پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:05:04 - جمعه 16 اردیبهشت 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
جهان در آستانه تولد یک نظم جدید است/ مردم انتظاراتشان از دولت انقلابی و جهادی بالاتر است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: تحولات اخیر به ویژه جنگ اوکراین نشان داد که جهان در آستانه تولد یک نظم جدید است.

به گزارش صبح رابر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: با اتمام ماه مبارک رمضان، در حقیقت مؤمنین از رزمایش و تمرین عبودیت نمره قبولی دریافت کردند و با روحی طراوت‌یافته و شاداب به میدان اصلی حیات انسانی یعنی میدان جهاد اکبر و مبارزه با هوای نفس وارد شدند.

وی افزود: به همین نسبت باید ماه شوال را ماه شروع کارزار و مبارزه و استمرار تحکیم رابطه و انس با الله از طریق مهم‌ترین مأموریت انسانی‌مان یعنی جهاد اکبر بدانیم.

خطیب جمعه رابر بیان کرد : مطابق آموزه‌های دینی، آدمی در مسیر تکاملی خود، با دشمنی درونی به نام هوای نفس در ستیز است. دشمنی که سوق‌دهنده انسان به بدی و زشتی است.

وی با اشاره به راه های قرآن کریم برای مبارزه به هوای نفس گفت: آخرت‌باوری و ابدیت‌اندیشی، اینکه حیات آدمی منحصر به چند روز دنیا نیست، پیامد اندیشی در خصوص تبعیت از هوای نفس آگاهی به نفع هر امری، آدمی را وادار به انجام آن و آگاهی به ضرر هر چیزی او را به ترک آن وادار می‌کند.
وی ادامه داد: حضورباوری خداوند در زندگی، پندپذیری و موعظه‌شنوایی چرا که جهل و غفلت باعث تیره‌بختی انسان است و آنچیزی جهل از بین می برد؛ «علم» است و «موعظه» عامل غفلت‌زُدایی است.

وی همچنین مراقبه و تقوا خویشتنداری را یکی دیگر از راههای مبارزه با نفس خواند و افزود: برقراری ارتباط با خدا از مهارت‌های معنوی ارائه شده در قرآن برای غلبه نمودن بر هوای نفس است، کسی با خدا ارتباط میتواند برقرار کند که با هوای نفس خود مبارزه کند.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار صدها نفر از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی گفت: امروز جهان در آستانه‌ یک نظم جدید است؛ یک نظم بین‌المللی جدید در پیش است برای دنیا، در مقابل نظم دوقطبی‌ای که بیست و چند سال پیش بود .
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب پیش از این نسبت به تولد این نظم خبر داده بودند اما تحولات اخیر به ویژه جنگ اوکراین نشان داد که جهان در آستانه تولد یک نظم جدید است.

خطیب جمعه رابر بیان کرد : با غروب نظم آمریکایی نظام جدید به وجود خواهد آمد دوران افول آمریکا شروع شده و این کشور را در مسیر نوعی سقوط از قدرت برتر به قدرت میانی قرار داده است.

وی عنوان کرد: این نظم ضمن جلوگیری از حضور مؤثر دیگر بازیگران فرامنطقه‌ای، به‌تنهایی نظام امنیتی حاکم در غرب آسیا را تعیین کرده و با توجه به منافع خود به ایفای نقش می‌پردازد. بازیگران مؤثر منطقه‌ای در این نظم و نوع نظام امنیتی تأثیر بسیار کمی دارند و اکثریت آنها به‌عنوان مجریان سیاست‌های آمریکا عمل می‌کنند.

خطیب جمعه رابر تصریح کرد : سرعت‌گیری نظم جدید با جنگ اوکراین اکنون آمریکا در این بحران قدرت تعیین‌کنندگی خود را از دست داده و همه جهان این گزاره را درک کرده‌اند که دوران آمریکایی تمام شده است.

وی با اشاره به برخی از شاخص‌های قدرت آمریکا گفت: آمارهای موجود نشان‌دهنده افول قدرت اقتصادی آمریکا است. در دهه اخیر، چین به‌عنوان جدی‌ترین رقیب آمریکا ظهور کرده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر آمریکا بدهکارترین کشور دنیاست افزود: ارتش آمریکا در حال از دست دادن تدریجی برتری خود در آموزش و تکنولوژی بر سایر کشورهاست.

وی ادامه داد: تجهیزات نیروی هوایی، بسیار قدیمی است. نیروی دریایی برای تامین مسئولیت‌های خود در خارج از کشور، دست کم ۸۰کشتی جنگی کم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی اظهار کرد: پایگاه نشریه «ایندیپندنت» اخیراً گزارش داد که خودکشی در آمریکا به بالاترین سطح طی ۵۰ سال اخیر رسیده و این امر امید به زندگی را در میان مردم این کشور کاهش داده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته همواره به این نکته تأکید داشته‌اند که قدرت ایالات‌متحده در حال افول است و نباید به آن دل بست و اکنون با توجه به تبعات جنگ اوکراین مجدداً تأکید کرده‌اند این جنگ نیز نشان از کاهش قدرت آمریکا و افول آن دارد و می‌تواند به‌عنوان پایانی برای نظم جاری بین‌المللی قلمداد شود و ایران باید برای بازیگری در نظم جدید جهانی آماده شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کارنامه ۸ماهه دولت سیزدهم گفت: در ۸ماهه گذشته، دولت باب حضور و گفتگو با مردم و در بین مردم را باز کرد. واردات واکسن را سرعت بخشید و اوج گیری کرونا را تا حدود زیادی مهار کرد. حقوق و مزایا را بدون تأخیر پرداخت کرد و دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی و تجارت با همسایگان را سرعت بخشید. صادرات نفت را به حدود ۵/۱ میلیون بشکه نفت رسانید و افزایش بخشید. تجارت خارجی را به حدود ۱۰۰میلیارد دلار ارتقاء داد و بدهی‌های به‌میراث‌مانده را پرداخت. سراغ استقراض از بانک مرکزی نرفت. تا حدود زیادی تحریم را دور زد و در مذاکرات رفع تحریم فعالانه وارد شد .
وی ادامه داد : همزمان فعالیت‌های خود را در قالب بسته‌های برنامه‌ای برای اصلاح بودجه و نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار، یکی پس از دیگری اعلام کرد.

خطیب جمعه رابر گفت: همین کارنامه خوب و سابقه ارزشمند ۸ماهه، انتظارات مردم را به‌درستی بالا برده است. واضح است که مردم بین شرایط کنونی و قبل تفاوت می‌گذارند اما انتظاراتشان از دولت انقلابی و جهادی بسی بالاتر است.
وی ادامه داد: دولت به‌خوبی می‌داند که مردم ما به‌ویژه اقشار محروم در رنج معیشت هستند. مردم توقع دارند که دولت و رییس جمهور برای توقف گرانی‌های بی‌منطق و لجام گسیخته و سودجویی‌های دلالان فاسد و دست‌های اخلال‌گر پشت پرده و نفوذی‌های مفسد اقتصادی که در بزنگاه‌های حساس اقتصاد کشور جا خوش کرده‌اند و رنج مردم را در شرایط جنگ بی‌امان اقتصادی دوچندان کرده‌اند، وارد عمل جهادی شده و با همراهی قوه قضاییه در میدان حاضر و قاطعانه و موثر با زیاده‌خواهان و اخلال‌گران اقتصادی، برخورد کنند.

امام جمعه رابر گفت: سرعت عمل و جدیت در حل مشکلات فوری معیشتی مردم علاوه بر جلب اعتماد مردم، به کمک دولت خواهد آمد و قطعاً مردم نجیب و صبور و انقلابی ما کمک کار دولت در ادامه این راه پرفراز و نشیب هستند.

وی با اشاره به حضور بی نظیر جوانان و مردم شهرستان رابر در نماز عید سعید فطر و پیام این حضور به مدیران و دولت جهادی افزود: باید برای مسکن جوانان این حلقه مفقودی در رابر چهار هزار مسکن بنا شود.

خطیب جمعه رابر با اشاره به مشکلات مسکن کارکنان معدن درآلو رابر از احداث شهرک شهید سلیمانی خبر داد و گفت: سالانه یک میلیون مسکن ساخته میشود امیدواریم به زادگاه شهید سلیمانی سرایت پیدا کند با پیگیری مدیران اقدام جدی در این عرصه انجام و مشکل اشتغال و مسکن جوانان برای ترویج ازدواج حل حل می‌شود.

انتهای پیام

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب