پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:58:56 - جمعه 16 اردیبهشت 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رابر:
شهادت با فضیلت ترین مرگ در راه خداست/ راه پیوستن به مکتب شهدا«ورع» است
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: با فضیلترین، با شرافت ترین و گرامی ترین مرگ نصیب شهید محمود سلیمانی شده است دعای همه انبیای الهی شهادت در راه خدا بود.

به گزارش صبح رابر؛ یادواره شهید دانش آموز محمود سلیمانی با حضور امام جمعه رابر، فرماندار، جمعی از پاسداران و خانواده معظم شهدا در مسجد روستای چاله برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در مراسم یادواره شهید دانش آموز محمود سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا گفت: در یک محفل نشسته ایم که با بقیه محافل تفاوت زیادی دارد.

وی از تفاوت محفل شهید با غیر محفل شهید بیان کرد:شهدا باید ما را دعوت کند و بپذیرند باید به ما نگاهی کند.

امام جمعه رابر ادامه داد: از شهید محمود سلیمانی سپاسگزارم در این ایام عید فطر هفته بزرگداشت معلم به ما نگاه و توجه داشت و ما را به مجلسش دعوت کرد.

وی با اشاره به با فضیلترین مرگ افزود: با فضیلترین، با شرافت ترین و گرامی ترین مرگ نصیب شهید محمود سلیمانی شده است دعای همه انبیای الهی شهادت در راه خدا بود.

امام جمعه رابر بیان کرد: دعای همه ائمه معصومین علیه السلام و خوبان عالم شهادت در راه خداست.

وی ادامه داد: از این روستا و منطقه این دعا انبیای الهی که آن را فضیلت می‌دانستند؛ نصیب شهید محمود سلیمانی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با بیان خصوصیات شهید محمود سلیمانی و اینکه چه کنیم در مسیر شهدا قدم برداریم گفت: دلمان میخواهد عین شهید زنده نفس بکشیم پیغمبر بزرگوار اسلام (ص)می فرماید درود و رحمت خدا بر کسی که ما اهل بیت را ماوا دهدیعنی عزیز و یاری کند.

امام جمعه رابر با تفسیر نامه ۴۵نهج البلاغه عنوان کرد: با این چهار ویژگی «ورع»، «اجتهاد»، «عفت» و «سداد» کمک کنید؛ تا با تمسک به این چهار ویژگی به یاری حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام بپردازیم و مکتب شهدا را ادامه دهیم.

وی افزود: برگزاری یادواره ها خود نوعی خودسازی است راه پیوستن به مکتب شهدا«ورع» است؛ اهل راز و نیازبا خدا و اهل نماز شب بودن، خود را انسان کامل کردن و پلیس نفس خویش بودن، به مسئولیت عمل کردن و اینکه مواظب باشیم جهنمی نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: گمنامی محض سردار دلها را بزرگ کرد با تلاش و کوشش در رسیدن به مقام قرب الهی و محکم بودن در دین خدا؛نگذارید شاکله اعتقادی شما را با یک صحنه مستهجن صاحبان بیگانه برباید ما به این ایمان نیاز داریم.

وی ادامه داد: اگر اعتقاد و ایمان را از ما دزدیدند توفیق حضور در مجلس شهدا را پیدا نمی‌کنیم.

امام جمعه رابر با اشاره به بنای مسجد این روستا با همت فردی اهل روستای چاله که مدافع حرم و امنیت بود؛ انجام شد، گفت:حیف است بازنده دنیا شویم مگر با شهید سلیمانی صفا نداشتید این چهار شرط را اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: عفت همگانی و بخشنامه عمومی است؛ مرد و زن ندارد، مشکلات ما در جامعه امروزی از بی عفتی است.

امام جمعه رابر عنوان کرد: از شهدا به ویژه شهید محمود و شهید حاج قاسم سلیمانی فاصله نگیریم؛ والله والله والله سکان داری در برزخ می‌کند، برزخ برای کسانی که برای انسان بودن تلاش نکرده؛ سخت است.

شایان ذکر است؛ این مراسم یادواره شهدا، با قرائت وصیت نامه شهید توسط خواهر زاده شهید، زندگی نامه وخاطره گویی توسط فرزند و برادر شهید، مداحی حجت الاسلام والمسلمین شجاع الدینی همراه بود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب