پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:11:03 - جمعه 30 اردیبهشت 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
حماسه عظیم فتح خرمشهر برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران جاوید می ماند/ با اجرای طرح تحول اقتصادی دولت فقر مطلق از بین می رود
حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با بیان اینکه حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران جاوید می ماند، گفت: این فتح عظیم با آزادسازی بیش از پنج هزار کیلومتر از خاک وطن ، نکات نمادینی دارد نام این عملیات الی بیت المقدس و رمزآن « یاعلی بن ابیطالب » است این نام رمز رویکرد کاملا جهانی، صهیونیزم ستیزانه و البته منطبق با آموزه های ناب مهدویت در فرهنگ متعالی شیعه است که گویای فتح بیت المقدس به عنوان فتح نهایی حضرت بقیه الله (عج) در حکومت جهانی شان است.

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: از ویژگی های یک فرد مومن و متقی بر اساس آیات و روایات ذکر شده؛ عفت و عفاف است.
وی افزود: بالاترین ارزش در زندگی یک انسان عفت است و تمام صفات حسنه منشأ آن عفت نفس است.

خطیب جمعه رابر، منشأ بسیاری از مسائل شهوانی و بی‌حرمتی را رعایت نکردن عفاف دانست و تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: بهترین زن کسی است که مرد نامحرم او را نبیند و او هم مردم نامحرم را نبیند ضمناً این گفتگو با نامحرم سبب می‌شود حریم ها شکسته شود.

وی با بیان اقسام چهارگانه عفاف افزود: اولین قسم عفاف، عفت جنسی است، اسلام برای کنترل شهوت و حفظ عفاف چند راهکار برای عفت جنسی دارد اینکه جلوی محرک ها باید گرفته شود؛ یعنی یک خانم! تحریک کننده حرف نزند و تحریک کننده راه نرود، این پیام برای همه زنان است حرف زدن خانم ها و راه رفتن آنها طوری نباشد که برای نامحرم موجب تحریک گردد.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با تسلیت ارتحال عالم عالی مقام آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا گفت: غفران رحمت واسعه الهی و علو درجات از پروردگار عالم برای آن فقید سعید تمنا دارم.


وی با گرامیداشت سوم خرداد یادآور فتح و آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس در سال ۶۱ افزود: یاد و خاطره رزمندگان و ایثارگران حماسه سوم خرداد این روز به یاد ماندنی را تبریک و تهنیت عرض می کنم.

خطیب جمعه رابر گفت: سلام و درود به روح مطهر امام رضوان الله تعالی علیه و همه شهدایی که در این راه خون خود را فدا کردند تا آسیبی به میهن اسلامی نرسد.


وی با بیان اینکه حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران جاوید می ماند، افزود: این فتح عظیم با آزادسازی بیش از پنج هزار کیلومتر از خاک وطن ، نکات نمادینی دارد نام این عملیات الی بیت المقدس و رمزآن « یاعلی بن ابیطالب » است این نام رمز رویکرد کاملا جهانی، صهیونیزم ستیزانه و البته منطبق با آموزه های ناب مهدویت در فرهنگ متعالی شیعه است که گویای فتح بیت المقدس به عنوان فتح نهایی حضرت بقیه الله (عج) در حکومت جهانی شان است.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ، فتح خرمشهر را باید شروعی افتخار آمیز برای سلسله عملیات های الی بیت المقدس در جهان اسلام و جهان مستضعفان دانست.


وی، با بیان اینکه چهارم خرداد؛ روز مقاومت مردم دزفول است، گفت: علت نامگذاری مقاومت مردم این شهر در برابر موشک باران رژیم بعثی عراق در طول جنگ هشت ساله بوده است.


خطیب جمعه رابر اظهار کرد: شهرستان دزفول در دوران جنگ بارها مورد هجمه توپخانه و موشک باران رژیم بعثی عراق بود تا آنجا که آن را با نام شهر موشک ها یاد کرده اند این روز مقاومت را به مردم مقاوم دزفول تبریک عرض می کنم.
وی با اشاره به تحول اقتصادی دولت سیزدهم در اجرای این طرح و رسیدن به ثبات اقتصادی گفت: اولین اثر اجرایی این طرح؛ براندازی فقر مطلق هست رییس جمهور مکرر گفته می خواهد در این دولت فقر مطلق براندازی شود، یعنی دیگر نگوییم که یک خانواده هست که از تأمین مایحتاج روزمره خود عاجز است.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: این فقر مطلق باید از بین برود با این کمک معیشتی به خانواده های ضعیف قدرت خرید نیازها و لوازم زندگی را پیدا می کند منتهی زندگی آرمانی و ایده آل نخواهد داشت ولی به فقر مطلق هم دچار نمی شوند.


وی دومین اثر اجرای طرح تحول اقتصادی را از بین بردن فاصله طبقاتی اقشار جامعه خواند و افزود: با اجرای طرح تحول، فاصله طبقاتی از بین می رود و قشر آسیب پذیر قدرت خرید پیدا می کند و نیاز اولیه خود را تهیه می کند.


خطیب جمعه رابر، سومین اثر اجرای طرح تحول اقتصادی دولت را بیرون آمدن دست دولت از سفره مردم دانست که سبب ثبات اقتصادی در جامعه خواهد شد و بیان کرد: ارز۴۲۰۰۰تومانی متعلق به مردم است و باید در اختیار خودشان قرار گیرد نه عده ای رانت خوار و محتکر با این ارز ۴۲۰۰۰تومانی به ثروتشان بیفزایند.


وی افزود:آنچه در اقتصاد مطلوب اسلامی است هدایت و نظارت دولت است یعنی دولت ، صنعت و معدن مسائل کلان اقتصادی را هدایت کند و بر اقتصاد خرد نظارت داشته باشد.


خطیب جمعه رابر گفت : مردم عزیزمان با این طرح همراهی کردند و در هر تحولی آنجایی که مردم مجری بودند تحول به خوبی به نفع جامعه مردم و نظام انجام شده است این خیلی ارزش دارد که مردم هم تحول را بپذیرد و هم در اجرای این تحول کمک کنند و قطعاً این تحول اقتصادی به نفع مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه است.


وی با اشاره به اینکه مردمی سازی یارانه ها امتیازات ویژه ای دارد، اظهار کرد: پایان قاچاق کالاهای اساسی با اصلاح ارز ترجیحی، پایان وابستگی معیشتی مردم به دلار و به صرفه شدن تولید در داخل کشور و توزیع عادلانه ثروت بین مردم از امتیازات مردمی سازی یارانه ها است.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود : ارز ترجیحی ۴۲۰۰۰تومانی بیشتر آسیب هایی مانند؛ رانت، فساد و قاچاق است و با حذف ارز ترجیحی می تواند پیامی برای کشورهای مقابل ایران در میز مذاکرات داشته باشد اینکه ایران پذیرفته است نیازهای اساسی خود را با کمترین وابستگی به دلار تأمین می کند و آزاد شدن و نشدن ارزهای بلوکه شده، حکم مرگ و زندگی را برای اقتصاد کشورمان ندارد.
وی افزود: امیدوارم در این عمل جراحی اقتصادی که دولت سیزدهم پیش گرفته است مردم عزیزمان همراهی کنند که قطعاً این همراهی به نفع مردم خواهد بود.


خطیب جمعه رابر در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت مدیریت الگوی مصرف گفت: مصرف کننده مصرف خود رامدیریت کنند، هر ثانیه پنجاه لیتر آب از شهرستان مجاور تأمین می‌شود و مصرف شهرستان دو برابریعنی صد لیتر در ثانیه به آب نیاز شده است.

وی با بیان اینکه مدیران استانی و شهرستانی این خلأ را برطرف کنند، تاکید کرد : با حفاری تونل در سال های گذشته صورت گرفته است پنجاه لیتر آب هدر می رود و مردم به پنجاه لیتر در ثانیه به آب نیاز دارد مدیران شهرستان و استانی به جد پیگیر باشند این جفا را جبران کنند.


خطیب جمعه رابر با اشاره به هدر رفت آب در شش ماهه اول و کم آبی روستاها گفت: حداقل تصفیه خانه سیار راه اندازی کنند و روستای گنجان و سایر روستاهایی که از آب بی بهره اند؛کمبود آب جبران شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب