پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:58:48 - جمعه 6 خرداد 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
سیره معیشتی امام صادق(ع) باید الگوی امروز جامعه ما شود
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: سیره معیشتی امام صادق (علیه السلام ) باید الگوی سبک معیشتی امروز جامعه ما شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر ضمن  دعوت به  رعایت  تقوای الهی با تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع  امام جعفر صادق  علیه السلام گفت: سیره معیشتی امام صادق (علیه السلام ) باید الگوی سبک معیشتی امروز جامعه ما شود.

 وی افزود:  درزمان امام صادق  (علیه السلام)  نرخ گندم و نان روز به  روز در مدینه بالا می رفت نگرانی و وحشت همه مردم مدینه را فرا گرفته بود آن کسی که آذوقه سال تهیه نکرده بود  در تلاش تهیه آذوقه سال بود و آن کس هم آذوقه را تهیه کرده بود در تلاش حفظ آذوقه بود در این میان مردمی تهی دست و  فقیر و مسکین مجبور بودند روز به روز آذوقه خود را از بازار بخرند.

امام جمعه رابر ادامه داد: امام صادق(علیه السلام ) از معتب وکیل خرج خانه خود پرسید: «امسال در خانه گندم داریم؟» معتب پاسخ داد: به قدری که چندین ماه را کفایت می کند گندم ذخیره داریم.»حضرت فرمود: «آنها را به بازار ببر و دراختیار مردم بگذار و بفروش.» معتب گفت: «یابن رسول الله گندم در مدینه نایاب است، اگر اینها را بفروشیم دیگر خریدن گندم برای ما میسر نخواهد شد.» امام فرمود: «همین است که گفتم.  گندم ها را به بازار مدینه ببر و دراختیار مردم بگذار و بفروش.» معتب دستور امام را اطاعت کرد، گندم ها را فروخت و نتیجه را گزارش داد. امام به او دستور داد بعد از این نان خانه را روز به روز از بازار بخر مانند دیگر مردم. من بحمدالله توانایی دارم که گندم  سال خانه خود را تهیه کنم، اما این کار را نمی کنم از این پس نان خانه من باید از این پس نیمی گندم و نیمی جو باشد تا در پیشگاه الهی مسئله اندازه گیری معیشت را رعایت کرده باشم.

وی گفت: امروز شرایط اقتصادی و  معیشتی عمومی  مردم تعریف چندانی ندارد گرانی وتورم بالا حتی  وضعیت اجتماعی مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است امروز شرایطی همچون دوران امام صادق (علیه السلام ) پشت سر می‌گذاریم  می دانید راه علاج این وضعیت نامطلوب اقتصادی درمان آن اصلاح اقتصاد است.

امام جمعه رابر تأکید کرد:  اقتصاد نیاز به جراحی اقتصادی دارد نیازمند اجرای اصلاحات  گسترده اقتصادی است دولت سیزدهم با شجاعت وارد کارزار این  عملیات بزرگ اقتصادی شده است در این شرایط بهترین اتفاق در این دوران سخت عمل به سیره امام صادق علیه السلام است.

وی افزود: سیره معیشتی امام صادق (علیه السلام ) باید امروز برای معیشت مردم ما الگو باشد انصاف در دستور کار قرار گیرد برای مردم ، بازاری ، فروشنده باید  انصاف در جامعه ما حاکم شود. سیره معیشتی امام صادق (علیه السلام ) الگوی مناسبی برای معیشت جامعه امروزی ماست .

امام جمعه رابر در خصوص حرکت  اصلاح هدفمند سازی  یارانه ها ضمن قدردانی از مردم  بصیر جمهوری اسلامی به ویژه مردم زادگاه شهید سلیمانی گفت:  دو گروه در مقابل نظام و انقلاب  و جراحی اقتصادی ما قد علم  کرده ایستادند گروه اول دلالان و سود جویان بودند و گروه دوم دشمنان قسم خورده این نظام و مملکت بودند در گروه اول دلالان و سوجویان با احتکار قصد اختلال در بازار داشتند بعضی احتکار، ظلم و جفا کردند و بعضی پیاده نظام دشمنان  خارجی ما شدند.

وی ادامه داد: گروه دوم  دشمنان بیرون از این مرز بودند که پیاده نظام ها و ویروس های داخلی را بسیج  کردند  همانطور که در سال ۹۸ وقتی دنبال آشوب ویروس های خارجی به ویروس های داخلی که دلالان و سود جویان بودند اختلال ، آشوب و به هم زدن نظام را  صادر کردند اما بصیرت توده غالب مردم کمر این دو گروه را شکست، هم آن کسانی که دنبال اختلال در نظام به وجود بیاورند هم سودجویان و هم ویروس های خارجی کمر آنها شکست که دنبال توطئه در جراحی اقتصادی بود این توطئه را ملت رشید و فهیم و بصیر جمهوری اسلامی ایران مثل گذشته خنثی کرد.

خطیب جمعه رابر با تبریک یکم ذی القعده روز ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها)  و روز دختر گفت: امیدوارم از بی بی دو عالم حضرت زهرا (سلام الله علیها ) و بانویی که وصف و زیارتش توصیف به زیارت حضرت زهرا (سلام الله علیها) از بی بی معصومه سلام الله علیها الگو قرار بگیرد.

وی با تبریک وتسلیت شهادت  مدافع حرم سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی گفت: پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به این ترور ناجوانمردانه رژیم  صهیونیستی پاسخی قطعی وحتمی است اندک تسامحی  در این انتقام  صورت نخواهد گرفت .

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه اجرای این پاسخ مهم در زمان و مکان مناسب است افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به سراغشان می آید و آنروز نزدیک است آنها وعده های فرماندهان سپاه پاسداران را هم به درستی شنیده اند و به  صدق این وعده ها پی بردند وقتی دانشمند هسته ای ما را ترور کردند ۲۰ نفر از ژنرال نظامی اسرائیل را به درک واصل کردند، با این شهادت باز منتظر یک انتقام سخت از سربازان و فداییان  ولایت سپاه پاسدارن باشند آن روز قریب الوقوع در نزدیکی اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اخبار اخیر درباره فروریختن ساختمان ۱۰ طبقه ای در آبادان که منجر به کشته و مجروح شدن دهها نفر از هموطنان عزیزمان شد گفت: به سهم خودم این مصیبت را به مردم عزیز خوزستان بخصوص مردم صبور و نجیب آبادان و خرمشهر تسلیت و تعذیت عرض می کنم.

امام جمعه رابر تصریح کرد: وقوع این حادثه عبرت های زیادی را با خود دارداز جمله اینکه مسئولان خوزستان و دستگاه های ذیربط در سطح ملی بخصوص دولت و قوه قضائیه با عوامل کم کاری که این  فاجعه را به بار آورد چه اشخاص حقیقی و حقوقی مدیرانی که با سهل انگاری موجب این حادثه تلخ و دلخراش شدند برخوردی قاطع انجام می دهند که از این پس شاهد این حوادث نباشیم.

وی با اشاره به ۱۰خرداد روز جهانی بدون دخانیات  و مبارزه با مصرف دخانیات گفت: بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی مصرف دخانیات بیش از ۸ میلیون نفر را به کام مرگ در جهان می کشاند این آمار بسیار بالایی است .

خطیب جمعه رابر افزود : در کشور ما سالیانه ۵۰ تا ۶۰هزار نفر به خاطر مصرف دخانیات کام مرگ را تجربه می کنند و از بین می روند  وقتی آمار درمان را بررسی می کردم برای درمان مصرف کنندگان دخانیات سالیانه در کشور ما چهل هزار میلیارد هزینه سنگین به بخش سلامت وارد می شود.

وی ادامه داد: این آسیب و ناهنجار اجتماعی به همین هزینه سنگین اکتفا نمی کند این معضل آسیبی چند ضلعی دارد سلامت، جسم و روح انسان ضربه می زدند در ایجاد فرهنگ و تمایلات اجتماعی، اقتصاد و معیشت خانواده های ما دخانیات ضربه می زنند امیدوارم همه کمک کنند به ویژه مسئولین ذیربط در زادگاه شهید سلیمانی در هیچ محله ای کسی با دخانیات دست و پنجه نرم نکند این معضل اول برای خودش چه از ناحیه جسم و روح و بعد خانواده و آسیب های اجتماعی که جامعه ما به آن گریبانگیر می شود، امیدوارم همه آحاد مردم و مسئولین باید بسیج عمومی کمک کنند تا این معضلی که بعضی  خانواده های با آن درگیرهستند؛ از بین رود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب