پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:08:26 - جمعه 27 خرداد 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مشکل جاده رابر به کرمان و آب و برق قرضی زادگاه شهید سلیمانی نگاه خاص رییس جمهور عدالت محور و هیأت دولت در سفر استانی به کرمان را می‌طلبد /مدیران استانی به زادگاه شهید سلیمانی نه غفلت و نه تغافل بورزند/ بیکاری مردم زادگاه شهید سلیمانی با اجرای عدالت در معدن درآلو حل می‌شود
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: معدن درآلو تنها معدنی در کشور است که زیر تابلوی آن نام هویت هیچ شهرستانی ثبت نیست، سوال میکنم؛ این سوال از دو استاندار دولت قبل هم پرسیدم با عدالت تصمیم بگیریم، عمامه روی سر من حکم عدالت میکند، اما متاسفانه پاسخی به عدالت داده نشد.

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: چه گناهی باعث میشود نعمت از انسان گرفته شود و دعایش مستجاب نشود و از او سلب توفیق شود.

وی با اشاره به روایتی از سجاد علیه السلام بیان کرد: گناهی باعث میشود معنویت در زندگی ها کمرنگ گردد و حال خوش سحری ما از بین ببرد و نخستین عامل مانع استجابت دعا را سوء نیت برشمرد.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه سوءنیت، ناپاکی درون، اعتقاد نداشتن به اجابت دعا، تاخیر در نماز واجب، جاری شدن فحش و ناسزا در کلام را از گناهان که ارتباط انسان با خدا را قطع و مانع اجابت دعا می‌شود و گفت: دعا شرایط و ضوابطی دارد گاهی اجابت دعا به نفع انسان نیست و شرایط به نفع انسان رقم نمی‌خورد و به ضرر اوست.

وی با بیان اینکه هر مسجدی؛ مسجد قبا، یا هر قربانی، قربانی هابیل و هر کتابی؛ کتاب الغدیر نمیشود، افزود: خلوص نیت در دل و حسن نیت؛ عمل ما را ماندگار می‌کند.

وی از نصایح پیغمبر به اباذر تصریح کرد: نیت نیکو ؛ عبادت است، کارهای انگیزه غیر الهی دارد هیچ استقرار و ماندگاری ندارد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به امروز ۲۷خرداد مصادف با ۲۷خرداد ماه ۵۸ سالروز فرمان امام رضوان الله تعالی علیه به تشکیل جهاد سازندگی و تبریک هفته جهاد کشاورزی به سربازان فداکار عرصه تولید گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به سه نکته اشاره میکنم، در تمام دنیا قانون اساسی کشورها، امنیت غذایی از وظایف دولت هاست، باید دولت ها امنیت غذایی کشور های خودشان را تأمین کنند.

وی ادامه داد: در فضای امروز جهانی بخصوص بعد از جنگ روسیه با اوکراین، همه کشورها در سیاست های خود نسبت به امنیت غذایی سه مؤلفه صادرات، واردات و ذخیره سازی یک تجدید نظر جدیدی دارد.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: کشور ها همانطور که دنبال اقتدار نظامی هستند ، همه کشورها دنبال اقتدار امنیت غذایی هستند.

وی، امنیت غذایی را بسیار مهم خواند و افزود: وقتی در جنگ داعش هواپیمای روسیه را ترکیه هدف قرار داد همه تحلیلگران نظامی تحلیل میکرند باید ترکیه منتظر گوشمالی سخت از ناحیه روسیه باشد اما همگان دیدند هیچ اتفاقی نیفتاد، بلکه وارد مذاکره شدند دلیل آن این بود ۲۰میلیارد دلار غذای روسیه را ترکیه می‌داد یعنی میتوانم بگویم اقتدار نظامی در مقابل اقتدار امنیت غذایی زانو زد.

وی گفت: روس ها به خاطر امنیت غذایی را تهدید جدیدی برای کشورشان می‌دیدند با مذاکره پای محفل میز مذاکره نشستند.

امام جمعه رابر تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا شرایط ویژه ای از نظر اقلیم، منابع آب ، خاک و قدرت غذایی دارد امیدوارم دولت سیزدهم با این قدرت امنیت غذایی؛ نبض قدرت امنیت غذایی غرب آسیا را به عهده بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با اشاره به بحث خودکفایی و کاهش وابستگی تأمین امنیت غذایی در پیام نورزی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: دولت سیزدهم بحث کشاورزی قراردادی را به جد دنبال کرد مزایای کشاورزی قراردادی این است؛ به کشاورز ، بذر، سم، بیمه، مایحتاج مالی یک کشاورز برای امور کشاورزی را دولت سیزدهم برطرف میکند تا کشاورز ما دغدغه کشت و سم نداشته باشد و اثر این طرح خودکفایی است.

وی ادامه داد: اگر از زمین تغذیه نشود به تبع با کاهش برداشت مواجه هستیم اگر قرار است از یک زمین کشاورزی ۶تن گندم برداشت شود با عدم تغذیه زمین این به ۳تن و کمتر تقلیل پیدا می‌کند.

خطیب جمعه رابر با اشاره به آمار خرید گندم در سال های گذشته گفت: ۸/۵میلیون تن گندم در سال ۱۳۹۹ از کشورهای دیگر گندم وارد کشورمان کردیم و ۴/۵میلیون تن گندم در سال ۱۴۰۰ وارد کشور شد امنیت غذایی در جهان به شدت مورد بحران است، گندمی که به ۵۷۰دلار رسیده و هر روز این آمار افزایش پیدا می‌کند کشاورز قراردادی یعنی اینکه مایحتاج مالی یک کشاورز را تأمین کنیم تا کشاورز به فکر کشاورزی باشد وضع کشاورزی بهبود پیدا کند.

وی افزود: امیدوارم زادگاه سردار دلها بحث کشاورزی؛ قرارداد محور کشاورزی را دنبال تا در این زمینه کشاورزان دغدغه جز کاشت نداشته باشد.

خطیب جمعه رابر در بحث کشاورزی، اظهار کرد: دیپلماسی در حوزه غذا با همسایگانمان هست، حضور ما در سر سفره همسایگان ۲درصد است روسیه عمده غذایش را وارد میکند کل صادرات ما در روسیه ۳۵۰میلیون دلار است و ترکیه ۲۰میلیارد دلار به روسیه صادر می‌کند سوال آیا کشور ما از کشور ترکیه کوچکتر است؟؛ نه، کشور ما کشت و محصولش از ترکیه کمتر است؟ پاسخ خیر است.

وی ادامه داد: ترکیه کشت تمام کشورهای همسایه من جمله جمهوری اسلامی را جمع و بسته بندی می‌کند بعد ترکیه عامل صادرات می‌شود در دولت سیزدهم باید ضعف دیپلماسی که در حوزه غذا وجود داشت این ضعف و بحران باید جبران پیدا کند حضور در سر سفره همسایگان برای ما امنیت خلق می‌کند.

خطیب جمعه رابر، با اشاره به هفته اول تیرماه که هفته قوه قضاییه نام گرفته است با تبریک این روز بیان کرد: در این مدت سه سال و نیم مشکل دادگاه شهرستان رابر یک ساختمان بود که با مبلغ پنج میلیارد تومان این ساختمان در دو طبقه ساخته شد و کارکنان دستگاه قضا هفته قبل وارد ساختمان جدید شدند و دادگاه عمومی شهرستان رابر تبدیل به دادگستری شد، همینجا جا دارد از دکتر موحد مدیر کل سابق دادگستری تقدیر و تشکر کنم.

وی، از مدیر کل جدید دادگستری شهرستان رابر تقاضا کرد: شهرستان رابر نیاز به دادسرا دارد شهرستان رابر زادگاه شهید سلیمانی با وجود تعداد قضات کم زمان رسیدگی به پرونده ها طویل می‌شود، بعضاً جرایمی اتفاق می‌افتد که باید در همان هفته قضاوت گردد اما شاهد برخی از پروند ها هستم که ماه ها طول کشیده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی بیان کرد : رابر نیاز به دادسرا دارد نامه ای به رییس دستگاه قضا زده شده است از مدیر کل جدید تقاضا دارم نامه را پیگیری و مجوز دادسرا برای زادگاه شهید سلیمانی گرفته شود با تعداد قضات بیشتر این معضل زمان بندی رسیدگی به پروند ها بر طرف شود.

خطیب جمعه رابر گفت: شهرستان رابر مشکلاتی دارد بعضی مشکلات با اعتبارات شهرستانی قابل حل است طبق آمار سال قبل ۷۰میلیارد تومان اعتبارات شهرستانی در این زادگاه جذب شد معنای این رقم این است که دو بخش هنزا و مرکزی و روستاهایی که از دهستان های ۴هزار نفره و کمتر زندگی میکنند با ۷۰میلیارد مشکلات روز مره این دو بخش، دهستان و روستاها را برطرف کنند.

وی ادامه داد: برخی از مشکلات زادگاه شهید سلیمانی باید مدیران استانی وارد میدان شوند برق زادگاه شهید سلیمانی قرضی است پست برق رابر برای استقلال نیاز به ۱۰۰میلیارد اعتبار دارد پس مدیران استانی به زادگاه شهید سلیمانی نه غفلت کنند و نه تغافل بورزند.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با اشاره به کمبود آب و جیره بندی آب در زادگاه شهید سلیمانی گفت: مدیران استانی بدانند زادگاه شهید سلیمانی با ۳۰۰میلیارد آب قرضی و جیره بند آن قابل حل است پس اعتبارات استانی باید وارد میدان شود.

وی ادامه داد: اینکه نام شهید سلیمانی به زبان جاری می‌کنند در عمل هم مثل شهید سلیمانی جهادی و پای کار باشند و به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه بخش سوم مشکلات زادگاه شهید سلیمانی که نگاه ملی، خاص رییس جمهور عدالت محور و هیات دولت می طلبد یکی از مشکلات آن جاده رابر به کرمان است، گفت: امروزه این جاده محل تردد مردم زادگاه شهید سلیمانی است بر اساس آمار هفته ای یک گزارش فوتی دارد این برای شهرستان رابر آمار تکان دهنده و سنگینی است بنا به اعلام کارشناسان رقم ۶۰۰میلیارد تومان برای دولت پول خوردی است، رییس جمهور در سفر استانی خود برای زادگاه شهید سلیمانی جاده رابر به کرمان را با این اعتبار کلنگ بزنند.

وی یکی دیگر از مشکلات زادگاه شهید سلیمانی که نگاه ملی را می طلبد را معدن درآلو رابر خواند، گفت: معدن درآلو تنها معدنی در کشور است که زیر تابلوی آن نام هویت هیچ شهرستانی ثبت نیست، سوال میکنم؛ این سوال از دو استاندار دولت قبل هم پرسیدم با عدالت تصمیم بگیریم، عمامه روی سر من حکم عدالت میکند، اما متاسفانه پاسخی به عدالت داده نشد.

خطیب جمعه رابر افزود: در این سفر استانی رییس‌جمهور به کرمان از رییس جمهور عدالت محور تقاضا دارم یکی از معضلات بحث معدن درآلو است زادگاه شهید سلیمانی مردمی هستند نه دنبال به کسی ظلم کنند و نه ظلم را از هیچ کسی می پذیرند.

وی گفت: زادگاه شهید سلیمانی در مکتب شهید سلیمانی نفس می کشد مکتبی که از این زادگاه جهانی و بین المللی شد لذا منشی مثل منش شهید سلیمانی باید دنبال کنند، معضل این زادگاه بیکاری است، جوانان ما از معضل بیکاری در رنج اند با اجرای عدالت در معدن درآلو بحث بیکاری مردم زادگاه شهید سلیمانی حل خواهد شد.

خطیب جمعه رابر از نماینده دولت در شهرستان رابر خواست به جد همه مسئولین ادارات بسیج و به خط کنند در این سه حوزه مشکلات مردم بررسی گردد و این مشکلات در سفر استانی دغدغه رییس جمهور باشد و در کارتابل مصوبات هیأت دولت قرار گیرد.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم با کمک هم غباری از محرومیت این مردم مظلوم برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی همچنین در پایان با قدردانی از اقتدار نیروی انتظامی در شناسایی و کشف سرقت بزرگ و پیچیده بانک ملی دانشگاه تهران صورت گرفت، گفت: این اقتدار نیروی انتظامی جای تقدیر و تشکر دارد .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب