پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:25:24 - پنجشنبه 2 تیر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دادگستری رابر خبرداد:
۶هزارپرونده دریک سال باوجود کمبود کادر قضایی و اداری رسیدگی شد
منصور بلاغی گفت: در سال ۱۴۰۰ با وجود کمبود کادر قضایی و اداری به ۶ هزار پرونده رسیدگی شد.

به گزارش صبح رابر؛ منصور بلاغی رئیس دادگستری رابر به مناسبت گرامیداشت هفته قضائیه، گفت: در سال ۱۴۰۰ با وجود کمبود کادر قضایی و اداری به ۶ هزار پرونده رسیدگی شد.

بلاغی، در راستای کاهش اطاله دادرسی پرونده های بلاتکلیف افزود: نزدیک به ۷۰۰ فقره پرونده در مراجع انتظامی داشتیم که به ۱۸۰ فقره کاهش پیدا کرده و تعیین تکلیف شدند و پرونده های شعب در شعبه اول ۳۳۰پرونده داشتیم که به ۲۰۷پرونده رسیده است.

وی درخصوص شعار قاطعیت گفت: تاجایی که در توان بوده و قانون اجازه داده با اراذل و اوباش برخورد شده وسرعت در رسیدگی به پرونده های کیفری به ویژه پرونده های شُرب خَمر ظرف ۲۴ساعت منتهی به صدور رأی و اجرای حکم می شوند تا بازدارندگی خود را از دست نداده که منجر به مشکلات بعدی شوند.

بلاغی درخصوص پرونده های مواد مخدر؛ اظهار کرد: باخرده فروشان مخصوصاً خرده فروشان مواد مخدر صنعتی در مواردی که نارضایتی وجود داشت منزل پلمب شده که بازدارندگی داشته باشد و فروش مواد در سطح شهرستان کاهش پیدا کند.

وی، در راستای تکریم ارباب رجوع پرونده هایی که قبلاً تشکیل می شد و به صورت فیزیکی بین مراجع انتظامی و مراجع قضایی بود گفت: پرونده ها درحال حاضر سیستمی شده و بصورت خودکار انجام می شود و رفت و آمد مردم تسهیل شده است.

رئیس دادگستری رابر ادامه داد: هفته ای حداقل یک روز در زندان بافت حضور پیدا می کردیم مشکلات زندانیان و خانواده ها را می شنیدیم و هر روز از ساعت ۱۲تا ۲ملاقات مردمی داشتیم و مشکلات مردم مطرح و مابین ساعت ها هم به مشکلات مردم رسیدگی شده است.

وی درخصوص تعامل با ادارات تصریح کرد: تعامل حداکثری خصوصاً با اعضای شورای تأمین بوده و اتحاد و تعامل وجود دارد و با توجه به گلایمندی های قبلی عدم حضور همکاران در جلسات شهرستان سعی شده در شوراهای اداری، فرهنگ عمومی و امر به معروف و نهی از منکر حضور موثر داشته باشیم.

رئیس دادگستری رابر، با توجه به نامناسب بودن ساختمان دادگستری شهرستان افتتاحیه و جابجایی اداره با همه مشکلات انجام شده گفت: شوراهای حل اختلاف در ساختمان قدیم مستقر شدند و امیدواریم دراین مکان بتوانیم خدمات رسانی بهتری انجام دهیم.

بلاغی در خصوص پرونده های معدن درآلو رابر اظهار کرد: در این مدت سعی شده رویه قبل را تغییر و بدعت ها را از بین ببریم و با شرایط قانونی موجود پرونده های معدن را مستقیم رسیدگی کنیم که بنظر می آید موجب رضایتمندی اهالی شده است.

وی، خاطر نشان کرد: سعی کردیم حقی از مردم ضایع نشود و بدعتی ایحاد نشود که مردم با راه بستن جلوی پیشرفت معدن را بگیرند، از مردم خواستیم حقشان را از راه قانونی مطالبه کنند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب