پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:34:20 - دوشنبه 20 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاسیس پژوهشکده فناوری‌های هوافضایی در دانشگاه شهید باهنر کرمان
 پژوهشکده فناوری‌های هوافضایی جنوب شرق کشور با حضور رئیس سازمان صنایع هوافضای کشور و دیگر مسؤولین سازمان پژوهشکده فناوری‌های هوافضایی در دانشگاه شهید باهنر کرمان افتتاح شد. به گزارش ” صبح رابر”  در پی امضای تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۱۳۹۱ بین دانشگاه شهید باهنر کرمان و سازمان هوافضای کشور منعقد شد و بر اساس دستورالعمل […]

 پژوهشکده فناوری‌های هوافضایی جنوب شرق کشور با حضور رئیس سازمان صنایع هوافضای کشور و دیگر مسؤولین سازمان پژوهشکده فناوری‌های هوافضایی در دانشگاه شهید باهنر کرمان افتتاح شد.

به گزارش ” صبح رابر”  در پی امضای تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۱۳۹۱ بین دانشگاه شهید باهنر کرمان و سازمان هوافضای کشور منعقد شد و بر اساس دستورالعمل مصوب شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پژوهشکده فناوری‌های هوافضایی جنوب شرق کشور با محوریت دانشگاه شهید باهنرکرمان به منظور استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت و توانایی‌های موجود در دانشگاه‌های جنوب شرق کشور برای رفع نیازهای پژوهشی سازمان صنایع هوافضا و همین‌طور به منظور آشنایی استادان و دانشجویان حوزه‌های مختلف دانشگاه‌ها با موضوعات علمی و پژوهشی سازمان صنایع هوافضا به صورت مشترک ایجاد شد.

t131h

 دکتر “نصرالله گرامی” رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، در مراسم افتتاح این پژوهشکده همکاری و تعامل سازمان صنایع هوافضا را با دانشگاه شهید باهنر کرمان، امری ضروری برای تحقق برخی از مسائل علمی و پژوهشی مورد نیاز هر دو طرف دانست.

 گرامی اظهار کرد: دانشگاه‌های جنوب شرق کشور با محوریت دانشگاه شهید باهنر کرمان پتانسیل بالای علمی را تشکیل داده‌اند و وجود چندین قطب علمی در این منطقه می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات پژوهشی دانشجویان و استادان کشور و سازمان‌هایی که نیاز به این علوم دارند، باشد.

 وی افزود: استان کرمان به عنوان بهشت معادن و داشتن دیگر استعدادها در زمینه‌های مورد نیاز سازمان صنایع هوافضای کشور می‌تواند میدانگاهی عظیم باشد برای فعالیت علمی وپژوهشی آن سازمان که تأسیس پژوهشکده فناوری‌های هوافضایی اقامه کار است.

 سردار “فرحی” رئیس سازمان صنایع هوافضای کشور نیز با اشاره به همت و تعامل دانشگاه شهید باهنر کرمان در خصوص ایجاد زمینه همکاری گفت: مأموریت اصلی در سازمان صنایع هوافضا تأمین، طراحی، تولید، بروز رسانی و در نهایت خدمات پس ازفروش پرتاب انواع ماهواره‌هاست.

منبع: ایسنا

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب