پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:43:14 - دوشنبه 20 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خواندنی‌ترین اخبار داخلی امروز را در قالب بسته “دیده بان دانا”
اهدای مدال طلای ووشوی جهان توسط بانوی کرمانشاهی به رهبر معظم انقلاب،ترور معاون پارلمانی وزارت صنعت، ادامه واکنشها به مذاکرات ژنو و وزیرخارجه فرانسه و حضور رئیس آزانس بین المللی انرژی اتمی در تهران و پنجاه و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته هستند. به گزارش” صبح رابر ” شبکه […]

اهدای مدال طلای ووشوی جهان توسط بانوی کرمانشاهی به رهبر معظم انقلاب،ترور معاون پارلمانی وزارت صنعت، ادامه واکنشها به مذاکرات ژنو و وزیرخارجه فرانسه و حضور رئیس آزانس بین المللی انرژی اتمی در تهران و پنجاه و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته هستند.

به گزارش” صبح رابر ” شبکه اطلاع رسانی دانا، اهدای مدال طلای ووشوی جهان توسط بانوی کرمانشاهی به رهبر معظم انقلاب،ترور معاون پارلمانی وزارت صنعت، ادامه واکنشها به مذاکرات ژنو و وزیرخارجه فرانسه و حضور رئیس آزانس بین المللی انرژی اتمی در تهران و پنجاه و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه مهمترین اخبار امروز ۲۰ آبان ۱۳۹۲ هستند.

اهدای مدال طلای ووشوی جهان توسط بانوی کرمانشاهی به رهبر معظم انقلاب

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان و دست اندرکاران حج امسال، حج را یک هدیه الهی و ظرفیتی تمام نشدنی در ایجاد تفاهم حول نیازهای مشترک دنیای اسلام خواندند و تصریح کردند: یکی از گرفتاریهای بزرگ امروز دنیای اسلام، گرفتاری تحمیلی، عمدی و خباثت‌آور برافروختن آتش اختلافات امت اسلامی و فرقه‌های مذهبی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم توجه به حساسیت‌ها و اقتضائات زمانی برای استفاده از ظرفیت عظیم حج خاطرنشان کردند: دستگاه استکبار و استعمار تجربه زیادی در آتش‌افروزی‌های مذهبی دارد و در شرایط کنونی باید ظرفیت حج در مقابل این توطئه فعال شود.

ایشان همچنین افزودند: تقابل فرقه‌های مذهبی به شیعه و سنی محدود نخواهد شد و اگر دشمنان اسلام بتوانند این تقابل‌ها را نهادینه کنند، به جان هم انداختن فرقه‌های درون اهل سنت و شیعه در دستور کار آنان قرار می‌گیرد.

 

امروز همچنین مریم هاشمی، قهرمان کرمانشاهی ووشوی جهان در مسابقات مالزی، پیش از ظهر امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار و مدال طلای خود را به ایشان تقدیم کرد.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به بانوی ووشوکار کشورمان گفتند: شما با نمایش شخصیت و هویت زن مسلمان ایرانی نشان دادید که در میادین ورزشی نیز یک زن مسلمان می‌تواند با حفظ حجاب و حدود دینی، حضوری مقتدر و عزت آفرین داشته باشد. 

رهبر انقلاب، دفاع علنی این بانوی ورزشکار از جمهوری اسلامی را امتیاز دیگری برای وی برشمردند و افزودند: یکی از برنامه‌های ثابت جنگ روانی دشمنان علیه جمهوری اسلامی، القای این ادعای نادرست است که نخبگان عرصه‌های مختلف با نظام اسلامی میانه‌ای ندارند که شما با اقدام خود، وابستگی به نظام اسلامی را از یک سکوی جهانی اعلام کردید.

ایشان، نفس حضور جوانان ورزشکار ایران اسلامی در میادین بین‌المللی را ارزشمند دانستند و افزودند: خدا را بخاطر وجود جوانانی همانند شما شکر می‌کنم.

 

ترور معاون پارلمانی وزیر صنعت و معدن

 

شب گذشته معاون پارلمانی وزیر صنعت و معدن در حالیکه در خودروی شخصی خود در میدان سبلان مشغول صحبت با فرد ناشناسی بود، با شلیک دو گلوله از کلت کمری توسط این فرد به قتل رسید. 

به گزارش  خبرگزاری فارس، ساعت ۲۰:۳۰ شب گذشته زمانی که مردم به خودروی متوقف شده در کنار خیابان و در حاشیه میدان سبلان تهران، مشکوک شدند، به نزدیکی اتومبیل رفته و با شیشه‌های خونی یک دستگاه پژو پارس مواجه شدند که سر راننده آن بر روی فرمان ماشین قرار گرفته بود.

بعد از حضور پلیس در سرصحنه مشخص شد فرد مقتول صفدر رحمت‌آبادی معاون پارلمانی وزیر صنعت و معدن است که بوسیله اصابت دو گلوله به ناحیه سر و سینه به قتل رسیده است.

بلافاصله با حضور امیرآبادی، سرپرست دادسرای جنایی تهران در صحنه جنایت مشخص شد که قتل در داخل خودرو رخ داده است و قاتل در صندلی کنار راننده نشسته بوده چرا که شیشه‌های خودرو سالم بوده و اثری از شکستگی بر اثر اصابت گلوله در شیشه‌ها دیده نمی‌شد.

این بررسی‌ها نشان می‌داد طرز نشستن مقتول در خودرو به ‌گونه‌ای بوده است که مقتول پیش از اصابت گلوله در حال گفت‌وگو با قاتل بوده است و این امر فرضیه آشنایی قبلی بین مقتول و قاتل را قوت بخشید.

با آغاز بررسی‌ و جستجو در صحنه جنایت، ۲ عدد پوکه فشنگ در داخل خودروی این فرد کشف شد که نشان می‌دهد ضارب دو بار به سمت متوفی شلیک کرده است.

سرپرست دادسرای جنایی تهران در مورد این فرضیه که قاتل در خودرو حضور داشته است گفت: دستورات لازم توسط بازپرس سپیدنامه صادر شده است تا بررسی‌های کاملی در خصوص این حادثه انجام دهند.

در همین ارتباط علی عبداللهی، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: مأموران آگاهی و پلیس امنیت شروع به اقدامات برای شناسایی ضارب یا ضاربین کرده‌اند و تا این لحظه به نظر می‌آید گلوله از داخل ماشین شلیک شده است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون فرد یا افرادی در این حادثه دستگیر شده‌اند، گفت: مأموران آگاهی و پلیس امنیت از همان لحظات اولیه شروع به اقدامات برای شناسایی ضارب یا ضاربین کرده‌اند و تا این لحظه به نظر می‌آید گلوله از داخل ماشین شلیک شده است.

عبداللهی تأکید کرد: این اتفاق در حال بررسی است و با فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ صحبت کرده‌ایم و نیروها را بسیج کرده‌اند تا هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از صحنه جنایت، بعد از گذشت ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه در ساعت ۲۳:۴۰ جسد معاون پارلمانی وزارت صنعت برای انجام مطالعات بیشتر به اتاق تشریح پزشکی قانونی در کهریزک منتقل شد تا متخصصان پزشکی قانونی ضمن تشخیص زمان دقیق وقوع قتل، با شناسایی مسیر ورود گلوله به سر، نوع اسلحه مورد استفاده شده را تشخیص دهند.

خودرو پژو پارس مشکی رنگ مقتول نیز بعد از رعایت همه جوانب به آزمایشگاه پلیس آگاهی انتقال یافت تا با نمونه برداری از اثر انگشت‌های موجود در خودرو، اثر انگشت قاتل شناسایی شود.

 

امروز روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت با اشاره به این ترور نوشت: این دومین مسئول ایرانی است که در طول یک هفته کشته می‌شود.

 

همچنین برادر معاون فقید وزارت صنعت امروز در گفتگو با سایت دانا اعلام کرد: سوء‌قصد به جان برادرم خصومت شخصی نیست و ما خواستار پیگیری دقیق حادثه هستیم.

 

یوکیا آمانو وارد تهران شد 

 

یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی صبح امروز برای دیدار و گفتگو با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی  ایران به همراه هیئت از آژانس وارد مرکز ساختمان سازمان انرژی اتمی شد.

روز گذشته عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران گفته بود که احتمالا در دیدار امروز آمانو و صالحی قرار است چارچوب جدیدی از همکاری بین ایران و آژانس نهایی شود که نقطه عطفی در همکاری‌های دو طرف است.

 

همزمان با حضور آمانو در تهران، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان از صدور مجوز بازرسی آژانس از کارخانه آب سنگین اراک خبر داد.

 

صالحی اظهار داشت که این اقدام با مجوز شورای عالی امنیت ملی و نشان دادن حسن نیت ایران انجام شده است. بر اساس تعهدات پادمانی، ایران وظیفه‌ای در این خصوص نداشته است.

همچنین اجازه بازدید بازرسان آژانس از معدن گچین بندرعباس نیز به همین ترتیب صادر شده است.

 

امروز همچنین یک بیانیه مشترک همکاری بین صالحی و آمانو امضا شد.

 

صالحی در نشست خبری با آمانو و پس از امضای بیانیه مشترک اظهار داشت: این بیانیه مشترک بیانگر نقشه راهی است که ارتباط دوجانبه درباره موضوعات باقی‌مانده را روشن می کند. ایران و آژانس توافق کردند از معدن گچین و راکتور آب سنگین اراک بازدید شود.

معاون رییس جمهوری، همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس انرژی اتمی را وسیع و شفاف توصیف کرد و یادآور شد: در مذاکرات امروز بین ایران و آژانس که حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید باید مباحث به گونه ای مطرح می شد که رضایت طرفین حاصل شود و من خوشحالم که این امر محقق شد.

صالحی افزود: این دومین سفر آمانو به تهران است و من دو ماه و نیم پیش در وین با وی دیدار کردم و برای سفر به تهران از مدیرکل آژانس دعوت کردم.

وی با بیان این که این سفر خوشبختانه با مذاکرات ژنو متقارن شد، تصریح کرد:فرآیند گفت و گوی ایران با آژانس و گروه ۱+۵ به خوبی در حال پیشرفت است.

همچنین وی گفت: با رویکرد جدید دولت و استفاده از تجارب گذشته ما توانستیم با تمهیدات لازم و استفاده از تجارب گذشته و لحاظ کردن رویکرد جدید به ویژه تاکید رییس جمهوری به تفاهم دو جانبه برسیم.

صالحی خاطرنشان کرد: این بیانیه مشترک بیانگر نقشه راهی است که ارتباط دو جانبه درباره موضوعات باقی مانده را روشن می کند.

وی اظهارداشت: این بیانیه مشترک یک پیوست دارد و شامل ۶ بند است.

 

بازتاب مذاکرات ژنو ۵ 

 

حسین شریعتمداری امروز طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: باج‌خواهی آمریکا و متحدانش که با بهره‌گیری از ترفند “پلیس خوب، پلیس‌بد” طراحی شده بود، در برخورد با مخالفت تیم هسته‌ای ایران رنگ باخت. تیم هسته‌ای ایران با تعهد نسبت به خطوط قرمز به دشمن فرصت نداد درپوشش لبخند پروژه فریب خود را عملیاتی کند. 

 

مهدی محمدی،  کارشناس مسائل استراتژیک طی یادداشتی در روزنامه وطن‌امروز نوشت: مذاکرات ژنو شکست نخورد بلکه بدون دستیابی به نتیجه‌ای که بتوان نام آن را توافق گذاشت،پایان یافت. اصلی‌ترین دلیل این بوده است که طرفین حس می‌کردند هنوز به معامله‌ای آنقدر متوازن که حس برد را به همه طرف‌ها منتقل کند،نرسیده‌اند. 

 

 آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا نیز در گفتگو با روزنامه ایران اظهار داشت: توافق ایران با۱+۵ شدنی است و سعی می‌کنیم با تداوم روند دیپلماسی این بحث را به نتیجه برسانیم.

وی افزود: مواضع ما با ایران نزدیکتر شده و کنگره را درباره توافق‌های جدید با تهران متقاعد می‌کنیم. 

 

رابرت منندز، سناتور آمریکایی امروز در گفتگو با شبکه خبری “ای بی سی” اظهار داشت: کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به حفظ فشار بر تهران همزمان با مذاکرات ادامه خواهد داد و این هفته تصویب دور تازه‌ای از تحریم‌ها را بررسی می‌کند.

همچنین جان مک کین، دیگر سناتور آمریکایی در صفحه توئیتر خود نوشت: زنده باد فرانسه! پاریس برای جلوگیری از یک توافق بد شجاعت نشان داد.

 

اما رسانه‌های صهیونیستی مثل یدیعوت آحارنوت و هاآرتص در واکنش به به تمایل آمریکا برای توافق با ایران، هدف آمریکا از توافق با ایران را اجتناب از گزینه نظامی و عدم تمایل به جنگ دیگری در منطقه دانستند. 

 

ادامه واکنشها به اظهارات وزیرخارجه فرانسه و کارشکنی فرانسویها در مذاکرات

 

 درپی مخالفت وزیر امور خارجه فرانسه در مذاکرات ژنو، ایرانیها امروز با کامنت های خود در صفحه فیسبوک “لوران فابیوس”، به وی انتقاد کردند.

 

روزنامه ابتکاردر تحلیلی دلایل مخالفت فرانسه در مذاکرات را تقسیم کار بین قدرت های غربی، نمایش استقلال فرانسه از آمریکا، جلب حمایت صهیونیستها برای جلوگیری از سیر نزولی محبوبیت اولاند، ایفای نقش رهبر معنوی اروپا به جای آلمان و تطمیع فرانسه توسط عربستان عنوان کرد. 

 

همچنین محمدحسن آصفری، دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در گفتگو با سایت “قم فردا” اظهار داشت: فرانسه اهرم جدید آمریکا در مذاکرات است.

 

اما امروز رسانه های بین المللی با تغییر موضع مقامات اسرائیلی بعداز خوش‌خدمتی فرانسه به آنها مواجه شدند. رئیس کنست رژیم صهیونیستی امروز گفته است: میزبانی از اولاند به عنوان یکی از صمیمی‌ترین دوستان اسرائیل افتخار ماست.

 

اما روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست اذعان کرد که “این اظهارات درحالی است که هفته گذشته درخواست سخنرانی اولاند در کنست رد شده بود.” 

 

خبرگزاری رویترز و سایت “تایمز اسرائیل” نیز در تحلیلی هدف فرانسه از مخالفت با توافق ژنو را حمایت از اسرائیل و حکومت‌های سنی منطقه علیه ایران، کسب جایگاه آمریکا در منطقه و رهبری مخالفان با ایران دانستند.

 

 وزیر دفاع سابق فرانسه نیز در همین رابطه گفت: اگر اوباما بخواهد با ایران به توافق برسد ادامه این نقش برای پاریس مشکل می‌شود. 

 

بازتاب عدم رای اعتماد مجلس به سومین وزیر پیشنهادی ورزش در دولت روحانی

 

امروز درحالی که روزنامه‌های اصلاح‌طلب به پوشش گسترده عدم رای اعتماد به وزیر ورزش پرداختند و آن را “ناسازگاری مجلس با دولت” تفسیر کردند، روزنامه دولتی “ایران” این خبر را بایکوت کرد. 

 

احمدشیرزاد، نماینده مجلس ششم طی مقاله ای در روزنامه شرق در این زمینه نوشت: برخی نگرانند که مجلسی همسو با دولت و خواسته‌های مردم شکل بگیرد که امکان قابل‌قبولی است، مگر اینکه آنها بتوانند شرایط دلخواه را همچنان حفظ کنند که لازمه چنین فضایی، تداوم کوبیدن بر طبل اتهام‌زنی‌ها و استفاده از همه اهرم‌های تبلیغاتی است. 

 

همچنین داریوش قنبری در یادداشتی در روزنامه اعتماد، عدم رای اعتماد مجلس به وزیر ورزش را برخورد سیاسی مجلس با دولت ارزیابی کرد.

وی افزود: این برخورد ناشی از گرایش غالب در مجلس است و نمی‌خواهد پیام رای ۲۴خرداد به خوبی دریافت شود. 

 

روزنامه آفتاب‌یزد نیز با اشاره به ناکامی سجادی برای کسب رای اعتماد نوشت: مجلس می‌توانست با رای‌اعتماد به وزیر ورزش دولت را در مسایل خارجی و هسته‌ای یاری رساند چراکه سیاست داخلی در امتداد سیاست خارجی است.

 

 

آخرین خبرها درباره پرونده مهدی‌هاشمی، روزنامه بهار، دادگاه احمدی‌نژاد و قتل معاون وزیر

 

امروز پنجاه و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی برگزار شد. 

 

غلامحسین محسنی‌اژه ای در نشست خبری با اشاره به پرونده فساد بزرگ مالی اظهار داشت: در پرونده فساد بزرگ مالی تاکنون افرادی که متهم شده اند مجازتشان یا حبس یا شلاق و یا انفصال از مدیریت یا کارهای دولتی یا رد مال به همراه اعدام است.

وی افزود: احکام متهمان فساد مالی در حال اجرا است؛ متهم ردیف اول که رد مال آن زیاد است دادگاه برای آنها مدتی را مشخص کرده است تا جزای نقدی یا دیون خود را پرداخت کنند و این افراد ملزم شدند که تا پایان مهرماه این دیون را پرداخت کنند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بخشی از اموالی که تاکنون پرداخت نشده بصورت آگهی مزایده از سوی دادسرا برای فروش گذاشته شده اند و برای قوه قضائیه این مهم است که متهمین خود دیون خود را پرداخت کنند.

محسنی اژه ای در خصوص تغییر دادگاه احمدی نژاد اظهار داشت: هنوز تغییری در زمان دادگاه آقای احمدی نژاد ایجاد نشده است اما اگر شاکی از شکایت خود صرف نظر کند یا آقای احمدی‌نژاد درخواست استمهال نماید احتمال دارد که زمان دادگاه تغییر کند.

وی افزود: پرونده مهدی هاشمی برای رفع نقص به دادسرا ارسال شده است و در دادسرا از مهدی هاشمی دعوت کرده ایم که برای تحقیقات حضور یابد؛ هرگاه رفع نقص مرتفع شد پرونده به دادگاه ارسال می شود.

سخنگوی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: من هم می‌گویم پرونده مهدی هاشمی طول کشیده است و امیدواریم دادسرا با توجه به شرایط تلاش بیشتری کند تا رفع نقص صورت گیرد.

 

حجت الاسلام اژه ای در این نشست خبری با اشاره به حادثه قتل معاون وزیر صنعت اظهار داشت: تا ساعت ۱۲ ظهر امروز کسی در رابطه با حادثه قتل معاون وزیر صنعت بازداشت نشده است ولی پرونده ای در این خصوص رسیدگی تشکیل شده است و دادسرا و نیروی انتظامی در مرحله شناسایی عوامل این حادثه هستند. وی افزود: قرائنی وجود دارد که این حادثه سیاسی نبوده است.

 

محسنی اژه ای در رابطه با طرح از کجا آورده ای؟ گفت: مخالفت من با طرح مشخص شدن اموال مسئولان نظام در مجمع تشخیص مصلحت نظام دروغی بیش نیست . 

وی خاطر نشان کرد: هنوز برخی از مدیران دولت قبلی لیست اموال خود را ارائه نکرده اند؛ حتی در دولت فعلی هم برخی از مسئولان لیست اموالشان را ارائه نکرده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه گفت: اگر می خواهیم قانونی را وضع کنیم این قانون باید شفاف باشد، هدف داشته باشد و اینکه نحوه اجرای آن نیز مشخص شده باشد و بتوان از طریق مکانیزم اجرا آن را پیگیری کرد.

غلامحسین محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت موسوی و کروبی اظهار داشت: این افراد مجرم تلقی می‌شوند چرا که ضرر و زیان را به ملت وارد ساخته‌اند و هیچگونه تغییری در وضعیتشان بوجود نخواهد آمد.

 

سایر اخبار مهم امروز به شرح زیر هستند:

 

*اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مسجدسلیمان از کلید خوردن طرح تحقیق ‌و ‌تفحص از وزارت نیرو با امضای ۵۰ نماینده خبر داد و گفت: این طرح هفته آتی به هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهد شد. 

 

* محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با بی‌بی‌سی تاکید کرد: تنش میان شیعه و سنی، بزرگترین تهدید امنیتی جهان است. تمام طرف های درگیر در سوریه باید اختلافات را فراموش و با فرقه‌گرایی مقابله کنند. 

 

*‌ روزنامه “شهروند” به صاحب امتیازی جمعیت هلال احمر در اختیار تیم روزنامه توقیف شده بهار قرار گرفت.

 

* مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز اعلام کرد: “محمدحسن حبیب‌الله‌زاده” به عنوان کاردار ترددی ایران در لندن تعیین شد. حبیب‌الله‌زاده قرار است به زودی به منظور بهینه‌سازی فعالیت جاری بخش کنسولی سفارت کشورمان در لندن عازم این کشور شود.

 

* “علی خاکی‌صدیق” با حکم وزیر علوم، سرپرست دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین‌ طوسی شد.

 

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب