پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:56:17 - جمعه 24 تیر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
غدیر یک فرهنگ سعادت آفرین وتعیین کننده است
حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: غدیر تنها روز سعید نیست بلکه یک فرهنگ سعادت آفرین است فرهنگی که تعیین کننده و تحقق بخش خوشبختی حقیقی بشر و جامعه بشری در ساحت دینی و اخروی است.

به گزارش صبح رابر ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، با تبریک سالروز میلاد با سعادت امامین حضرت امام هادی(علیه السلام) و ولادت با سعادت امام موسی کاظم و همچنین عید سعید غدیر و عید امامت و ولایت، گفت: روز عید غدیر، روز مبارکی است که میمنت وخجستگی و تبرک آن از ابتدای خلقت بشر تا ابد مقرر می باشد.

وی ادامه داد: این پندار که غدیر تنها عید برای یک روز است ؛ حاکی از قصور معرفت نسبت به میلاد غدیر است، غدیر تنها روز سعید نیست بلکه یک فرهنگ سعادت آفرین است فرهنگی که تعیین کننده و تحقق بخش خوشبختی حقیقی بشر و جامعه بشری در ساحت دینی و اخروی است.

خطیب جمعه رابر تأکید کرد: فرهنگ غدیر موضوع مدیریت جامعه در ساحت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و مهمترین موضوعی ترین، موضوع حیات بشری می داند و به این نکته شاخص پافشاری می ورزد.

وی گفت: این مدیریت تنها شایسته کسی است که دانش و مهارت لازم را داراست؛ دانش و مهارتی که از هرگونه اشتباه، خطا قصور و تقصیر مصون است، در فرهنگ غدیر نام این مدیر مصون از خطا و اشتباه و تقصیر و قصور امام معصوم(علیه السلام) است.

خطیب جمعه رابر افزود: پیام جهانی بشری غدیر این است که جهان مدیر لایق می خواهد و شناخت این مدیر لایق با خدای متعال است همانگونه که در قرآن کریم شب قدر برتر از هزار ماه معرفی شده است در روایات معصومین، روز غدیر برتر از ۸۰ ماه است.

وی در ادامه با اشاره به آداب روز عید غدیر بر اساس روایات امامان معصوم علیه السلام گفت: روزه داری، زیارت امیرالمومنین (ع)، تهنیت گفتن به برادر دینی هنگامی مومن برادر دینی خود را ملاقات می‌کند، صدقه دادن به فقرا، اطعام دادن مؤمنان، برقرار ساختن عقد اخوت و برادران دینی را از آداب روز عید غدیر برشمرد.

امام جمعه رابر دربخش دیگرسخنانش با اشاره به انعکاس وارونه موضوعات جامعه ما بواسطه رسانه های عبری ،عربی، غربی و تکرار شبهاتی در رسانه های معاند پیرامون اینکه کشورهایی که با آمریکارابطه دارند به توسعه دست یافته اند، افزود: دوگانه سازی معیشت و مذاکره هدف رسانه ای دشمن است.

وی با طرح این سئوال که آیا اعتماد به آمریکا رونق اقتصادی خلق می کند، گفت: بررسی ها نشان می دهد کشورهایی که با آمریکا ارتباط خوب دارند نه تنها به توسعه دست نیافتند بلکه در برخی موارد فروپاشی آن نظام را درپی داشته است.

وی بابیان اینکه ۴۳سال قبل محمدرضا شاه با آمریکا رابطه حسنه داشته، گفت: چرا در آن زمان مردم ما در فقر مطلق بسرمی بردند.

خطیب جمعه رابر افزود: حسنی مبارک رئیس جمهور مصر، صدام در عراق، قذافی در لیبی به آمریکا اعتماد کردند سرنگون شدند و آمریکا برای سرنگونی آنها هیچ تلاشی نکرد.

وی ادامه داد: یکی از این کشورها که با آمریکا ارتباط خوب دارد کشور همسایه ما، ترکیه است که کاملاً در راستای سیاست های آمریکا بر می دارد و تمام تصمیم گیری های آن برمبنای رضایت آمریکا تنظیم شده است تا به منافع آمریکا ضربه ای وارد نشود؛ اما اقتصاد بهم ریخته و تورم این کشور نشان می دهد که صرف ارتباط با آمریکا تاثیری مثبت نخواهد داشت بلکه در برخی موارد این ارتباط فروپاشی وسقوط اقتصادی در پی دارد.

وی اظهار کرد : متاسفانه با وجود هشدارهای مقام معظم رهبری تک محصولی نگه داشتن اقتصاد کشور در دولت یازدهم و دوازدهم وسوء مدیریت باعث شد تورم اقتصادی درکشور بوجود آید تا دراظهار نظرهای نادرست رابطه نداشتن باآمریکا را دلیل تورم مطرح کنند.

امام جمعه رابر گفت: آغاز ایجاد تورم در کشور ما از سال ۹۵ همزمان بااجرایی شدن برجام بود و تورم از یک وابستگی به غرب و تفکر لیبرالی خلق شد و درچنین شرایطی رسانه های معاند دست بکار شدند وتاکنون تغییر در ادراک جامعه را ادامه می دهند؛ البته مردم مابصیرند وامیداست بااقدامات مثبت اقتصادی دولت سیزدهم وتاکید براقتصاد درون زا ازاین برهه سخت اقتصادی عبور کنیم تا شاهد جولان رسانه های معاند نباشیم که فضای کشور را غبارآلود جلوه دهند ومردم را ناامید کنندو دست نفوذی های باقیمانده از دولت قبل براقتصاد کشور کوتاه شود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب