پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:49:42 - جمعه 31 تیر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
نماز جمعه قرارگاه و میدان جهاد تبیین است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: نماز جمعه یک نهاد پر برکت و رحمانی عالم است نماز جمعه قرارگاه و میدان جهاد تبیین است.

به گزارش صبح رابر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت:در هفته پایانی ماه ذی الحجه هستیم، همه مناسبت های ماه ذی الحجه در رابطه با امیرالمؤمنین علیه السلام است، ۲۴ذی الحجه خاتم بخشی امیرالمؤمنین علیه السلام در حال رکوع نماز و روز مباهله پیامبر اسلام(ص) و ۲۵ذی الحجه نزول سوره هل أتی در شأن اهل بیت علیهم السلام است.

وی، با اشاره به پیام های مباهله افزود: مباهله، نشانه روشنی برحقانیت و صدق پیامبر اکرم(ص) در مسیله دعوت رسالت ، مباهله ظهور حقانیت اسلام در برابر مسیحیت است، این اثبات حقانیت به حدی قاطع بود که تا به امروز هیچ عالم و عابد مسیحی حاضر نشده که بار دیگر با مسلمان به مباهله بپردازد.

خطیب جمعه رابر یکی از کلیدی ترین اثبات فضیلتی عظیم برای حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام وحضرت صدیقه دو عالم و حسنین علیهما السلام که تنها همراهان رسول خدا (ص ) در این ماجرا بودند و حتی به جرات میتوان گفت آیه مباهله در فضیلت اهل بیت عصمت طهارت نازل شده است.

وی با بیان دلالت آیه مباهله بر امامت امام علی علیه السلام گفت: روز ۲۴ذی الحجه از این لحاظ شریف است که بعد از اثبات شدن نبوت پیامبر (ص)، ثابت شدن ولایت مولا علی علیه السلام را در پی داشت.

وی با گرامیداشت پنجم مردادماه سال ۵۸ یادآور اولین اقامه نماز جمعه رسمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تهران به امامت آیت الله طالقانی بود بیان کرد: پنجم مردادماه سال۵۸بود که مردم تازه انقلاب کرده ایران طعم شیرین نماز جمعه را چشیدند.

وی گفت: نهال نماز جمعه انقلاب اسلامی از زمین چمن دانشگاه تهران جوانه زد و شجره طیبه ای شد که سایه او بر همه کشور سایه افکند و همه کشور را فرا گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی، از معجزات انقلاب اسلامی ایران را اقامه نماز جمعه خواند و افزود: نماز جمعه یک نهاد پر برکت و رحمانی عالم است نماز جمعه قرارگاه و میدان جهاد تبیین است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هفتمین دور از نشست سران کشورهای عضو چهارچوب آستانه که در تهران روز سه شنبه برگزار شده، گفت: در این نشست رییس جمهور روسیه و ترکیه مهمان رییس جمهور ایران در تهران بودند، تا آخرین مسائل موجود در قضیه سوریه را مورد مذاکره قرار دهند. آنچه مهم بود دیدار رییس جمهور روسیه و ترکیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بود.

خطیب جمعه رابر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با پوتین رییس جمهور روسیه عنوان کرد: اگر راه در مقابل ناتو باز باشد حد و مرزی نمی‌شناسند و اگر جلوی آن در اوکراین گرفته نمی شد مدتی بعد به بهانه کریمه همین جنگ ناتو را به راه می‌انداخت.

وی ادامه داد: امروز آمریکا و غرب هم ضعیف تر از قبل شده است با وجود تلاش ها و هزینه زیاد، برد سیاست های آنها در منطقه ما از جمله سوریه، عراق ، لبنان و فلسطین بسیار کم شده است .
خطیب جمعه رابر اظهار کرد : در موضوع سوریه و اشتغال مناطق حاصل خیز و نفت خیز شرق فرات به وسیله آمریکایی هاست این قضیه باید با بیرون راندن آنها از آن منطقه علاج شود.
وی ادامه داد: دلار؛ باید به تدریج از مسیر معاملات جهانی خارج کرد و این کار به صورت تدریجی ممکن است .


امام جمعه رابر با بیان اینکه کشور جمهوری اسلامی و کشور روسیه که در تحریم غرب است گفت : از این رو سطح معاملات این دو کشور باید افزایش یابد و دلار حذف گردد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با رییس جمهور ترکیه گفت: ترکیه امنیت سوریه را امنیت خود بداند مسایل سوریه را باید با مذاکره حل کرد ایران، ترکیه، سوریه و روسیه باید با گفت و گو این مسئله را حل کنند .

خطیب ‌جمعه رابر تصریح کرد: حمله نظامی به شمال سوریه هم به ضرر سوریه هم به ضرر ترکیه و هم منطقه است.
وی گفت: در جریان سفر رییس جمهور ترکیه به ایران، قرارداد صادرات گاز از ایران به مدت ۲۵سال دیگر تمدید شد.

خطیب جمعه رابر گفت: کشور ایران و ترکیه قصد دارند حجم روابط تجاری را به ۳۰میلیارد دلار برساند همچنین در سفر پوتین به تهران، قراردادی به ارزش ۴۰میلیارد دلار میان دو کشور جهت توسعه میادین نفت و گاز امضا شد قطعا این قراردادها و قرار و مدارهای اقتصادی در این شرایط اقتصادی به نفع جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب