پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:01:08 - جمعه 7 مرداد 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
محرم بهار عقل و عاطفه است / نمازجمعه حتی استثنایی تر از حج است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: محرم؛ بهار عقل و عاطفه است هم عقل ما حکم می‌کند ابا عبدالله الحسین علیه السلام را بشناسیم و هم عاطفه ما حکم می‌کند با کاروان ابا عبدالله الحسین علیه السلام همراه شویم.

به گزارش صبح رابر ؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت فرارسیدن ماه محرم ماه حزن و اندوه، ماهی در دهه این ماه ابا عبدالله الحسین واولاد و اصحاب باوفایی آن حضرت به شهادت می رسند، گفت: محرم؛ بهار عقل و عاطفه است هم عقل ما حکم می‌کند ابا عبدالله الحسین علیه السلام را بشناسیم و هم عاطفه ما حکم می‌کند با کاروان ابا عبدالله الحسین علیه السلام همراه شویم.

وی، محرم را ماه خرد، احساس و ماه همراهی با کاروان ابا عبدالله الحسین علیه السلام خواند و افزود: آغاز محرم باز شدن نمایشگاهی است که در آن کرامت، اخلاص،ایثار و فداکاری و همه خوبیها پیدا می شود، محرم برای جوانان ، نوجوانان، زن ها، پیرمردها الگو دارد برای همه محرم الگو دارد، این نمایشگاه خیلی متنوعی است امیدوارم مردم زادگاه شهید سلیمانی از این مجالس ابا عبدالله الحسین علیه السلام بهره لازم را ببرند.


خطیب جمعه رابر با توصیه به برگزاری مجالس عزاداری در فضای باز و رعایت پروتکل های بهداشتی و سیاه پوش شدن شهر به مناسبت ایام حزن و اندوه ماه محرم الحرام گفت: همانطور که سفارش شده در غم ماه محزون باشید و امیدوارم به بهترین وجه خیابان ها، کوچه ها و سر در منزل خود را سیاه پوش کنید.


وی، با اشاره به فلسفه قیام در بیان نورانی ابا عبدالله الحسین علیه السلام گفت: درفلسفه این قیام حضرت میفرماید: امر به معروف و نهی از منکر، با انجام این فریضه الهی ما خودمان در مسیر و خط و منش ابا عبدالله الحسین حرکت می کنیم و کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند در واقع خود را در لشکر و قرارگاه و پادگان ابا عبدالله الحسین علیه السلام قرار داده است.


خطیب جمعه رابر با بیان اینکه در این کاروان راهی جز امر و نهی نیست، گفت: امیدوارم به این وظیفه و مسئولیت و فریضه الهی عمل کنیم و از این فضیلت الهی غفلت نورزیم.

وی، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور در تهران گفت: این مراسم با بیعت و تجدید میثاق مجدد با امام و آرمان های امام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شروع شد و پایان بخش آن توفیق دیدار با ولی امر المسلمین حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای بود گفت: در این بین مدیران ارشد کشوری هم حضور پیدا کردند، نمایندگان ولی فقیه استان ها، به نمایندگی ائمه جمعه کشور توصیه و پیشنهادات و انتقادات به سمع و نظر این عزیزان رساندن، جلسه کاملاً در فضای صمیمی برگزار شد.

وی ادامه داد: شیرین این گردهمایی دیدار مقام معظم رهبری بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با اشاره به برخی بیانات مقام معظم رهبری گفت: جایگاه استثنایی نماز جمعه در میان فرائض دینی حتی استثنایی تر از حج است.

وی با بیان خصوصیاتی که این فریضه را صددرصد استثنایی کرده است، افزود: نماز جمعه دو عامل اساسی حیات طیبه را به هم وصل کرده است این دو عامل یکی ذکرالله و دیگری حضور پر رنگ مردم است، وقتی دسته جمعی ذکر گفتید آثار و برکات ذکر به دسته جمعی نازل می‌شوداجتماع و حضور مردمی یک چیز مهم است.

خطیب جمعه رابر گفت: اینجاست که شما باید حساس باشید اگر چنانچه نماز جمعه این هفته از هفته قبل جمعیت کمتری دارد باید احساس نگرانی کنید اصلا اساس کار حضور مردم است.
وی با اشاره به خصوصیات دیگر استمرار بدون توقف نماز جمعه در هر هفته است، تاکید کرد: هر هفته جمع کثیری از مردم شهر یک جا معینی دور هم جمع می‌شوند، حج در کل عمر یکبار است در هیچ آئینی اجتماع هفتگی جز نماز جمعه وجود ندارد.
وی، از خصوصیات این فرضیه مهم استثنایی را پایگاهی مهم برای طرح مسائل مختلف جامعه دانست و افزود: نماز جمعه قرارگاهی است برای همه موضوعات مهم و مطرح جامعه است از مسایل فکری تا خدمات اجتماعی و خدمات و آمادگی بسیج نظامی همه چیز در این اجتماع مستمر پشت سر هم تحقق پیدا میکند.

وی خصوصیات دیگرنماز جمعه را آمیختن معنویت با سیاست برشمرد و گفت: نماز جمعه با چنین ویژگی هایی حلقه مهم درسلسه قدرت نرم مفصل و طولانی نظام اسلامی است.
خطیب جمعه رابربا اشاره به کوتاهی در نماز جمعه صورت گرفته است، باید همت بیشتری به کار گیرد، گفت: خطیب جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است، تبیین کننده مبانی انقلاب و مطالبه کننده انقلاب اسلامی است.

وی در پایان سخن از ستاد نماز جمعه تقدیر و تشکر کردند جا دارد از برادران و خواهران در هر شرایطی نماز جمعه را به پا میدارند تقدیر و تشکر میکنم .

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری توصیه مهم به ائمه جمعه سراسر کشور داشتند افزود: امیدوارم با دعای خیر شما نمازگزاران ، توفیق عمل واصل به توصیه های ولی امر مسلمین جامه عمل بپوشانیم.

وی همچنین از دیدار و قول مساعد سران سه قوه در خصوص مشکلات شهرستان رابر خبر داد و گفت : در صورت تحقق پرده ای از این گفتگوها برای برطرف شدن مشکلات در بخش هنزا و رابر از خطبه های نماز جمعه سخن خواهم گفت.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب