پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:27:00 - یکشنبه 16 مرداد 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دستاورد بازدید معاون رئیس جمهور از مناطق سیل زده منطقه سرمشک رابر؛
از هدایای سفر ریاست جمهوری به شهرستان رابر تا توجه ویژه و افزایش رشد زیر ساخت‌ها
علی سلاجقه گفت: مسیولین خواسته اولویت دار مردم را هرچه سریعتر در دستور کار قرار دهند تا پیش درآمدی بر هدایای سفر ریاست جمهوری به رابر زادگاه سردار دلها شود.


به گزارش صبح رابر؛ علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با همراهی امام جمعه، فرماندار، مدیرکل محیط زیست استان و جمعی ازمسئولین شهرستانی باحضور در منطقه بُندر سرمشک رابر پس از دیدار با خانواده شهید والامقام حجت الاسلام عباس علیدادی سلیمانی از منطقه سیل زده سرمشک بازدید و در جمع عزاداران این منطقه حضور یافت.

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: شهرستان رابر، یکی از شهرستان های با ظرفیت نیروی انسانی و طبیعی بالقوه و داشته های معدنی در سطح استان و کشور نمونه است ولی متاسفانه از نظر زیرساختی در وضعیت نامطلوبی است.

علی سلاجقه با اشاره به بازدیدی که از منطقه سیل زده سرمشک داشته و اشرافی که براین منطقه دارد افزود: در سیلاب اخیر باتوجه به شرایط اقلیمی و خشکی زمین و شرایط موجود ۳۰روستا از سیل آسیب دیده، منازل مسکونی و اراضی مردم دچار مشکل شده و با توجه به کوهستانی بودن این منطقه سردسیری می طلبد که به زیرساخت ها توجه ویژه ای شود.

وی، بابیان اینکه رابر در حوزه زیرساخت ها نه درخور شهرستان و نه مردم شریف آن که در جنگ هشت ساله و در دفاع از حرم نقش بسیار ارزنده ای داشتند و همچنین زادگاه سرداردلها حاج قاسم عزیز است پیشرفت نداشته و می طلبد این شهرستان درخور نام سرداران از زیرساخت های مناسبی برخوردار شود.

وی، باتوجه به اینکه این شهرستان در آینده ای نزدیک تبدیل به یک شهرستان بین المللی در راستای محور مقاومت می شود، افزود: با توجه به حضور از دیگر کشورهای در این شهرستان رشد زیرساخت ها افزایش یابد.

سلاجقه، با اشاره به منطقه سرمشک نیز با انسان های ولایتمدار، شهدا و رزمندگان، گفت: این منطقه جاده دسترسی و زیرساخت مناسب ندارند و آسفالت ۱۸کیلومتری جاده ارتباطی این منطقه انتظار مردم از نظام مبارک جمهوری اسلامی است که امیدواریم این هدیه ای از سفر ریاست جمهور به مردم منطقه باشد.

علی سلاجقه با اشاره به اینکه بر اثر سیلاب پل ها، راههای ارتباطی منطقه سرمشک تخریب شده، گفت: شرایط اقلیمی منطقه به گونه ایست که هر لحظه انتظار می رود سیلاب هایی اتفاق بیفتدوباتوجه به وجود مناطق حفاظت شده محیط زیستی وجنگل های اورس استثنایی باید توجه ویژه ای به منطقه شود و اداره کل منابع طبیعی نیز نسبت به احداث سیل بند در بالا دست روستاها توجه کند.

معاون رئیس جمهور در جمع عزاداران این منطقه نیز با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، افزود: جاده مستقیم رابر به کرمان و احداث کمربندی یکی ازمطالبات جدی مردم شهرستان رابراست.

وی، ادامه داد: جاده فعلی از لحاظ ترابری باعرض کم، مسیر طولانی و تلفات بالا وضعیت مناسبی ندارد.

دکترسلاجقه گفت: سال ۷۹جاده مستقیم رابر_کرمان مصوبه گرفته و ردیف اعتباری دارد انتظار حداقلی مردم منطقه است، با توجه به اینکه خیلی از منابع ملی منطقه از بین رفته هرچه سریعتر نسبت به احداث این جاده اقدام کنند.

وی، با اشاره به اینکه در کمربندی رابر ابنیه نیز تعبیه شده گفت: مسئولین راه و شهرسازی این خواسته اولویت دار مردم را هرچه سریعتر در دستور کار قرار دهند تا پیش درآمدی بر هدایای سفر ریاست جمهوری به رابر زادگاه سردار دلها شود.

انتهای پیام


انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب