پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:26:51 - پنجشنبه 20 مرداد 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یادداشت؛
حسینیه کوچک همنوا با عشاق قاسم
دهه اول محرم در رابر این بار دهه نودی های عشاق قاسم هم پای خیمه ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) شور و شعور حسینی را تداعی کردند

به گزارش “صبح رابر”؛ بساطی که امسال در شهرستان رابر برپا شده بود؛ متفاوت تر از هر سال دهه اول محرم این بار دهه نودی ها عشاق قاسم هم پای خیمه ای که فقط از یک دیوار آجری که رویش یک پرچم سیاه و چند فرش و چند پرچم عزا تشکیل شده و سقفش هم آسمان است؛ اما پشت این دست های کوچک و خیمه های ساده قلب های بزرگ و عشقی توفانی را تداعی می کند.

ریشه های حب اهل بیت (علیه السلام ) در دوران خردسالی شکل می گیرد اینجا در حسینیه دل این بزرگ مردان کوچک که بامحبت سینه می زنند و اشک هایشان در چشم ها بیقرار، حال سینه کوچکشان تکیه ای بزرگ کرده است.

نوجوانان سیاهپوش با دلهای شکسته ای که اشک خود را نذر باب الحوائج کربلاو این وقفنامه به امضای حسین (علیه السلام ) رسیده و سر سفره ذکر مصیبت حکایت از درمان عشق دارد.

در سر در دلهای این هیئت کوچک پرچمی نصب شده که برآن نوشته است «به عزای عزیز زهرا (سلام الله علیها) حضرت امام حسین (علیه السلام )خوش آمدید»این گویا این که تا آخر عمر، دست و دل از حسین (علیه السلام ) برنمی دارند.

در اینجا مادرانی به چشم می خورد که در ورق زدن این تکلیف عاشقی حکایت ماندگاری را رقم زدند. دلها ابری و آسمان دیدگان بارانی در سوگ ابا عبدالله (علیه السلام ) اشک ریختن بانوای مداحان کوچک اهل بیت (علیه السلام ) کلید «یاحسین (علیه السلام) »شده برای در آغوش گرفتن روح این کودکان و نوجوانان رابری که دهه اول محرم را مثل سایر تکیه ها و هیئت های مذهبی در اقامه عزای حسینی به سر و سینه زدند.

آنها با این حرکت زیبای حسینی راویگری عشق به سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) شدند و اولین درس قیام ابا عبدالله الحسین علیه السلام اخلاص و بندگی خالص رادیدنی تر کرده اند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب