پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:12:53 - جمعه 28 مرداد 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
بیش از هزار میلیارد به زادگاه شهید سلیمانی اختصاص یافت/ حق تضییع شده رابر جبران می‌شود
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: پنج مشکل اساسی زادگاه شهید سلیمانی در این مصوبات هیأت دولت گنجاده شد و به مسئولان ارشد کشوری و استانی گوشزده کردند؛ حق تضییع شده رابر با این مصوبات قدری جبران می‌شود.

به گزارش صبح رابر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت فرارسیدن شهادت امام سجاد علیه السلام در ۲۵محرم الحرام، گفت: یکی از سجایای اخلاقی که مایه دوام و ثبات جامعه؛ مدارا با دیگران است.
وی افزود: وقف و مدارا در سیره و رفتار عملی امامان معصوم علیه السلام فراوان به چشم می‌خورد در سیره رفتاری و عملی امام سجاد علیه السلام این فضیلت بسیار چشمگیر است.

خطیب جمعه رابر با بیان یک نمونه رفتاری امام سجاد علیه السلام گفت: وقتی یکی از خویشاوندان امام سجاد علیه السلام که زبان را با بدی آغاز کرد وقتی یکی از خویشاوندان آن حضرت آمد خدمت امام سجاد علیه السلام زبان را با بدی آغاز کرد امام سجاد علیه السلام سکوت اختیار کردند، گفت: آن خویشاوند خود را سزاوار آن حرف دانست، سلوک مردمی امام سجاد علیه السلام برای پیروان امام سجاد علیه السلام که از این سلوک مردمی همه درس بگیریم.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت به دو نکته اشاره و عنوان کرد: نکته اول بخشی از اقدامات یکساله دولت سیزدهم و نکته دوم درباره سفر اخیر رییس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان کرمان است.
امام جمعه رابر، با بیان اقدامات یکساله دولت سیزدهم که در تاریخ ۴شهریور ۱۴۰۰، سکان اداره دستگاه اجرایی به دست گرفت، اظهار کرد: در دولت سیزدهم اقتصاد کشور با تورم ۵۹.۳درصدی، کسری بودجه ۴۳۰هزار میلیارد تومانی بدهی ۱۶۵هزار میلیارد تومانی به بانک مرکزی، کاهش شدید درآمد حاصل از نفت و گاز به ۱۱۱ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹، جهش نرخ ارز و بی‌ثباتی این نرخ ارز در کشور و حاکمیت نظام چند نرخی ارز ، دشوار تر شدن مبادلات مالی و کالایی با کشور خارجی، افزایش مرگ و میر به سبب کروناه، به بیش از ۷۰۰نفر دولت قبل با این مشکلات مواجه بود.
وی افزود: اکنون پس از گذشت یکسال از آغاز بکار دولت سیزدهم نرخ تورم ۱۲ماهه در تیرماه ۱۴۰۱به ۴۰.۵درصد کاهش یافته است.

امام جمعه رابر ادامه داد: منابع دولت در ۶ماهه دوم سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده و به رقم ۶۴۳.۷هزار میلیارد تومان رسیده و این درآمد عمومی به عنوان پایدارترین منابع دولت بیش از دو برابر نسبت به مشابه سال قبل رسیده است.

وی تصریح کرد: علارغم تداوم تحریم های ظالمانه و تداوم نسبی بیماری کرونا درآمد مالیاتی دولت ۵۰درصد رشد داشته است.

امام جمعه رابر بیان کرد: درآمد حاصل از نفت و گازی با اتخاذ راهبردی دیپلماسی اقتصادی و دور زدن تحریم ها با ۱۵درصد افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: عزم دولت مبنی بر بدهی دولت قبل است دولت سیزدهم ماهیانه بیش از ۱۲هزار میلیارد فقط بدهی دولت قبل را پرداخت می‌کند نهایتاً عزم دولت در واکسیناسیون سراسری کرونا، آمار فوتی های کشور از ۷۰۹نفر در ابتدای شهریور ۱۴۰۰ و این این آمار فوتی ها در اردیبهشت ۱۴۰۱ تک رقمی شدو برای اولین بار پس از شیوع ویروس منحوس کرونا در ۱۲خرداد ۱۴۰۱آمار فوتی ها به صفر رسید است اینها بخشی از عملکرد دولت مردمی بود.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت مردمی جراحی اقتصادی بود امیدوارم هر چه سریعتر زمینه ای فراهم شود برای کاهش قیمت ها که مردم با افزایش قیمت مواجه نشوند ، تنها عامل کاهش قیمت ها نظارت مستمر می‌خواهد.
وی ادامه داد: امید است در بحث افزایش قیمت ها دولت سیزدهم به این نکته توجه داشته باشد.
امام جمعه رابر همچنین با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور. واعضای هیأت همراه به استان کرمان و حضور نماینده تام الاختیار رییس جمهور گفت: از حضور معاون رییس جمهور به شهر رابر صمیمانه تقدیر و تشکر میکنم.
وی همچنین با اشاره به دیدار با سه وزیر بعد از سفر معاون رییس جمهور گفت: در دیدار با وزیر راه ، وزیر نیرو و وزارت صنعت و معدن مشکلات شهرستان ارایه و بخشی مصوبه هیأت دولت به استان کرمان شد.

امام جمعه رابر با اشاره به توفیق دیدار با رییس جمهور و سلام ویژه رئیسی به مردم بصیر و ولایی رابر بیان کرد: در یک روز خاص به زادگاه شهید سلیمانی سفر خواهند داشت، از این لطف رییس جمهور نیز قدردانی کرد.

وی، با اشاره به ارایه مشکلات شهرستان رابر هم کتبی و زبانی به رییس‌جمهور گفت: مشکلات کم نبود از معدن درآلو که بیشترین معضلات شهرستان را برطرف میکند و فقر نسبی و بیکاری جوانان این زادگاه برطرف می‌کند رییس جمهور قول دادند حق را به صاحب حق برگردانند و حق را در معدن درآلو اجرا کنند.

امام جمعه رابر افزود: آب و برق قرضی از مشکلات دیگر این شهرستان است که کارشناسان مربوطه در این زمینه رقم برطرف شدن آب و برق قرضی رابر را هزار میلیارد اعلام کردند و این اعتبار در مصوبه هیات دولت در سفرشان به استان کرمان به تصویب رسید.

وی با اشاره به بخشی از رقم اعتبارات این سفر ریاست جمهوری گفت: قریب به ۱۹هزار میلیارد آورده سفر هیأت دولت به استان کرمان بود بیش از هزار میلیارد به زادگاه شهید سلیمانی اختصاص یافت.

وی، بیان کرد: پنج مشکل اساسی زادگاه شهید سلیمانی در این مصوبات هیأت دولت گنجاده شد و به مسئولان ارشد کشوری و استانی گوشزده کردند؛ حق تضییع شده رابر با این مصوبات قدری جبران می‌شود.
خطیب جمعه رابر گفت: من از نماینده دولت در شهرستان رابر میخواهم این مصوبات را دنبال کنندو گزارشات عملیاتی این مصوبات را به مردم بصیر رابر برسانند.

وی در پایان با اشاره به خبر جمعه گذشته که همه آزادی خواهان دنیا از انتشار این خبر خوشحال شدند؛ گفت: این خبر شکار سلمان رشدی در ۲۰ثانیه در خاک آمریکابود، سلمان رشدی خبیث و مفلوک ، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در سال ۶۷، خشم مسلمان را برانگیخته بود، امام رضوان الله تعالی علیه پس از انتشار این کتاب فتوای ارتداد سلمان رشدی را صادر نمودند و جمعه شب قبل از شروع سخنرانی در غرب ایلات نیویورک یک جوان شجاع به نام هادی مطر اصالت لبنانی اصل تولد در آمریکا دارد به سلمان رشدی حمله ور شد طبق گزارش ها، سلمان رشدی برای همیشه قدرت بینایی و تکلم خود را از دست داده است.
امام جمعه رابر گفت: حمله به سلمان رشدی زنگ خطری به عاملان ترور سید الشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی بود ، حتی اگر تحت شدیدترین حفاظت های نیرو های امنیتی باشند چقدر این انتقام به آنها نزدیک تر شده است.
وی، با بیان اینکه سلمان رشدی ۳۴سال تحت شدید ترین تدابیر امنیتی از طرف نیروهای انگلیسی و آمریکایی بود گفت: در خاک آمریکا یک جوان ۲۴ساله فتوای امام رضوان الله تعالی علیه را عملیاتی می‌کند.
امام جمعه رابر افزود: حمله به سلمان رشدی نشان داد؛ حرف امام رضوان الله تعالی علیه زمین نمی ماند مثل تیری سرانجام حرف امام به اصابت برخورد کرد.

امام جمعه رابر گفت: مقامات ایرانی هشدار دادند عاملان اصلی ترور سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی باید تمام جنایت خود را بپردازند و به دست عدالت سپرده شوند قاتلان این ترور ناجوانمردانه باید به سزای عمل خودشان برسد.
وی افزود: در سه سال گذشته ترامپ خائن و دیگر عاملان ترور در وحشت انتقام نظام جمهوری اسلامی ایران است از ترس این ترور هیچ سفر خارجی نداشته به آنها میگویم در خاک خودتان در آمریکا منتظر این انتقام سخت و خشن و بیدار کننده باشید که این انتظار روزی به سر خواهد آمد و روزی مثل سلمان رشدی شاهد آن انتقام شما در خاک خود خواهیم بود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب