پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:04:43 - جمعه 11 شهریور 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
کنگره بین المللی اربعین جلوه باشکوهی از اسلام سیاسی است
حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: این کنگره بین المللی اربعین جلوه باشکوهی از اسلام سیاسی است برگزاری موفق و مردمی چند میلیونی در این راهپیمایی بزرگ اربعین نشان دهنده جلوه مهمی از اسلام ناب محمدی است.

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها، با اشاره به کنگره بین المللی اربعین حسینی، گفت: چرا اربعین امام حسین علیه السلام اهمیت دارد؟، روز و عدد چهل یا اربعین یکی از اعداد دارای اهمیت در فرهنگ اسلام است.

وی ادامه داد: خداوند کریم در آیه ۲۱سوره مبارکه مائده می‌فرماید: یا موسی چهل شب وعده گذاشتیم و او را به میعادگاه برای گرفتن فرمان الهی دستور دادیم، موسی بعد از چهل شب خود را آماده می‌کند تا فرمان الهی را دریافت کند، یعنی چهل شب موسی به طور رفت، همچنین بعثت انبیاء الهی در چهل سالگی بوده است، بعضاً انبیاء الهی ما در چهل سالگی مبعوث شدند اینها همه نشان می‌دهد که اربعین و چهل روز و چهل سال در فرهنگ اسلامی ما بدون حکمت و دلیل نیست، عدد بلوغ و تکامل عدد خاص چهل است.


خطیب جمعه رابر افزود: این در شرایطی است که مراسم پیاده روی اربعین تبلوری از آداب و فرهنگ و تاریخ تشیع است. این اجتماع عزیز به عنوان بزرگترین کنگره بین المللی از آن یاد میشود، جمله حب الحسین یجمعنا بیانگر ابعاد بین المللی این کنگره بزرگ الهی است یعنی همه ادیان ،فرق، مذاهب زیر پرچم ابا عبدالله الحسین علیه السلام گرد هم می‌آیند.

وی، با اشاره به سه نکته ابعاد بین المللی کنگره عظیم اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی نماد وحدت جهان اسلام است امروز امت بزرگ اسلامی بیش از هر زمان دیگری در درد، رنج و تفرقه را به وضوح می بیند و لمس میکند پا در عراق، می‌گذارید سوریه، یمن، بحرین و سایر کشورهای اسلامی همه رنگ خون گرفته اند، صد ها هزار زن و کودک از خانه ها آواره شدند احیای اربعین این کنگره بین المللی رنگ و جان تازه ای به مقوله وحدت مذاهب در اسلام و وحدت دنیای اسلامی به وجود می‌آورد.

خطیب جمعه رابر، اولین پیام این کنگره را وحدت جهان اسلام خواند و بیان کرد: همه فرق و مذاهب دنیا اسلام زیر چتر اباعبدالله الحسین نفس می‌کشند و این وحدت، مدیون اربعین ابا عبدالله الحسین علیه السلام است.

وی، گفت: این کنگره بین المللی قدرت نمایی محور مقاومت است یک نوع صف آرایی سیاسی، دیپلماتیک علیه جریان زور و حاکمان ظلم و ستم است.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: مردم مظلوم کشورهای مقاوم در این اجتماع بزرگ بین المللی قدرت خود را به رخ جهانیان می‌کشاند این قدرت عظیمی است بسیاری از کشورهای غاصب، ظالم، فاسد و طغیانگر من جمله آمریکا دنبال بودند؛ این کنگره عظیم و بین المللی را کمرنگ کنند.

وی گفت: اربعین روزی است که کشورهای مقاومت بر محور ابا عبدالله الحسین قدرت خود را به دنیا نشان میدهد این سرمایه ای بس برای امت اسلامی بسیار بزرگ است.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: این کنگره بین المللی اربعین جلوه باشکوهی از اسلام سیاسی است برگزاری موفق و مردمی چند میلیونی در این راهپیمایی بزرگ اربعین نشان دهنده جلوه مهمی از اسلام ناب محمدی است.
وی افزود: اسلامی که دین و سیاست در هم آمیخته شده است این کنگره عظیم نشان میدهد دین اسلام مذهب تشیع و موضوع ولایت مداری و ولایت پذیری جلوه موفقی از اسلام سیاسی است که این اسلام سیاسی منافع مادی، معنوی و اخروی و سعادت بشر را ضمانت می‌کنند و این اسلام سیاسی خوشبختی من و شما را به بار می‌آورد و ما را به کمال می رساند.
خطیب جمعه رابر افزود: اگر بخواهیم منافع مادی و معنوی و سعادت اخروی به وجود آید راهی جز زیر پرچم ابا عبدالله الحسین حرکت کردن نیست و در مجالس ابا عبدالله الحسین علیه السلام نفس کشیدن نیست.

امام جمعه رابر اظهار کرد: این کنگره عظیم این منافع سیاسی را برای امت اسلامی ثمره اش به بار می نشاند.


وی گفت: قدم ها را در این کنگره عظیم اربعین حسینی به نیت حضرت حجت (عج) برداریدچرا که مشکل جوامع بشری و دنیای اسلام ظهور فرج است.
انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب