پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:20:23 - جمعه 18 شهریور 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه موقت رابر:
پیاده روی اربعین حسینی قدرت نمایی جهانی شیعه است
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا سمیعی گفت: پیاده روی اربعین حسینی قدرت نمایی جهانی شیعه است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا سمیعی امام جمعه موقت شهر ستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: امیرالمومنین علیه السلام در خطبه ۱۸۸ نهج البلاغه می فرماید: ای مردم شما را به رعایت تقوای الهی سفارش میکنم شکرگزار این همه نعمت باشد شماعیب های خود را آشکار کردید اما خداوند متعال ستارالعیوب ، عیب شما را پوشاند پس شکر گزار باشید آبروی شما را حفظ کرد خود را معرض کیفر و عذاب او قرار دادید و او به شما مهلت داد تا از این مهلت استفاده و توبه کنید.

وی، با توصیه بر اینکه از یاد مرگ غافل نشوید افزود: مرگ شما را فراموش نمی‌کند شما هم مرگ و قیامت را فراموش نکنید.
امام جمعه موقت رابر با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام گفت: هرکسی که به وظیفه خود درست عمل کرده ورضایت خدا و خلق خدا را به دست آورده باشد قیامت راحت است.

وی، با بیان اینکه فریب پست و مقام و جایگاه ها را نخورید، افزود: دنیا خیلی فریبنده است مواظب باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضا سمیعی، با اشاره به مهمترین مناسبت پیش رو، گفت: کنگره عظیم اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام ، زیارت سید الشهدا با پای پیاده پادش و آثار فراوانی دارد.

وی ادامه داد: پدیده شگفت انگیزه پیاده روی اربعین به شکل گسترده و تشکیلات کنونی ابعاد مختلفی دارد.

امام جمعه موقت عنوان کرد: پیاده روی اربعین حسینی قدرت نمایی جهانی شیعه است.

وی، افزود: این حرکت دشمن شکن از مصادیق توصیه های قرآنی که به قدرت نمایی در مقابل دشمن تاکید می‌کند.

حجت الاسلام سمیعی گفت: این حرکت شما دشمن را اذیت میکند، موجب خشم دشمن می‌شود باید در این مسیر گام برداریم پیاده روی اربعین از مصادیق همین آیه است به همین دلیل دشمن با شیوه های گوناگون در تلاش اند که آن را کمرنگ کنند.

وی با بیان اینکه هدف آمریکا ، صهیونیست ، گروه های مختلف از قبایل داعش؛ تضعیف و توقف این حرکت تمدن اربعینی است، گفت: لشکر آخر الزمانی سید الشهدا بساط این فتنه گران را جمع خواهد کرد، فراموش نکنیم کنگره بین المللی اربعین حسینی تجلی ایثار و فداکاری ، تحقق اتحاد جهانی شیعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سمیعی با بیان اینکه چرا دشمن از راهپیمایی اربعین حسینی می ترسد، اظهار کرد: می ترسند که راهپیمایی اربعین حسینی پایه گذار تمدن مهدوی شود، می ترسند که طالبان حقیقت و عدالت خواهی با دیدن این همایش زیر علم حب الحسین یجمعنا به پویش بپیوندد.

وی افزود: می ترسند که بانگ لبیک یا حسین که دیروز استوانه های کاخ سبز یزید را لرزاند به کاخ سفید برسد، می ترسند که اربعین از یک مناسک فراتر رفته و احیاگر فرهنگ ناب تشیع شود ، می ترسند چون میدانند امام زمان (عج) در جمع پیداترین پنهان کربلاست یا صاحب الزمان عج.


حجت الاسلام سمیعی گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند : کسی خدا خیرخواهی باشد محبت حسین و شوق زیارت در دلش میگذارد نگویید جا مانده ایم، ما که دلمان کربلاست عاشق امام حسین علیه السلام هستیم جا مانده حساب نمی شویم، جا مانده کسانی هستند که عاشق و دلتنگ این مسیر نیستند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب