پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:33:33 - جمعه 25 شهریور 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
الگوی مدیریتی مردمی اربعین در همه امور تکثیر شود/ دفاع مقدس نماد همیشگی حماسه پر شکوه مقاومت ملت ایران اسلامی است
حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: الگوی مدیریتی مردمی در اربعین و کارآمدی این الگوی مردمی باید در همه امور تکثیر شود ایجاد موکب های اشتغال، موکب حجاب و عفاف، موکب های خانوادگی از این قبیل است که در واقع دستاوردهای اجتماعی و فرهنگی اربعین در زندگی فردی، اجتماعی و فرهنگی ما لازم و ضروری است.

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از عواملی که باعث شد نهضت کربلا ماندگار شود عمل صالح است.

وی افزود: قرآن کریم می فرماید: هر کس کار شایسته ای انجام دهد خواه مرد باشد یا زن در حالی که مومن است به طور مسلم او را حیات پاکیزه ای می بخشم.


خطیب جمعه رابرگفت: علامه طباطبایی (ره) می فرماید : عمل صالح عملی که دو ویژگی داشته باشد اولین ویژگی قصد قربت در آن باشد یعنی برای خدا باشد دوم اعتقادات انسان را تقویت کند وقتی عمل صالح انجام دهید اعتقاد انسان قوی می‌شود.

وی، اظهار کرد: کربلا مصداق عمل صالح بود بنابراین ماندگار شد.

خطیب جمعه رابر افزود: کسانی ایمان دارند و عمل صالح انجام می‌دهند، محبوب هستند.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی با تسلیت فرارسیدن ۲۰صفر اربعین حسینی درباره پدیده اربعین گفت: اتصال به ظهور و معرفی امام زمان(ع) با امام حسین(ع) است.


وی، با بیان اینکه در روایات آمده است وقتی حضرت حجت ظهور میکند حضرت خود را با امام حسین علیه السلام معرفی میکند، افزود: بنابراین راه شناساندن امام زمان (علیه السلام)به مردم دنیا، شناساندن امام حسین (علیه السلام) است.


وی ادامه داد: اربعین بهترین فرصت برای ادای دین و این مسئله مهم است در این کنگره بین المللی پیاده روی اربعین رزمایش ظهور خود نشان می‌دهد.

خطیب جمعه رابر، اربعین را بهترین بستر برای گسترش گفتمان سازی عمومی خواند و عنوان کرد: اربعین بهترین بستر برای گسترش دیپلماسی عمومی است گفتمان سازی عمومی پیوند های هویتی وعاطفی که بین دو کشور ایران و عراق ایجاد کرده است نه تنها در این دو کشور بلکه از پنج قاره جهان میلیون‌ها زائر در این کنگره بین المللی حضور پیدا میکنند یا عشق، با معرفت، در یک خط و دریک مسیر، با یک گفتمان با یک شعار لبیک یا حسین وحدت بین المللی را به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: استقبال فزاینده، صعودی و جهشی مردم ایران از پیاده روی اربعین علارغم شدت گرفتن همه مشکلات اقتصادی در این سال های اخیر است این افزایش جمعیت امسال زائران حسینی نشانه ای از کارآمدی فرهنگی و موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران در توسعه دین داری و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت است.

خطیب جمعه رابر گفت: حضور عاشقانه میلیون ها ایرانی عاشق اهل بیت در پیاده روی اربعین علارغم تحمل سختی مالی و جسمی در این مسیر نشانه رشد و شکوفایی دینداری مردم است.
وی، بیان کرد: مراسم اربعین یک سبک زندگی و الگوی حل مسائل اجتماعی و فرهنگی است که قابل الگو برداری، مدل سازی و توسعه به سایر امور است.

وی، راهپیمایی اربعین را بزرگترین عمل صالح همگانی و جمعی خواند و افزود: پیامد این راهپیمایی اربعین به حیات طیبه و سبک زندگی اسلامی منجر شود در حوادثی مثل سیل در ایران، این الگو توسط مردم ایران تکثیر و موکب داری و همدلی عمیق مردم تکرار شد.

خطیب جمعه رابر گفت: الگوی مدیریتی مردمی در اربعین و کارآمدی این الگوی مردمی باید در همه امور تکثیر شود ایجاد موکب های اشتغال، موکب حجاب و عفاف، موکب های خانوادگی از این قبیل است که در واقع دستاوردهای اجتماعی و فرهنگی اربعین در زندگی فردی، اجتماعی و فرهنگی ما لازم و ضروری است.

وی، با قدردانی از پذیرایی کریمانه ملت عراق با اخلاص و همدلی و وحدت همیشگی پای صحنه آمدند گفت: از میزبانی با اخلاص ، صدق و صفای برادران عزیز در عراق صمیمانه تقدیر و تشکر میکنم، انشاءالله این همایش بین المللی زمینه ظهور حضرت حجت باشد.

خطیب جمعه رابر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس یکی از درخشان ترین و مهمترین بخش های تاریخ انقلاب اسلامی و نماد همیشگی حماسه پر شکوه مقاومت ملت ایران اسلامی است.

وی عنوان کرد: دفاع مقدس الگویی برای ایستادگی درس آموز مبارزات ملت های آزاده علیه استکبار جهانی به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: جنگ هشت ساله از بزرگ ترین افتخارات ملت ایران و تجلی‌گاه ایستادگی و فداکاری عمومی بی نظیر مردم در همه ادوار تاریخ کشور است به گونه ای چراغ راهنما برای آینده های نزدیک و دور راهبردی و کلان کشور تلقی می شود.

وی ادامه داد: یکی از عوامل پیروزی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس خودباوری است.

خطیب جمعه رابر گفت: دفاع مقدس کوره ای عملی برای به فعلیت رساندن استعدادها بود.

وی افزود: شهید سلیمانی حاج قاسم در هشت سال دفاع مقدس فرمانده جنگ می شود هشت سال دفاع مقدس مدیریت میکند این اعجاز انقلاب اسلامی پرورش میدهند فرماندهی در جنوب به عهده میگیرد، فرمانده شجاع رابری جرعه مقاومت در رگ ها خون های آنها جاری می شود قلب مقاومت به تپش در می‌آید و داعش و تکفیری در خاورمیانه پاک میکند اینها از اعجاز دفاع مقدس است.

خطیب جمعه رابر بیان کرد : نتیجه دفاع مقدس ایران مستحکم در دنیای امروز است و ما ایران مستحکم مدیون خون شهید سلیمانی که قاب عکس در جلوی دیدگان ما رخ نمایی می‌کند.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب