پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:00:56 - جمعه 8 مهر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
برخورد قاطع با کسانی که نمک خورده و نمکدان جمهوری اسلامی را می شکنند
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: باکسانیکه با نعمت وپول جمهوری اسلامی به شهرت رسیدند و اکنون در صف اغتشاشگران قرارمی گیرند ونمکدان جمهوری اسلامی ایران را می شکنند چه بازیگر وچه هنرمند باید دستگاه قضا برخورد قاطع کند.

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی، امام جمعه رابر درخطبه های عبادی وسیاسی نمازجمعه این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، با اشاره به اینکه ویژگی های نبی مکرم اسلام عامل تحول در جامعه شد و جامعه جاهلی را به جامعه اسلامی تبدیل کرد، گفت: از ویژگی های پیامبر اسلام شیوه بشارت و انزار بود که مکرر قرآن کریم روی این موضوع تاکید دارد.
وی، افزود: در مسائل تربیتی محبت و دوست داشتن توقع وافراط در ملامت لجاجت به بار می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی اظهار کرد: یکی دیگر از شیوه های رسول اکرم (ص) یادآوری نعمت بود که یادآوری نعمت خود تحول ایجاد می کند.

وی، ادامه داد: نعمت نظام و انقلاب و ۴۳سال نفس کشیدن درجمهوری اسلامی باید برای نسل پنجم، نسل نوجوان وجوان ما تحول ایجاد کند.

خطیب جمعه رابر با اشاره به اینکه نعمتی بالاتر از امنیت موجود درکشور نداریم، گفت: جفاست نعمت وجود را در معصیت الهی خرج کردن وظلم به نفس خویش است.

وی، در بخش دیگر سخنان خود با تسلیت هشتم ربیع الاول شهادت امام حسن عسگری (علیه السلام) و گرامیداشت نهم ربیع الاول آغاز ولایت وامامت حضرت ولی عصر(عج) گفت: امام زمان (عج) واسطه اول واعظم نعمت الهی است و هر نعمتی که خداوند بر زمین جاری می کند واسطه آن مهدی موعود است که باید سپاسگزار باشیم.

امام جمعه رابر، با اشاره به ترویج فرهنگ شکرگزاری گفت: نبی مکرم اسلام می فرماید؛ اجر و پاداش کسی که می خورد وسپاسگزاری می کند همانند کسی است که برای خدا روزه می گیرد.

وی عنوان کرد: باید فرهنگ تشکر وسپاسگزاری در خانواده ها و جامعه ما نهادینه شود.

امام جمعه رابر همچنین با اشاره به اغتشاشات وآشوب های سراسری در کشور با تعداد محدودی برگزار کننده که باعث شد تعدادی از هموطنان به‌فیض شهادت نائل آمدند، گفت: آشوب ها نیازمند سه مولفه انرژی و سرعت است که اغتشاشات اخیر شاهد حضور جوانان به دلائل مختلف ازجمله رفاقت های مشکوک، در فضای رها شده مجازی بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: مولفه دوم برانگیختن احساسات وعواطف است که دراغتشاشات اخیر برخی سرکردگان با ایجاد صحنه های مشکوک و برانگیختن احساسات برخی افراد ازجمله زنان که کار پلیس را مشکل کرد.
وی گفت: مولفه سوم جسارت وخشونت است که در این حوادث به سبک داعشی بود و لیدرهای منافق وسلطنت طلب این اعتراضات را فرماندهی می کردند که حرمت پرچم بعنوان نماد ملی، عکس امام و رهبر عزیز وسردار دلها فرمانده گرانقدرمان را نگه نداشته و به نیروهای امنیتی و اموال عمومی ما آسیب زده و قداست های دینی ماشکسته و حرمت شکنی شد.

خطیب جمعه رابر، افزود: لایه پشت پرده این آشوب ها رسانه های حامی منافقین بودند که درمقایسه با فتنه ۸۸و۹۸ ده برابر ضریب حمایت آنها بالا بود و پایگاههای سایبری ریاض این آشوب ها را حمایت و پشتیبانی می کردند.

وی، گفت: در همین مدت هوافضای سپاه پاسداران انقلاب نیز درس های خوبی به دخالت کنندگان و هدایت کنندگان آشوب ها داد و با شلاق های تعزیری سپاه مواجه شدند.

وی افزود: با اقتدار سربازان گمنام که خارج از مرز را رصد ولانه کثیف دشمنان در تیررس نیروهای جان برکف سپاه است هرروز شاهد سیلی های محکم به آنها بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بابیان اینکه فعلا این شلاق ها تعزیری است گفت: وای به روزی که به حکم تحدیری مبدل شود.
وی، با بیان خواسته مردم از دستگاه قضا دستگیری هرچه سریعترباحکم قاطع وبرخورد دندان شکن به همه سرکردگان اغتشاشات اخیر است گفت: امیدواریم باردیگر شاهد برهم زدن امنیت مردم نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تأکید کرد: باکسانیکه با نعمت وپول جمهوری اسلامی به شهرت رسیدند و اکنون در صف اغتشاشگران قرارمی گیرند ونمکدان جمهوری اسلامی ایران را می شکنند چه بازیگر وچه هنرمند باید دستگاه قضا برخورد قاطع کند.

وی، با اشاره به اینکه متاسفانه درجمع دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر تعدادی از نوجوانان وجوانان ودانش آموزان دهه هشتادی را می بینیم که خانواده ها در امر تربیت فرزندان تغافل ورزیدند، افزود: برگرفته از اخلاق حسنه نبی مکرم اسلام و رأفت اسلامی می طلبداین نوجوانان با تربیت وآموزش به آغوش ملت برگردند.
امام جمعه رابر گفت: ورود قشر جوان به این اغتشاشات زنگ خطری است برای توجه بیشتر والدین به فرزندان خود که باید مورد توجه قرارگیرد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب