پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:03:12 - چهارشنبه 13 مهر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گفت و گوی اختصاصی؛
واکنش پیمان نصیری نماینده دو میدانی کشورمان به اغتشاشات اخیر
پیمان نصیری، گفت: حاج قاسم فردی بوده از امنیت همین جوان که عکس حاج قاسم پاره می کند؛ دفاع کرده است.

پیمان نصیری قهرمان دو و میدانی مسابقات پارالمپیک در گفت و گو با خبر نگار صبح رابر، در خصوص اغتشاشات اخیر گفت: به خانواده و بستگان مهسا امینی تسلیت میگویم اما این اتفاق که رخ داده جالب نبود.

وی با تاکید بر برخورد مهربانانه و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی افزود: به گفته شهید سلیمانی دختر کم حجاب هم عضوی از همین جامعه است با رفتار مهربانانه دیگر موضع و دشمن تراشی هم نمی شود.

نصیری با اشاره به هجمه رسانه های غربی گفت: رسانه های غربی سعی دارند مشکلات را به حکومت و نظام برگردانند و احساسات مردم را برانگیخته کنند مردم ما باید هوشیار باشد.

وی افزود: اعتراضات باید مسالمت آمیز باشد نه موقعیت کشور را به خطر بیندازد به خاطر امنیت کشورمان خون های زیادی ریخته شده باید دقت کنیم، خدشه ای به اصول کشور وارد نشود.

نصیری با اشاره به برجام نیز گفت: رسانه های غربی زمانی اعتراضات در کشور مشاهده می کنند طبیعتاً خواسته های آنها از ما بیشتر می شود.

وی از جوانان تقاضا کرد: یا رسانه های غربی را نگاه نکنند یا اگر نگاه می کند پیرو آنها تاریخ و سیاست هم مطالعه کنند متاسفانه خیلی از حرف های از بی بی سی و اینترنشنال به خورد مردم داده می شود از آنطرف در کشور اشکالاتی هست باید همه دست به دست هم دهیم و دوستانه مشکلات را حل کنیم.

این قهرمان دو میدانی، گفت: مردم علارغم مشکلات بایستی مسالمت آمیز موضوعات را پیگیری کنند، نباید به امنیت و آرامش و پایداری کشور خدشه ای وارد شود.

وی، با اشاره به هجمه رسانه های غربی که جوانان تحت تاثیر خود قرار داده، افزود: فردی که عکس حاج قاسم پاره و آتش می زند متوجه نیست، همه آنهایی که شعار ایران، ایران می‌دهد بهای به ایران نداده ولی یک شخصیتی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی ۴۲سال در جنگ بوده از امنیت کشور دفاع کرد و فرد پشت میز نشینی هم نبوده و در آخر هم به خاطر همین امنیت شهید شد.

پیمان نصیری، ادامه داد: شهید سلیمانی کسی که ۴۰سال برای مردم زحمت کشیده و جلوی تیر و گلوله بوده چه در دفاع مقدس و مبارزه با داعش هر چند که آنها درک نمی‌کنند اگر پای داعش به ایران باز شده بود مثل عراق که تا پنج کیلومتری بغداد آمدند و شبی که ۱۷۰۰جوان در یک پایگاه نظامی یک شب سر بریدند، کسی متوجه این موضوعات نیست.

وی گفت: حاج قاسم فردی بوده از امنیت همین جوان که عکس حاج قاسم پاره می کند؛ دفاع کرده است.

نصیری، تصریح کرد: متاسفانه ما در بحث رسانه ای آنقدر ضعیف عمل کردیم که آنها به ما چیره شده اند و هر افکار در جوان ما و اتفاقات ناشایست بعضاً این حق نیست.

وی عنوان کرد: دشمنان امید دارند که یک روز روی این صندلی های مدیریتی حکومتی همین کشور بنشیند آنها دنبال منافع خودشان هستند.

نصیری با بیان اینکه برخی افراد خارج نشین ایران هم فهمیدند هیچ جا وطن خود نمی شود، گفت: به خاطر اینکه بهانه دست غربی ها و دشمنان ندهیم در یکسری رفتارهایمان باید تجدید نظر کنیم از این کشور باید مراقبت کنیم کشوری که خون های زیادی پای آن ریخته شده است، جوانی که به خاطر دفاع از مملکت جان خود را که عزیز تر از جان نیست؛ را فدا می‌کند.

وی، با اشاره به واکنش علی کریمی گفت: این ورزشکار انسان بدی نیست همدردی خوب است ولی در بعضی از مسائل باید دقیق وبا صبر و تحمل بیشتر باشد.

نصیری گفت: این واکنش ها ممکن جان هزاران نفر را به خطر بیندازد و امنیت کشور را به هم بزند، به گونه ای بیانیه، پست و یا استوری بگذارد بدور از جو احساسات و با صبر و تحمل بیشتر، چرا که دنبال این هستیم با اعتراض درست شود نه اینکه خراب تر کنیم.

گفتنی است؛ پیمان نصیری دارنده مدال طلای مسابقات پاراآسیایی اینچئون، نشان خود را مهرماه سال ۱۳۹۳به سردار قاسم سلیمانی اهدا کرد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب