پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:57:18 - جمعه 22 مهر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
اغتشاشات به دلیل بالندگی نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: اغتشاشات به دلیل بالندگی نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران است دنیا به این نتیجه رسیده است جمهوری اسلامی در همه مسائل تعیین کننده است.

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تبریک عید ربیع، ولایت پیامبر اعظم و امام صادق(ع)، با اشاره به سه نکته وقایع اخیر در کشور گفت: نکته اول؛ این اغتشاشات از کجا طراحی شده بود، طراح این اغتشاشات که بود، نکته دوم؛ نقش اروپایی ها در این اغتشاشات چه بود و هدف از این اغتشاشات در کشور ما چیست؟.
وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: برخی تلاش دارند با مغالطه و فرافکنی نقش دشمن را کمرنگ جلوه دهند باید گفت؛ طراحی این اغتشاشات اخیر چهار ماه قبل در واشنگتن توسط دانشکده آمریکایی به نام «بنیاد دفاع از دموکراسی» یا به نوعی FDD این طراحی صورت گرفت، که این دانشکده نقش مهمی در شکل دهی سیاست خارجی واشنگتن در مقابل جمهوری اسلامی ایران دارد.
خطیب جمعه رابر گفت: در تاریخ دوم خرداد ماه ۱۴۰۱چهار ماه قبل به دولت آمریکا توصیه های می‌کند که در متن این گزارش آمده است.

وی با اشاره به برخی از توصیه دوم خرداد ماه۱۴۰۱ افزود: حمایت دسته جمعی و منسجم از این اغتشاشگران با سرعت بسیار بالا از ناحیه مقامات آمریکایی و در این گزارش نام مقامات آمریکایی را هم آورده است؛ از رئیس جمهور آمریکا گرفته تا مسئولین امنیتی یکی پس از دیگری به محض ورود اغتشاش در جمهوری اسلامی مقامات آمریکایی از اغتشاش‌گران حمایت کنند؛ که همین کار را انجام دادند.

خطیب جمعه رابر توصیه بعدی را دسترسی به اینترنت ماهواره ای خواند و گفت: می گویند اگر بخواهیم ارتباطی با اغتشاش گران در داخل جمهوری اسلامی ایران در استان های مختلف داشته باشیم؛ نیاز به ماهواره آزاد داریم که باید در اختیار سران اغتشاش گر قرار گیرد تا پل ارتباطی بین اغتشاشگران در استان های مختلف شود.
وی ادامه داد: توصیه بعدی گسترش فعال از نظر رسانه ای درباره گشودن پرونده حقوق بشری ایران در این دوران انقلاب از هیچ کمی فرو گذار نکردند، پیشنهاد من خروج از توافق هسته ای، این دانشکده FDD گزارش می دهد اشتیاق دولت بایدن برای احیا برجام را نقد می‌کند جمله که در این گزارش آمده این است؛ به دولت بایدن توصیه می‌کنیم از گفت و گوی هسته ای با جمهوری اسلامی ایران در برجام خارج شود، می نویسد؛ دست یابی به توافق در تضاد حمایت دولت آمریکا از اغتشاشگران است، در این گزارش قید می‌کند مگر می شود دولت آمریکا از اغتشاشگر حمایت کند و بر پای میز مذاکره برجام با جمهوری اسلامی ایران بنشیند.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه دولت بایدن را به خروج از برجام توصیه می‌کند و عنوان کرد: توصیه بعدی، راهبرد آمریکا از ایجاد رسانه های جعلی معرفی میکند از همه این مأموریت ها که FDD به دولت بایدن واگذار کرده بود همه را انجام دادند و به طور آشکار در اغتشاشات خود آمریکا، سرویس های امنیتی آمریکایی و گروه های معاند و هم سو با آمریکا نقشداشتند و همگان این نقش را به طور مسلم و آشکار دیدند.
وی افزود: طراحی این اغتشاشات فقط در واشنگتن اتفاق می افتاد و کشورهای هم سو به واشنگتن در این زمینه نقش مهمی را ایفا کردند.
امام جمعه رابر با اشاره به نقش اروپایی ها در اغتشاشات اخیر گفت: در ابتدا کشورهای مثل هلند و فرانسه و کشورهای مانند آلمان ، بلژیک، ایتالیا، استرالیا ، از شهروندان خود خواستند که خاک جمهوری اسلامی ایران را ترک کنند این پیام وقتی شعله های اغتشاش در ایران شکل گرفت؛ صادر نشد بلکه وقتی اغتشاش فروکش کرد و مردم بصیر اغتشاش را کنار زند و اغتشاشگر را به خارج روانه کردند این پیام صادر شد.

وی ادامه داد: اقدام دوم بازتاب جانبدارانه ، اخبار بزرگنمایی آن هم رخدادهای کوچک و به دنبال تحریک معترضین که مدت ها و ساعت ها یک صحنه کوچک از شبکه های بیگانه تحلیل می شد و بزرگنمایی حادثه بسیار کوچک تدوین می‌شد.
خطیب جمعه رابر گفت: اقدام سوم ؛ حضور فیزیکی برخی از عوامل بیگانه در صحنه های آشوب، حضور عوامل بیگانه برای بار اول رخ نداده بود در هر فتنه ای در جمهوری اسلامی ایران طراحی شده عوامل بیگانه دستگیر شدند، اروپایی های که از سرویس های غربی تغذیه می شدند و بعضاً مثل آن گردشگر فرانسوی به نیت گردشگری به ایران آمده بود؛ کار سرویس های امنیتی را انجام می‌داد و در دل اغتشاشگران بود و مستقیم اغتشاش را مدیریت کرد در واقع اروپایی ها در نقش یک پلیس بد در این اعتراضات ایفای نقش کردند.

وی با بیان دلایل بسیار متعدد از این اغتشاشات که هدف آنها از این اغتشاشات گفت: ناکامی دشمن در طرح های توطئه آمیز در چهار دهه اخیر، هزینه دار کردن حمایت از انقلاب برای مردم، بن بست مذاکرات و احیای برجام برای اینکه جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند دست به اغتشاش زدند.

وی افزود: در این دوران قریب ۴۴سال انقلاب توطئه های مختلفی آمریکایی ها و بیگانگان همسو نسبت به جمهوری اسلامی ایران طراحی کردند، چه در بحث نظامی، امنیتی ، دیپلماسی و اقتصادی و فرهنگی در همه این طرح های خبیثی که از ناحیه غرب صادر می شد نقشه های شوم آنها باطل شد و پیروزی از آن جمهوری اسلامی بود.

خطیب جمعه رابر تصریح کرد: در این ۴۴ سال راهی جز اغتشاش نمی‌دیدند، دشمن؛ مقصر شکست های خود را همراهی مردم بصیر انقلاب اسلامی از نظام جمهوری اسلامی از حاکمیت واز ولایت می‌داند مقصر اصلی از نظر بیگانه خود مردم هستند در این ۴۴سال جنگ بود؛ مردم بودند، امنیت بود؛ مردم بودند، در مسایل دیپلماسی و سیاسی مردم بودند، در بحث فرهنگ همه نوع حرکتی در ایران امتحان کردند مردم با بصیرت این نقشه های شوم را باطل کردند.
وی ادامه داد: ۴۴سال مردم در تحریم اقتصادی در تنگنای معیشت هستند دیدند مردم صبورانه پای نظام و انقلاب و خون شهدا ایستاده اند آنها مقصر اصلی را مردم می‌داند.

خطیب جمعه رابر، هدف اغتشاشات را بن بست مذاکرات و احیای برجام دانست و گفت: آنها از برجام تهفه ای به دست نیاوردند جمهوری اسلامی ایران از میز مذاکره برجام در دولت های گذشته خاطره تلخ دارد دولت سیزدهم با قدرت، انقلابی دنبال توافق خوب و مطمئن و پایدار است توافقی که تضمین عملی را در پی داشته و توافقی که تضمین های لازم را برای رفع تحریم ها دهد.

وی افزود: آشوب های اخیر برای این است جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند، آمریکایی ها دولت بایدن اصلا دنبال این نیستند برای رفع تحریم جمهوری اسلامی ایران ضمانتی دهند و این توافق به جایی نخواهد رسید چون باید مواضع جمهوری اسلامی ایران در توافق حاصل شود باید توافقی امضا گردد که برای جمهوری اسلامی ایران اطمینان آور باشد ما خاطره تلخ دولت گذشته در برجام را تکرار نخواهیم کرد.

وی، هدف دیگر دشمنان از اغتشاشات را انتقام از جمهوری اسلامی ایران به سبب جنگ روسیه و اوکراین برشمرد و گفت: علت اینکه چرا به سبب جنگ روسیه با اوکراین اغتشاش در ایران را طراحی می‌کنند؛ رسانه های غربی ماهها، هفته ها و روزها وقت گذاشتند روی پهباد های ایرانی تجزیه و تحلیل کردند این کلام بیگانه است، آنها در رسانه هایشان گفتند؛ پهبادهای ایرانی ورق را به سوی کشور روسیه هدایت کرده است اگر کشور روسیه به پیروزی دست پیدا می‌کند؛ علت پهبادهای ایرانی است.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: ژنرال اوکراینی در همان رسانه ها از پهبادهای ایرانی سخن گفت، جمله آن این است؛ با یک پهبادهای جدیدی روبرو هستیم که راهدار گریز است راهدار های ما را این پهباد ها را تشخیص نمی‌دهد وقتی نزدیک به آسمان اوکراین می شود مخرب و ویرانگر و درصد تخریب آنها از بقیه پهبادهای روسی بسیار بالاتر است، این همان وعده الهی که قرآن کریم به ما مؤمنین و مسلمانان داده است.

وی افزود: وقتی حدود الهی را رعایت کردید رعب و وحشت در قلب کفار ایجاد می شود آنها از این پهباد ها وحشت دارند، اغتشاشات به دلیل بالندگی نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران است دنیا به این نتیجه رسیده است جمهوری اسلامی در همه مسائل تعیین کننده است.
خطیب جمعه رابر گفت: این فتنه اولین و آخرین فتنه نخواهد بود فتنه های متعددی در جمهوری اسلامی ایران دیده و تجربه کرده اید چون شما به خدا ، دین خدا ، رسول خدا، ولایت رسول خدا، ائمه معصومین علیهم السلام، ولایت ائمه معصومین علیهم السلام، ولایت فقیه و در عمل ملتزم هستید بنابراین دشمنان خدا و ما و شما همچنان در ستیز هستند دشمنان ما قریب به ۴۴سال از این مردم بصیر و ولایی شکست خوردند از این من بعد هم دشمنان نادان و ابتر ما شکست خواهد خورد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب