پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:40:03 - جمعه 29 مهر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
تغافل از الگوی حسنه خسارت سنگین و ضعف عملکردی است/ جلسات اولویت دار بر مبنای مشکلات رابر تنظیم شود
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: مدیران جهادی می طلبد که اولویت ها را تشخیص دهند وجلسات اولویت دار بر مبنای مشکلات رابر تنظیم شود به گونه ای که طمع شیرین این جلسات را مردم بچشند.

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: خدای متعال در رسول خدا الگویی قرار داده است و نبی بزرگوار اسلام را به عنوان الگو برای مردم دنیا معرفی کرده است.

وی افزود: این الگو در تربیت افراد تشکیل شخصیت انسان نقش بسیار مهمی دارد فرد با انتخاب یک الگو سعی می کنند همه ویژگی های آن ویژگی الگو را در وجود خودش محقق کند.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه قرآن کریم رسول خدا را به عنوان اسوه برای ما معرفی کرده است، تصریح کرد: در سبک زندگی و سیره رفتاری از آن حضرت الگو گیریم.

وی، بیان کرد: نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران الگو های بی نظیری را برای ما به وجود آورده است.

امام جمعه رابر گفت: جوان عزیز ۲۴ساله رابری وقتی در جنگ تحمیلی روداروند نیمه شب در ظلمت و تاریکی نماز شب می خواند این الگوی بسیار مناسبی برای من و شماست که نماز اول وقت را رها نکنیم.

وی گفت: متاسفانه در طول این سالها چه افرادی برای فرزندان ما به عنوان الگو معرفی کردندچرا که این الگو ها اصلا الگو نبودند؛ ببینید چه خساراتی به جامعه ما زدند و چه مسیری برای نوجوان و جوان ما به وجود آورده اند این یک نوع ضعف عملکردی است.

خطیب جمعه رابر گفت: آن فوتبالیست و هنرمندی که شاکله اعتقادی اش ضعیف است و در لجن زار معصیت و گناه غوطه ور است به عنوان الگو به نوجوان و جوان من و شما معرفی می‌کند، این خسارت سنگینی است.

وی ادامه داد: نعمت نظام اسلامی و انقلابی ما الگو های بی بدیل خلق کرده است توجه و انذار به خانواده ها میدهم مراقب و مواظب فرزندانتان باشید که چه شخصیتی را به عنوان الگو قرار داده است این الگو در سرنوشت و شخصیت فردی و اجتماعی او نقش تربیتی دارد.

امام جمعه رابر همچنین با تأکید بر نقش تربیتی معلمین در الگوی شخصیتی دانش آموزان، گفت: رسالت معلم معرفی الگوی مناسب به دانش آموز است چرا که الگوی تربیتی شخصیت دانش آموزان را می سازد آیا در این نظام مقدس اسلامی نعمتی ازسپهبد شهید سلیمانی بزرگتر است، چرا از الگو ها تغافل داریم.

وی اظهار کرد: چرا از الگوهایی که خدا در قرآن کریم به من و شما معرفی کرده و آن الگو پیغمبر بزرگوار اسلام را اسوه حسنه معرفی نموده؛ تغافل می ورزیم.

امام جمعه رابر گفت: اگر من و شما این نفس، عمل و رفتار سیرورت عملی با گفتار نبی بزرگوار اسلام تطبیق دهید هدایت من و شما و تربیت اسلامی فرزندانمان ضمانت است، از این آیه مهم پروردگار عالم غفلت نکنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بیانات تاریخی امام رضوان الله تعالی علیه در ۴ آبان سال ۱۳۴۳ راجع به کاپیتولاسیون اظهار کرد: سه هدف اصلی کاپیتولاسیون؛ تحمیل معاهدات تجاری نابه جا برابر، ایجاد شکاف، تفرقه و آشوب در کشورهایی برای حفظ منافع آمریکا و مصونیت سربازان و جاسوسان آمریکایی در برابر اقدامات قضایی بود.

امام جمعه رابر افزود: جالب است بدانیم بیشترین پایگاه نظامی را کشور آلمان دارد از حدود ۱۲۰هزار سرباز آمریکایی در اروپا ۵۵هزار سرباز در ۷۵۰پایگاه آلمانی به سر می برند این نتیجه و ردپای کاپیتولاسیون که ارتش آلمان را محدود کرده است.

وی عنوان کرد: به نوعی قدرت نظامی آلمان را آمریکایی ها با این طرح مهار کردند بر اساس گزارشات ۱۲۴ پایگاه نظامی آمریکایی در کنار این همه هزینه ها برای کشور ژاپن وضعیت بحرانی به بار آورده است و آمریکایی و سربازان آمریکایی ۵۵هزار جرم در کره جنوبی مرتکب شده اند که فقط به ۲۵۰ پرونده رسیدگی شده بود این ها همه اثر طرح کاپیتولاسیون است.
وی ادامه داد: در این ۲۰سال که آمریکایی ها طرح کاپیتولاسیون ورد کردند در کشور افغانستان چه جنایت ها، ظلم و غارت ها آمریکایی ها انجام داده اند.

امام جمعه رابر تأکید کرد: ایران انقلابی به برکت خون شهدا، امامین انقلاب ما و مقاومت مردم بصیر نظام جمهوری اسلامی از این ذلت قریب به ۴۴سال رهایی پیدا کرده است و طعم امنیت، اقتدار، استقلال را به حرمت خون شهدا هدایت امامین انقلاب و حضور مردم انقلابی چشیده است.

وی این حرکت بزرگ را نعمت عظمی خواند و افزود: جا دارد به این نعمت انقلاب اسلامی سجده شکر به جای بیاوریم و به خود بیابیم و خدای را شاکر و سپاسگزار باشیم.

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مصوبات سفر هیأت دولت در خصوص مشکلات اصلی شهرستان؛ آب، برق و جاده از مدیران با گذشت دو ماه از این مصوبات خواستار پیگیری و اجرای مصوبات و رفع مشکلات شهرستان شد.
وی همچنین از بازدید کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در قنات ملک با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمان خبر داد و با قدردانی از دو شرکت جهاد نصر گفت: این کارخانه که کلنگ آن را شهید سلیمانی به زمین زده؛ امیددارم تا پایان سال جاری به افتتاح نزدیک شود چرا که زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و اشتغال پایداری برای زادگاه شهید سلیمانی خلق می‌کند.
امام جمعه رابر گفت: مدیران جهادی می طلبد که اولویت ها را تشخیص دهند جلسات اولویت دار بر مبنای مشکلات رابر تنظیم شود به گونه ای که طعم شیرین این جلسات را مردم بچشند.

وی خاطر نشان کرد: در دولت انقلابی دوست ندارم وقت مدیران به بطالت رود جلسات غیر ضرور را صرف نظر و برای قدرشناسی به حرکت و کار و تلاش خود برای مردم زادگاه شهید سلیمانی سرعت دهند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب