پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:41:13 - چهارشنبه 25 آبان 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد؛
اجرای ۱۶۸ پروژه محرومیت زدایی و ۸۵۴ برنامه فرهنگی در هفته بسیج
سردار محمد علی نظری گفت: در هفته بسیج توسط قرارگاه سازندگی ۱۶۸ برنامه و همچنین قرارگاه فرهنگی اجتماعی بیش از ۸۵۴ برنامه اجرا می شود.

به گزارش صبح رابر؛ به نقل از راه آرمان؛ سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج گفت: بسیج مولود فکر و اندیشه ی امام راحل بود، وقتی حضرت امام(ره) در خصوص آینده ی بسیج صحبت کرد، برخی ها تنها هدف تشکیل بسیج را به خاطر جنگ می دانستند اما اندیشه ی بلند امام(ره) صحیح و درست بود چرا که بسیج را برای همه ی برهه ها می دانست.

وی ادامه داد: بسیج در دفاع مقدس بن بست شکن بود به این معنا هر بار که با محاسبات نظامی در بن بست بودیم، بسیج راهگشا بود.

وی بیان کرد: بسیج بعد از دفاع مقدس نیز در حوزه های مختلف از جمله آبادانی مناطق جنگ زده، حل مشکلات در دوران سازندگی، واکسیناسیون فلج اطفال، مباحث بهداشتی، امنیت جنوب شرق و …به کمک جامعه آمد.

سردار نظری توضیح داد: در خصوص توانمندی های علمی از جمله نانو، بیو، مباحث پزشکی، هسته ای و دفاعی نیز این بسیجیان هستند که با فکر و اندیشه ی جهادی حضور پیدا کردند در حال حاضر نیز با این همه تحریم اقتصادی و تجهیزات هوا و فضایی شاهدیم که ایران به کمک بسیجیان حرف برتری در جهان دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: بسیجیان همچنین در دوران کرونا با حضور در طرح شهید سلیمانی و با تشکیل تیم های مراقبتی به کمک جامعه آمد که توانست بعد از ۴ ماه با اجرا این طرح مرگ و‌میر را تا حد بسیاری کاهش دهد ، همچنین با مدیریت جهادی بسیج، واکسیناسیون کرونا انجام شد ضمن این که هم اکنون در شرایط کنونی بسیج است که با انگیزه به کمک نیروی انتظامی میرود.

وی ابراز کرد: از ۲۹ آبانماه هفته ی بسیج برگزار می شود از این رو به دنبال این هستیم تا تصویر حقیقی بسیج را با معرفی هنرمندانه در قالب نمایشگاهها، جشنواره ها و … به نمایش گذاشته می شود.

سردار نظری با تاکید بر این که نیروهای مردمی و بسیج پرچمدار تمدن نوین اسلامی هستند، توضیح داد: به دنبال این هستیم با برنامه های متعدد بیانیه ی گام دوم انقلاب را در هفته ی بسیج به شکل بهتری به نمایش گذاریم.

وی با اشاره به قدرت بسیج در جامعه ی کنونی، بیان کرد: در هفته تجلی اعتلای بسیج با تاکید بر تبیین مجاهدتها و بن بست شکنی ها در عمر ۴۳ ساله بسیج مستضعفین، شعار محوری بسیج خدمتگزار مردم است و شروع هفته بسیج از ۲۹ آبان ماه تا ۵ آذرماه است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تشریح کرد: برنامه های هفته بسیج در قالب قرارگاههای هفتگانه از جمله فضای مجازی، سازندگی و محرومیت زدایی، علم و فناوری، تعلیم و تربیت، فرهنگی اجتماعی، دفاعی امنیتی و تحقق محله ی اسلامی و با شش کمیته از جمله پشتیبانی، نظارت و بازرسی، فضای مجازی، اطلاع رسانی اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این هفته قرارگاه سازندگی ۱۶۸ برنامه شامل پروژهای عمرانی، مسکن مددجویان، تعمیر و ساخت مسجد و مدرسه، پروژه های آبرسانی، اقتصاد مقاومتی با مبلغی بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان، قرارگاه عمرانی با ۱۰ پروژه به مبلغ ۳۸ میلیارد تومان، قرارگاه علمی با ۱۰۲ برنامه در هر محله، قرارگاه فضای مجازی با ۱۸ برنامه، قرارگاه دفاعی امنیتی با ۴۸ برنامه، قرارگاه فرهنگی اجتماعی بیش از ۸۵۴ برنامه، قرارگاه تعلیم و تربیت با ۴۸ برنامه فعالیت می کنند.

سردار نظری اظهار کرد: میقات صالحین یکی از برنامه های شاخص کشوری است که قبل از نماز جمعه، چهارم آذرماه با حضور حلقه های صالحین و بصورت نمادین اجرا می شود همچنین اجتماع اقتدار بسیحیان در پنجم آذرماه از جمله برنامه های شاخص این هفته است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تشریح کرد: عطر افشانی قبور شهدا با عنوان عهدی با شهیدان برای گام دوم انقلاب، برنامه ی هر حوزه ی مقاومت یک حقوقدان ، رزمایش جهادی فاطمی دو، در قالب بیمارستان صحرایی، گروههای جهادی در بحث مسکن و آبرسانی، جشنواره ی اقتصاد مقاومتی، جشنواره ی استانی جهادگران علم فن آوری در رفسنجان ،جشنواره ی فعالان فضای مجازی و تقدیر از فعالان طرح شهید سلیمانی از جمله برنامه های دیگری است که در این هفته اجرا می شود.

سردار نظری عنوان کرد: آزادسازی زندانیان غیرعمد، افتتاحیه ی مرکز مشاوره ی شهرستان، نشست اساتید حوزه ی علمیه، برگزاری دعای ندبه، میزهای خدمت، برگزاری یادواره ی خانگی شهید، همایش پیاده روی خانوادگی، برگزاری محافل خانگی در کل شهرستانها، تجلیل از ورزشکاران جوانمرد و دیدار با آنها،نشست هم اندیشی رسانه ها عناوین برنامه هایی است که در هفته ی بسیج اجرا می شود.

وی با اشاره به دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری به صورت حضوری، گفت: این برنامه در دوم آذرماه با حضور برخی از بسیجیان انجام می شود همچنین همایش دانشجوی امروز حاج قاسم فردا در سوم آذر با حضور دانشجویان در گلزار شهدا و سخنرانان کشوری اجرا می شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب