پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:34:31 - چهارشنبه 9 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گزارش تصویری؛
بیست و چهارمین مانور زلزله و ایمنی در رابر برگزار شد
بیست و چهارمین مانور زلزله و ایمنی در مدرسه اباصالح شهرستان رابر با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.

به گزارش صبح رابر؛ بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار«مدرسه ایمن،جامعه تاب آور » با حضور فرماندار رابر و دیگر مسئولین شهرستان رابر به صورت نمادین در دبیرستان نمونه دولتی اباصالح برگزار شد.
فرماندار رابر در جمع دانش آموزان گفت: از مهمترین اقداماتی که در زمان وقوع زلزله باید مورد توجه قرار گیرد حفظ خونسردی و آرامش است و باید به دیگر امورات از قبیل کمک به دیگران، بستن شیر گاز، خاموش کردن آتش، استفاده نکردن از فندک و کبریت جهت ایجاد روشنایی که موجب انفجار شود، استفاده از چراغ قوه، گوش دادن به رادیو باطری دار جهت آگاهی و اقدام بعدی و هماهنگی، ترک محل های خطرناک و مواظب پس لرزه های احتمالی توجه داشته باشیم.
فرماندار رابر از عوامل برگزاری مانور هلال احمر، آموزش و پرورش، شهرداری، شبکه بهداشت و مسئول دبیرستان اباصالح، گروه سرود و دانش آموزان تشکر کرد.
فرماندار رابر در پایان به بیانات سپهبد شهید سلیمانی و توصیه ایشان در خصوص احترام به بزرگتر ها و نماز اول وقت اشاره کرد و فرمود: در زندگی این دو توصیه مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مجتبی افضلی مدیر آموزش و پرورش شهرستان رابر در حاشیه این مانور اظهار کرد: اجرای مانور آمادگی در برابر تهدیدات و آسیب های زلزله یکی از ماموریت های مهمی است که در راستای ایجاد آمادگی‌های لازم در دانش آموزان، با همکاری مدیریت بحران و سازمان دانش‌آموزی و دستگاه‌های امدادی در مدارس اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: مانورها فرصت آموزش پیش از وقوع حادثه را فراهم ساخته و این موضوع از اضطراب و ترافیک صحنه واقعی حادثه می‌کاهد.

وی بیان کرد: اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس، در حقیقت عینیت‌بخشی به ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب