پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:02:48 - جمعه 9 دی 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
بصیرت راهکار اصلی نجات از فتنه است/ اغتشاش‌گران اقتدا به قاتلان امام حسین علیه السلام کردند
حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: اغتشاشگران اقتدا به آن کسانی کرده که سر امام حسین علیه السلام را سر نیزه بردند.


به گزارش صبح رابر ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: امروز سالروز ۹دیماه است، روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت را گرامی می دارم.

وی، با بیان چهار راهکار بیرون رفت از فتنه ها افزود: پناه بردن به ذات اقدس الهی، آگاهی و دانایی یا علم و آگاهی، تقوای الهی، استقرار زیر چتر ولایت الهی نفس کشیدن را برای در امان ماندن از فتنه ها برشمرد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به خطبه دوم امیرالمؤمنین درنهج البلاغه گفت: در مکتب امیرالمؤمنین اهل تقوا از فتنه ها نجات پیدا می‌کند ، ای مردم امواج فتنه را در کشتی های نجات بشکنید.
وی عنوان کرد: علم و آگاهی، رعایت تقوای الهی و پذیرش ولایت راهکارهای که انسان را از فتنه نجات می‌دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: راهکار اصلی نجات از فتنه بصیرت است، بصیرت یعنی قدرت تشخیص حق و باطل، موضع مناسب گرفتن، اقدام بهنگام به نفع جبهه حق ، اگر بخواهیم از فتنه های دوران آخر زمان به سلامت عبور کنیم باید این چهار مؤلفه را در زندگی خودمان پیاده کنیم.
وی ادامه داد: فتنه ها و آسیب ها غالباً از روش واحدی بهره مندند ترفند های به کار گرفته توسط آشوب گران در درون اغتشاش‌گران پیدا کرد دارای سوابق مشابه ای است.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه فتنه های در جمهوری اسلامی با فتنه های تاریخ شباهت زیادی دارد، اظهار کرد: وجه تشابه فتنه ها اولا کشته سازی و خونخواهی بود و گواه تاریخ پیراهن خونین خلیفه سوم آسیب و آشوب های متعددی را به وجود آورد.

وی، با اشاره به برخی از این آشوب ها گفت: اول جنگ صفین بود که پیراهن خونین و معاویه را علم کرد بیشترین کسی که از این پیراهن خونین بهره برد؛ معاویه بود، در مقابل امیرالمومنین صف آرایی کرد و مردم شام تهدیدکرد در مقابل امیرالمومنین بایستند، در نبرد جنگ جمل توسط عایشه و طلحه و زبیر آنها به خونخواهی خلیفه سوم نیز قد علم کردند خودشان خلیفه را به درک واصل کردند و این مرگ به این بهانه در مقابل امیرالمومنین جنگ جمل و صفین راه افتاد، نمونه سوم آن حرکت قطع آب در کربلا بود.

خطیب جمعه رابر گفت: این ترفند ی بود دشمنان ما در این ناملایمات اخیر از این کشته سازی استفاده کردند، در آشوب اخیر استفاده ابزاری از زنان بود.

وی با اشاره به اوج خشونت در کربلا گفت: اغتشاشگران اقتدا به آن کسانی کرده که سر امام حسین علیه السلام را سر نیزه بردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی، با اشاره به حادثه تروریستی در شاه چراغ که با سلاح گرم زن و مرد را گلوله بستند، ادامه داد: نگذاشتند صدای فرزند فاطمه به گوششان برسد در فتنه های اخیر از همین ترفند هیاهو استفاده کردند همه رسانه های غربی، فضای رسانه ای امپراطوری دنیا، معاندین ایجاد شد تا فضای حق در جامعه ایجاد نشود و حقایق را وارونه نشان دادند.
وی ادامه داد: به فضل الهی در این ۴۴سال انقلاب اسلامی فتنه گران ما از این ملت رشید و همیشه در صحنه سیلی و شکست خورده اندو از این من به بعد هم به فضل الهی شکست خواهند خورد.
خطیب جمعه رابر با گرامیداشت ۱۳دیماه سالروز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: غم دیدار و داغ ما از فراق شهید سلیمانی سه ساله می‌شود.

وی با اشاره به برنامه های سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، در جای جای شهرستان از جمله گنجان، هنزا، قنات ملک و رابر گفت: ۱۴دیماه به میزبانی عشایر استان کرمان مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی در مسجد مصلای حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار می شود.

خطیب جمعه رابر، همچنین از عزاداران و هیئت های مذهبی شهرستان دربرپایی مراسم عزاداری دهه فاطمیه قدردانی کرد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب