پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:18:10 - پنجشنبه 29 دی 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تحلیف ۸۹ نفر از کارآموزان قضایی استان کرمان
رییس اداره ارزشیابی قوه قضاییه گفت:وکلا در پایتخت مقاومت باید در راستای تببین ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی گام‌های بلندی بردارند.

به گزارش” صبح رابر“؛ رییس اداره سنجش و ارزیابی مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: باید قدر این لحظات را بدانید، زیرا تحلیف یک مراسم نمادین نیست و این پیام را دارد که از امروز تا انتهای مسیر راه شما مشخص است و تا پایان باید در مسیر احقاق حق قدم بردارید.

امین مهدی پور افزود: وکیل نه تنها باید در زمینه دفاع جانانه از موکل خود اقدام کند، بلکه باید در مسیر دفاع جانانه از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی در بعد ملی و فراملی قدم بردارد و امروزدر کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام انتظار می‌رود در راستای تبیین ابعاد حقوقی ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گام بزرگ و بلندی را بردارید.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در آیین تحلیف ۸۹ نفر از کارآموزان ورودی سال ۹۸ مرکز وکلای قوه قضاییه استان کرمان افزود: دانش و تجربه وکلا زمینه‌ای را فراهم می‌کند که بار اثبات دعوا از دوش افراد برداشته شود و قاضی نیز با طیب خاطر نسبت به صدور حکم عادلانه اقدام کند.

وی موفقیت کارآموزان وکالت را تبریک گفت و ادامه داد: هر چه تعداد وکلا در جامعه و دسترسی مردم به وکلا بیشتر باشد، اجرای عدالت و اجرای حقوق مردم تسهیل می‌شود، زیرا کار رسیدگی پرونده و گرفتن حق و حقوق خود در محاکم یک کار تخصصی است و از عهده بسیاری از افراد خارج است، مردم برای استیفای حق خود در محاکم لازم است که به وکلا دسترسی داشته باشند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهارداشت: یکی از الزامات هر جامعه‌ای برای توسعه و پیشرفت و رسیدن به جامعه مدنی، آن وجود وکلا در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی یادآور شد: نقش وکلا در اجرای عدالت و احقاق حق مردم نقشی بی بدیل است و همانگونه که قاضی باید برای اجرای عدالت تلاش کند، وکیل نیز باید به این مهم توجه لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دفاع از موکل، وظیفه وکیل است، تصریح کرد: این دفاع، دفاعی مشروط است و تا جایی باید انجام شود که حق با موکل شما باشد و در جایی که حق با موکل شما نیست نباید دفاع نامشروع داشته باشید، زیرا به هر قیمتی نمی‌شود از کسی دفاع کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: همانگونه که قاضی وظیفه دارد، حکم به حق کند و اگر چنین نباشد در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشد، وکیل نیز باید دفاع به حق داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به اینکه وکلا باید مدافع عدالت در پرونده‌ها باشند، بیان کرد: شهامت یک وکیل در جایی مشخص می‌شود که مرز حق موکل خود را شناخته و در راستای دفاع از موکل خود از مسیر حق و عدالت خارج نشود.

وی گفت: تحلیف یک عهد و پیمانی است که وکلا با خدای خود می‌بندند و باید به کلمه کلمه متن سوگند خود پایبند باشند و همیشه این سوگند نصب العین آن‌ها باشد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب