پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:42:27 - جمعه 28 بهمن 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
راهپیمایی ۲۲بهمن نقطه پایان بر یک فصل از جنگ ترکیبی دشمن بود/ مسئولان قدر این حضور همیشگی شما را بدانند
امام جمعه رابر گفت: راهپیمایی ۲۲بهمن نقطه پایان بر یک فصل از جنگ ترکیبی دشمن بود البته از جهتی این راهپیمایی ۲۲نقطه آغاز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته؛ ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، با اشاره به تأکیدات قرآن کریم و پیغمبر(ص) بر رحمت و مهربانی نبی بزرگوار اسلام گفت: با تأسی به نبی بزرگوار اسلام در مهربانی کردن، حقوق کودکان و حقوق همسر در زندگی از پیامبر مهربانی ها درس بگیریم.

وی، با تبریک فرارسیدن عید مبعث۲۷رجب سرآغازی برای هدایت وسعادت جامعه بشری افزود: مبعث یکی از بزرگترین اعیاد مسلمین و مهمترین حادثه تاریخ بشریت است، مبعث بر ای این که ظلمت جهل را کنار بگذارد و به جای آن نور علم را خلق کند.

خطیب جمعه رابر با تبریک پیشاپیش فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه گفت: ماه شعبان یکی از سه ماه پر فضیلتی است که هر انسان مؤمن خود را می‌توان در چشمه سار این ماه شعبان پاک و به سوی کمال الهی حرکت کند.

وی، ماه شعبان را ماه تزکیه، ماه استغفار و ماه راز و نیاز و ارتباط با معبود هستی برشمرد و عنوان کرد: ازبزرگان دین و حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام درماه شعبان به قرائت مناجات شعبانیه سفارش شده است.

امام جمعه رابر، با قدردانی از حضور کم‌نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن ماه اخیر گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن ماه هم برای دوستان و دشمنان غیر منتظره بود، روز ۲۲بهمن را در واقع روز مردم می‌نامیم چرا که مردم با معجزه حضور هم از نظر جمعیت، کمیت و کیفیت که در بعضی مناطق سرما، برف با شور و شعور انقلابی و بانشاط به میدان آمدند؛ هم سرمایه‌ی اجتماعی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود و پشت دوستان انقلابی را در جای جای این حکومت الهی، بلاد جهانی گرم کرد و دشمنان را مبهوت و متحیر ساختند.

وی، با بیان اینکه حماسه ۲۲بهمن راباید ثمره حکمت، کیاست و تدبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: شخصیت بزرگی که در جنگ جهانی رسانه ای اخیر آماج اصلی حملات دشمن بود، مظلومانه و مقتدرانه با هدایت های خود اقتدار و انعطاف ولی فقیه را نمایان ساخت.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: نمونه ای از این اقتدار و انعطاف ولی فقیه را می توان اشاره به آن عفو بزرگ و هوشمندانه هزاران نفر از محکومان اغتشاشات و زندانیان بود که موجی از امید و نشاط را پدید آورد.

وی افزود: راهپیمایی اخیر؛ نشان داد مردم صبور ما علارغم همه نقد ها و اعتراضات پای اصل این انقلاب، نظام و ولایت و پای آرمان های شهدا ایستاده‌اند.

خطیب جمعه رابر گفت: مردم ما با هوشمندی و بصیرت کم نظیر به منافع ملی و آرمان های انقلابی، وفادار هستند، برای صیانت و پاسداری از ارزش های دینی، ملی، انقلابی و مذهبی از جان و دل مردم ما می‌گذرند و پای این آرمان‌ها با عهد و وفا می‌ایستد.

وی، اظهار کرد: راهپیمایی ۲۲بهمن نقطه پایان بر یک فصل از جنگ ترکیبی دشمن بود البته از جهتی این راهپیمایی ۲۲نقطه آغاز است.

امام جمعه رابر، با اشاره به جهات نقطه آغاز راهپیمایی ۲۲بهمن ماه گفت: گرفتن تصمیمات اساسی و موثر برای پیشرفت همه جانبه کشور، اهتمام جدی به تولید و به کارگیری نخبگان در تمام عرصه های اداره کشور، گسترش دیپلماسی اقتصادی در کشورهای مختلف، حذف واردات و کالاهای غیر ضرور که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود، اشتغالزایی، تسهیل ازدواج جوانان، ارتقای سطح فرهنگ و معیشت مردم، تلاش موثر برای رفع و خنثی کردن تحریم ها، حفظ حرمت و قداست مردم در همه زمینه ها، با مردم بودن، در بین مردم زندگی کردن، تفکر و عمل جهادی، حذف مدیران کم توان و به نوعی بی تدبیر، گسترش هر چه بیشتر عدالت به نوعی رفع تبعیض در جامعه، کاهش تورم، گرانی و بیکاری، طعم شیرین رشد و پیشرفت اعتلای کشور به کام مردم کشورمان بچشانند.

وی همچنین از جوانان بیکاری که مدارج علمی طی کردند؛ خواستار شد: با توجه امتیاز بومی بودن در سامانه معدن درآلو ثبت نام کنند و گشایشی در حوزه اشتغال به وسیله معدن درآلو حاصل شود.

امام جمعه رابر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: در مقابل این عظمت بزرگی که مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن خلق کردند؛ من در مقابل این ملت سر تعظیم فرود می‌آورم، و من نیز به شکرانه مردم همیشه در صحنه و ولایت مدار رابر سر تعظیم فرود می‌آورم و از حضور همه قدردانی می‌کنم.


حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی خاطر نشان کرد: امیدوارم مسئولان قدر این حضور همیشگی شما مردم را بدانند و با روحیه جهادی در بین مردم شبانه روز غبار محرومیت و مشکلات از چهره شهرستان برطرف کنند.

وی افزود: مید است بتوانیم مشکلات اساسی زادگاه شهید سلیمانی برطرف کنیم این حق مردم فهیم رابر است که به عقیده من دین‌تان را به نوعی به خون شهید سلیمانی در صحنه های مختلف سیاسی، فرهنگی، ادا می‌کنید؛ امیدوارم در این ادای حق ثابت قدم بمانید.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب