پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:03:49 - جمعه 4 فروردین 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
تولید علاج و حل اقتصاد کشور است
امام جمعه رابر گفت: علت اینکه این سال‌ها مقام معظم رهبری در حمایت از تولید متمرکز شده چرا که علاج و حل اقتصاد کشور تولید است.

به گزارش صبح رابر؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در اولین خطبه ماه رمضان و اولین جمعه سال ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن کریم و تبریک عید‌ملی مذهبی و دینی به ویژه حلول ماه مبارک رمضان گفت: امام زین العابدین علیه السلام می فرمایند: خداوند ما را بر همه مخلوقات برتری داده است؛ لذا عظمت و مقام و شخصیت‌تان را به واسطه هوای نفس و گناه خدشه دار نکنید.

 وی، ماه مبارک رمضان را آغاز سال تربیتی خواند و افزود: اول سال، خودسازی و اصلاح و ترقی است روح ما با حلول ماه مبارک رمضان باید ترقی پیدا کند.

خطیب جمعه رابر گفت: ماه مبارک رمضان دانشگاه خودسازی و دانشگاه گسترده تربیتی و فرصت آشتی با خداست.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت نظم و برنامه ریزی و ماه تقویت اراده است، بهترین فرصت حسن خلق و برخورد است امیدوارم بتوانیم از این سفره گسترده رحمت الهی بهره ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی گفت: نگذارید در ماه مبارک رمضان قداست و حرمت ماه مبارک رمضان شکسته شود، با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان  در اوایل سال جدید تقارن پیدا کرده مهمانانی که زادگاه شهید سلیمانی به عنوان تفرج  انتخاب کردند متذکر  می شوم قداست و حرمت ماه رمضان نشکنند از مسئولین مربوطه می‌خواهم نظارت میدانی در اماکن‌های خدمت‌رسان داشته باشند و نگذارند عده‌ای قداست و حرمت ماه رمضان بشکنند.

 وی ادامه داد: با روزه خواری در ملاعام قداست و حرمت ماه ضیافت الله و ماه خدا شکسته می‌شود، نگذاریم این عید دوستان خدا قداست و حرمتش شکسته شود.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به چرایی انتخاب  شعار سال ۱۴۰۲ «مهار تورم و رشد تولید»، گفت: رهبر معظم انقلاب  در پیام نوروزی خویش علاوه بر تبریک فرارسیدن سال نو ، سال ۱۴۰۲ را سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری کردند این شعار دو جنبه دارد یک جنبه سلبی یعنی مهار تورم و یک بعد ایجابی دارد یعنی رشد تولید هر کدام از این دو جزء مکمل یکدیگر هستند.

وی، با اشاره به جنبه سلبی یعنی مهار تورم  عنوان کرد: در حال حاضر مدیریت نقدینگی از مهمترین عوامل پیشگیری از تورم است علاوه بر این کاهش هزینه ها، کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی، کنترل ترازنامه بانک‌ها، انزوا و شفافیت مالی از موارد بسیار مهمی که نقش موثری در کنترل تورم دارد و اقتضائات موجود در کشور ما حکم می‌کند با توجه به شعار سال دولت سیزدهم در حل این موضوعات اهتمام جدی خرج دهد.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با اشاره بعد ایجابی یعنی رشد تولید گفت: حمایت از تولید  و سرمایه گذاری یکی از  سیاست اعلام شده در دوران ۴۰سال اخیر کشور است، صد‌ها قانون و مصوبه درباره حمایت از تولید داریم از جمله این قانون‌ها؛ پرداخت انواع تسهیلات ریالی و ارزی، اعطای انواع یارانه، ارائه زمین و انرژی ارزان، خرید های اجباری بخش خصوصی و دولتی از تولید داخلی، وضع تعرفه‌های وارداتی، دولت جهادی و انقلابی سیزدهم با توجه به تجربیات درس آموز یکسال و نیم گذشته برای تحقق این قوانین گام های بلند و جدی در این زمینه بردارد.

وی افزود: مشکل از قانون نیست مصوبه قانونی در حمایت از تولید داریم  این دولت باید برای اجرایی شدن این قوانین گام بلند و جدی بردارد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به پنج شاخصه مهم بحث تولید، اشتغال، سرمایه گذاری، تجارت خارجی و تورم گفت: رأس هرم این شاخص تولید است، چون تولید موتور محرک اوضاع اقتصادی است، اگر بخواهیم اقتصاد ما رشد پیدا کند و موتور محرک پیشرفت جامعه به سرعت حرکت کند باید نگاه ویژه‌ای به تولید داشته باشیم.

وی افزود: با نگاه ویژه به تولید نرخ اشتغال، ارتقا امنیت، سرمایه گذاری بالا، تجارت خارجی بالا و تورم هم کاهش پیدا می‌کند علت اینکه این سال‌ها مقام معظم رهبری در حمایت از تولید متمرکز شده است چرا که علاج و حل اقتصاد کشور تولید است.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: همه در این زمینه به وظیفه ذاتی خود عمل کند به تبع وظیفه مسئولین بیشتر از مردم است قدری از مشکلات جامعه برطرف کنیم.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب