پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:40:41 - سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری؛
جنایت سبزوار باید مطابق قانون رسیدگی و‌عمل شود/ شهید الداغی حقیقت ارزش‌های انسانی را برای جهان به نمایش گذاشت
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به اینکه جنایت سبزوار بعد عمومی و اجتماعی داشته باید مطابق قانون قضایی رسیدگی و عمل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار صبح‌رابر، درباره عوامل جنایت سبزوار گفت: شهیدحمید‌رضا الداغی ارزش‌های انسانی در این روزگار حجت را تمام کرد.

وی، افزود: حقیقت ارزش‌هایی مانند؛ غیرت، عزت، کرامت، شرافت، نجابت را برای ملت ایران و جهان به نمایش گذاشت و مایه افتخار ایران در تجلی دادن ارزش‌های انسانی شد.

این نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این حادثه درباره جوان ایرانی رخ داد تابلوی روشنی از کرامت، شرافت و عزت و انسانیت ملت ایران برای جهانیان به نمایش گذاشته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیمرادی عنوان کرد: کانون و محل پرورش چنین انسان‌های غیرتمند و با‌کرامتی خانواده است و همه جوانان، مردان و زنان خیر رسانی و دفع شر بایدبه این خلق انسانی خودمان را متخلق کنیم و نگذاریم ظلم شود حق را به حق‌دار برسانیم و نگذاریم حق کسی ضایع شود، امنیت را فراهم کنیم و نگذاریم عوامل ناامنی جامعه را ناامن کند، در تحقق و گسترش عدالت بکوشیم و نگذاریم در جامعه نابرابری باشد، حیا و عفاف و عفت را چهره زیبای جامعه قرار دهیم و بکوشیم با زبان خوش با رحمت و درایت چهره‌ی نازیبای بی‌حیایی و بی‌عفافی به چهره‌‌ی جامعه ما نخورد.

وی ادامه داد: من اعتقاد دارم این ارزش‌ها را بایدجامعه و بدنه ملت پاس‌بدارد، حاکمیت باید حامی کسانی باشد که درصدد حاکمیت ارزش‌های انسانی به جامعه هستند و از کسانی که به ارزش‌های انسانی تعدی و تجاوز می‌کنند با آنها برخورد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیمرادی عنوان کرد: ارزیابی قانون به این سادگی نیست باید بند بند، ماده به ماده در جای خود ارزیابی شود ولی اینها به عنوان یک حقایق در جامعه باید به آن توجه شود تا به عنوان یک مسئله قضایی تاحقوقی.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: هر گونه اغتشاش، ناامنی، آزار و تخریب اموال مردم و هر گونه تعدی به ناموس مردم اینها غیر اسلامی و غیرانسانی است و همه باید در برابر آن حساس باشند و بکوشند امنیت و انسانیت و کرامت جامعه ما محفوظ بماند.

وی گفت: ما یک ملت سربلند هستیم، ملتی با ارزش‌های انسانی که این چهره زیبای انسانیت این ملت باید در جهان بدرخشد و لکه بدی‌ها وزشتی ها بر چهره مبارک این ملت ننشیند.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی افزود: برای اینکه یک انسانی دست به تبهکاری بزند عوامل فراوانی دخالت دارد خود شخص، خانواده، جامعه، حاکمیت است وقتی که خشونت در جامعه‌ای نمودار و آشکار شد اینها تاثیر می‌گذارد به هر حال نمی‌شود‌ درصد تأثیر آن را تعیین کرد.

وی ادامه داد: وقتی جامعه‌ای ارزش‌های انسانی، مهر و محبت و خیررسانی جهت‌گیری افراد آن جامعه به سمت خیر و خوبی می‌شود وقتی بدی و زشتی نمودار شد افراد تاثیر می‌گیرند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بعد اجتماعی دستگاه قضا درباره جانیان چاقو به دست سبزوار گفت: از نگاه اجتماعی باید با دادستان به عنوان مدعی عموم و حافظ امنیت مردم باید حاکمیت به وظیفه قانونی خود عمل کند.

وی با بیان اینکه از بعد دیگر بحث حق قصاص را قرآن به اولیای دم داده است، افزود: هرکس مظلومانه کشته شده باشد ولی و وارث او بر قاتل سلطنت دارد، با توجه به اینکه این جنایت بعد عمومی و اجتماعی داشته باید مطابق قانون قضایی رسیدگی و عمل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیمرادی در ادامه گفت: از چهره های هنری و ورزشی انتظار هست که در برابر چنین حوادثی موضع انسانی داشته باشند و رفتارهای غیرانسانی را محکوم کنند و در برجسته کردن چهره‌ای انسانی غیرتمندانه آن انسان‌های غیور هم نقش خود را ایفا کنند.

وی در پایان گفت: حاکمیت باید با انسان‌هایی که شر و مایه ناامنی هستند و به ارزش‌های انسانی جامعه را آسیب می‌زنند باید مطابق قانون با آنها برخورد کنند، کشور قانون دارد و مطابق قانون طبق عدالت با اینها برخورد شود به گونه‌ای نباشدکه تصور شود انسان‌های تجاوزگر به سزای عمل‌شان نمی‌رسد.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب