پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:32:14 - جمعه 15 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
پروژه سد شهیدان امیرتیموری رابر در لیست پروژه های اضطراری استان قرارگیرد
امام جمعه رابر گفت: راه حل بحران کم آبی در شهرستان رابر قرار دادن پروژه سد شهیدان امیرتیموری در لیست پروژه‌های اضطراری استان است که این سد بزودی به بهره برداری رسد؛ چرا که با اعتبارات سالیانه مردم زادگاه سردار دل‌ها باید سالیان متمادی دیگر از بی آبی رنج ببرند و چشم انتظار بهره‌برداری از سد شهیدان امیرتیموری با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد هستند.

به گزارش صبح رابر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به اینکه سالهاست شهرستان رابر در نیمه اول سال با بحران کم آبی در شهر به ویژه روستاها روبروست گفت: راه حل این موضوع قرار دادن پروژه سد شهیدان امیرتیموری در لیست پروژه‌های اضطراری استان است که این سد بزودی به بهره برداری رسد؛ چرا که با اعتبارات سالیانه مردم زادگاه سرداردل‌ها باید سالیان متمادی دیگر از بی آبی رنج ببرند و چشم انتظار بهره‌برداری از سد شهیدان امیرتیموری با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری پیرامون جریان تحریف و صدور فتوای جهاد تبیین در کشور افزود: عده‌ای گمان کردند فتنه تحریف مربوط است به عرصه شبهات دینی، فرهنگی و سیاسی و کمتر به عرصه‌های اقتصادی و معیشتی توجه کردند درحالیکه حوزه اقتصاد نیز به موازات تحریم یک جریان تحریف است و بخش مهمی ازعملیات تحریف؛ متمرکز به مسائل اقتصادی است.

وی‌، با بیان اینکه در طول سالیان گذشته رهبرانقلاب در دیدارها وجلسات مختلف این‌ مشکلات و راه حل ها را بارها متذکرشدند گفت: اگر به گونه ای مطلوب به تذکرات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده شده بود امروز وضعیت معیشت مردم به مراتب بهتر از وضع موجود بود.

امام جمعه رابر در ادامه به برخی از مشکلات بیکاری در کشور و به تبع آن در شهرستان رابر اشاره کرد و افزود: راه حل و کلید اصلی اشتغال در کشور، استان و شهرستان رابر تولید است.

وی در ادامه از کلنگ زنی شهرک صنعتی رابر در آینده نزدیک خبرداد و تصریح کرد: کلنگ شهرک صنعتی کلید رونق تولید شهرستان رابر است از این رو می طلبد سرمایه داران بومی که دغدغه آبادانی و رونق زادگاهشان را دارند برای رونق تولید و اشتغال به شهرک صنعتی این شهرستان ورود پیدا کنند تا با رونق تولید بحث اشتغال جوانان بیکار همشهریانشان حل شود.

وی یکی دیگر از معضلات کشور را گرانی و بالارفتن قیمت ها و مشکلات معیشتی برشمرد وتأکید کرد: راه حل این معضل جلوگیری از نگهداری غیرمتعارف کالا در انبارهاست تا بازار ثبات پیدا کند از مسئولان قوه قضائیه می‌خواهم به مسئله احتکار کالا با جدیت ورود پیدا کنند.


حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، مسکن را یکی دیگر از معضلات کشور خواند و عنوان کرد: دولت سیزدهم به وعده‌هایی که برای ساخت مسکن داده عمل کند چرا که تولید مسکن صنایع زیادی را به خدمت می گیرد و کار آفرین است.

وی ادامه داد: مسکن یک معضل اصلی برای جوانان رابراست درصورتی که رابر زمین برای واگذاری به جوانان ندارد و راه حل این مشکل الحاق زمین به محدوده شهری رابر و نگاه مثبت مسئولان به تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی است که درسمینارائمه جمعه استان به اطلاع استاندار کرمان رسانده شده و قول مساعد دادند.

وی، اظهار کرد: مراجعات متعدد مردمی از مشکلات پیرامون تغییر کاربری اراضی داریم که برای دریافت امتیازات آب، برق و گاز مشکل دارند و می‌طلبد مسئولان شهرستان به تبع از مسئولان استانی به این معضل دید مثبت داشته و از نامه نگاری‌های متعدد و سرگردانی جوانان بین ادارات جلوگیری کنند.

امام جمعه رابر گفت: اگر قرار است این معضل در کمیسیون ماده ۵حل شود مسئولان به جد وارد شوند تا قدری از آلام جوانان فاقد مسکن کاسته شود.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب