پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:07:18 - دوشنبه 18 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در کارگاه آموزشی «هویت زن مسلمان ایرانی» مطرح شد؛
خدا حیا را از حیوان نخواسته است
سنجری مدرس و مشاوره خانواده گفت: خدا حیا را از حیوان نخواسته و بدانید انسانی حیا نداشته باشد حیوان است.  

به گزارش صبح رابر؛ کارگاه آموزشی «هویت زن مسلمان ایرانی» به همت بسیج جامعه زنان شهرستان رابر با همکاری بسیج فرهنگیان شهرستان رابر با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر و با روشنگری سلمان سنجری مدرس و پژوهشگر در عرصه فرهنگ و مطالعات فرهنگی و مشاور خانواده در سالن سردار دل‌ها برگزار شد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر در این کارگاه ضمن خیرمقدم با اشاره به الگوی زن مسلمان ایرانی از نگاه قرآن گفت: الگوی زن مسلمان ایرانی الگوی غرب و شرق ندارد جنسیت برای غرب است ابزاری برای تبلیغ کالاست.

 وی افزود: الگوی زن مسلمان ایرانی برگرفته از قرآن است چرا که واژهٔ أَعْطَیْنَاکَ استفاده می‌کنند درمورد الگوی زن حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) معرفی کرده و به پیغمبر (ص) فرمودند: ما به تو کوثر خیر کثیر عطا کردیم.

 سنجری استاد دانشگاه و مشاور تربیتی در این کارگاه آموزشی، آزادی را مهم‌تر از آگاهی خواند و گفت: آزادی به انسان تعریف می‌دهد نباید حذف شود بین آزادی ما با دیگری تفاوت است و جنسیت برخلاف انسانیت است.

 وی با اشاره به نگاه فمینیسم لیبرال و سکولاریسم به حقوق زن گفت: دشمن در مورد حجاب صحبت ندارد آنها با واژه ناموس مشکل دارند ازاین‌رو «حیا» و «غیرت» را هدف قرارداد و پروژه جنبش جنسی در اغتشاش پاییز اتفاق افتاد.

 سنجری با بیان جهان بدون غیرت عنوان کرد: جامعه‌ای را فرض کنیم در آن کلمه ناموس وجود ندارد جامعه بدون ناموس و غیره چه جامعه‌ای برای زن‌ها خواهد بود؟ این جامعه امنیت ندارد و به آزادی و زندگی نیز نمی‌رسد.

وی با اشاره به چهار نقش هویتی دختر در نظام جمهوری اسلامی افزود: هویت دخترانه، هویت زنانه، هویت مادری، هویت کنشگری اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی حیات آن جریان دارد.

 سنجری، با بیان نگاه اسلام به زن گفت: فرزند نیکو دختر است، دختر در اسلام رحمت است، مهر یعنی دختر، زن وجودی نیمی از دین یک انسان کامل می‌کنید، زن کلمه در اسلام به کار برده ریحانه دسته‌گل خوشبوست و نفس خانه زن است.

 وی ادامه داد: زندگی و حیات و آرامش توسط زن است این دیدگاه اسلام است، ریحانه یعنی دسته‌گل خوشبو، ویژگی دسته‌گل خوشبو طراوت زیبایی نشاط، آرامش، هویت و خوشبو طراوت دارد. هیچ کلمه نمی‌تواند زن را تعریف کند در هیچ کجا چنین جایگاهی نیامده بهشت زیر پای مادر است.

 سنجری تصریح کرد: هر ویژگی برای بهشت فرض کنید برای مادر هم فرض کنید لذت، معنویت، زیبایی، آرامش، مهربانی، صفا، عاطفه، زن در آینه جمال خدا خلق شده؛ گذشت فداکاری، عاطفه احساسات تمام صفات جمالی خدا یک شخصی روی زمین خلق شده است.

 وی ادامه داد: مهربانی یعنی مادر که فمینیسم نمی‌تواند مادر تعریف کند این یک کلمه و کلیدواژه به‌هیچ‌عنوان به کار نمی ببرد مادر تنها شغل و موقعیت که جایگزین و بدل ندارد برای همین دشمن درصدد پروژه حذف تعریف و هویت مادرانه است زن اسلام تعریف می‌کند خدا می‌داند که را خلق کردند.

 سنجری با بیان اینکه زیبایی حفظ نشود از بین می‌رود و دم و دستی می‌شود خاطرنشان کرد: خدا حیا را از حیوان نخواسته و بدانید انسانی حیا نداشته باشد حیوان است.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب