پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:46:27 - جمعه 22 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
جمهوری اسلامی ایران آینده خود را به برجام گره نخواهد زد
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آینده خود را به برجام گره نخواهد زد گفت: در پنجمین سالروز خروج آمریکایی‌ها متوجه شدند نه سیاست، نه قدرت نظامی و امنیتی و نه قدرت اقتصادی این نظام به برجام گره خورد؛ لذا جمهوری اسلامی ایران هیچ رغبتی برای نشستن پای میز مذاکره با هیچ دیپلمات آمریکایی ندارد.

به گزارش صبح رابر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مذهب شیعه و با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام گفت: اصلی ترین و مهمترین نکات مندرج در این روایت از نامه چنین است؛ ارتباط انسان با خدا، ارتباط انسان با دیگران و ارتباط انسان به خود اینکه چه وظیفه‌ای نسبت به خوداجتماع و خدا داریم .

وی، با اشاره به رابطه انسان با خدا افزود: اهتمام به نماز یومیه، وفای عهد، ولایت پذیری، پرداخت زکات، دوری جستن آنچه خدا بر انسان حرام کرده، اطاعت محض از خداوند و ولایت پذیری، تبری جستن از دشمنان آنهاست.

وی با اشاره به رابطه انسان با دیگران و اجتماع افزود: رعایت همه مواضیع اخلاقی در برخوردهای اجتماعی مانند حیا، وقار، خوش رفتاری، دوری جستن از دشمنان کینه توز، دقت در مرزهای اعتقادی اجتماعی، کوشش برای برقرار داشتن در صف انسان های صالح و معیار قرار دادن رفتار صالحان، داشتن روحیه کمک به دیگران به ویژه نسبت به مستمندان، اینها بخش های از وظیفه اجتماعی یک انسان نسبت به اجتماع است.

وی ادامه داد: امام صادق علیه‌السلام در این نامه رابطه انسان با خود را مد نظر دارد ما نسبت به خودمان چه رابطه ای داشته باشیم، حضرت می فرمایند: حفظ حیا، دوری جستن هر چه صالحان پیش از آن دوری جستن، رعایت تقوای الهی دوری جستن آنچه خداوند از آن انسان را برحذر داشته است، قرآن کریم وظیفه ما را به خوبی تبیین و امام صادق به این وظیفه گوشزد می‌کند.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه شب شهادت امام صادق علیه السلام یادواره ۳۵۰شهید این زادگاه و یادواره سید الشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی ۷۲شهید پایگاه مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام برگزار می شود، گفت: هر ساله این یادواره همزمان با شهادت امام صادق علیه‌السلام برگزار می‌شد امسال هم توفیق داریم در شب شهادت امام صادق علیه السلام یادی از پیروان واقعی امام صادق علیه السلام شهدای عزیزی که به این نامه حضرت لبیک گفتند امیدوارم با حضورمان از برکات مجلس بهره ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود به بهانه پنجمین سالروز خروج آمریکا از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام یک تصمیم شخصی و فردی از ناحیه رئیس جمهور سابق یعنی ترامپ نبود، بخش عمده حاکمیت سیاسی ایالات متحده آمریکا مخالف برجام بود خروج آمریکا از برجام یک فشار سنگین اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران وارد کرد موجب افزایش مشکلات معیشتی برای مردم شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه رهبری مدبرش و بااستقامت بی‌نظیر مردمش فشارحداکثری آمریکا بعد از خروج برجام را با مقاومت حداکثری و تا حدی تهاجم مدبرانه پاسخ داد.

خطیب جمعه رابر تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام نتوانست مانع پیشرفت‌های هسته‌ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود در عین حال جمهوری اسلامی ایران به موفقیت‌های نظامی، دفاعی و منطقه ای دست پیدا کرد و این موفقیتها زمان خروج آمریکا از برجام تقویت شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: ایران اسلامی و ایران انقلابی راه خود را خواهد رفت و ادامه خواهد داد و در این مسیر دست آمریکا را از منطقه غرب آسیا قطع خواهد کرد.

امام جمعه رابر یادآور شد: تمام کشورهای مقاومت نسخه خروج آمریکا از منطقه را صادر می‌کند همه کشورهای مقاومت بسیج شده‌اند دست آمریکا را از منافع غرب آسیا کوتاه کنند این یک نعمت بسیار بزرگ است.

وی افزود: گره کور مذاکرات برجامی در واشنگتن زده شده است تا زمانی که ایالات متحده آمریکا منافع جمهوری اسلامی ایران، مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تأمین نکند، جمهوری اسلامی ایران پای هیچ سیاست‌مدار آمریکایی نخواهد نشست.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آینده خود را به برجام گره نخواهد زد گفت: در پنجمین سالروز خروج آمریکایی‌ها متوجه شدند نه سیاست، نه قدرت نظامی و امنیتی و نه قدرت اقتصادی این نظام به برجام گره خورد؛ لذا جمهوری اسلامی ایران هیچ رغبتی برای نشستن پای میز مذاکره با هیچ دیپلمات آمریکایی ندارد.

وی، با اشاره به تجربه های تلخ و شیرینی عبرت های دست آموزی این دوران ۴۴ساله انقلاب افزود: ایران انقلابی راه رسیدن برای ایران قوی را مسیر اتکا به وعده الهی، اقتدار مردمی بازدارندگی فعال در حوزه دفاعی، امنیتی، علمی و اقتصادی میگذرد راه مسیر ایران قوی اقتدار است .

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: به خون شهدا و شهید سلیمانی افتخار می‌کنم در این مسیر وظیفه ما سنگین است معتقدم در اواخر دوران صاحب الزمان (عج) نفس می‌کشیم باید خودمان را برای آن نظم جهانی آماده کنیم و به عهدی که با امامت بسته ایم به وظیفه عمل کنیم.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب