پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:50:42 - سه شنبه 26 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه کرمان در مراسم یادواره شهدای شهرستان رابر مطرح کرد؛
رابرزادگاه شهید سلیمانی به تاریخ پرافتخاراسلام خودش را متصل کرد
امام جمعه کرمان گفت: رابر به تاریخ پرافتخاراسلام خودش را متصل و هنوز هم چهره ها وعزیزانی را درآینده به اسلام عرضه خواهد کرد .

به گزارش صبح رابر؛ در شب شهادت امام صادق (علیه السلام) دوازدهمین یادواره ۳۵۰شهید شهرستان رابر و۷ شهید گمنام شهرستان به میزبانی ۷۲ شهید پایگاه مقاومت بسیج مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان و مداحی مداح اهل بیت (علیه السلام)جواد حسینخانی با حضور باشکوه خانواده معظم شهدا، مردم ومسئولان این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه ونماینده ولی فقیه استان در این مراسم با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) وگرامیداشت یادو خاطره شهدا گفت: خدای تبارک و تعالی برای ما انسان‌ها دو راه را ترسیم کردندگوهر انسان بسیار گرانبهاست ارزش و اهمیت آن را داشت بشر به عنوان کسی که در بین مخلوقات خدای تبارک و تعالی خلق کرده؛ خلیفه خدا باشد، کاملاً در مسیر اختیاری در یکی از این دو مسیر حرکت کند.

وی افزود: یک مسیر منحرف به سمت انحطاط و پستی آدم را می‌کشاند مسیری که قرآن کریم فرمود: آدم به جایی می‌رسد که از هر جنبنده‌ای پست‌تر می‌شود در یک حرکت رو به انحطاط پست‌ترین موجود عالم می‌تواند بشود و این مسیر را بر روی او بسته نیست.

حجت الاسلام والمسلیمین علیدادی سلیمانی، مسیر دوم را مسیر سعادت خواند و گفت: برای مسیر دوم مسیر سعادت که انسان واقعی و حقیقی در آن مسیر حرکت خواهد کرد، خداوند همه ظرفیت ها را به کار گرفت تا انسان خوب انتخاب کند و این مسیری که انبیاء الهی، همه کتب آسمانی، شهدا همه همین راه ترویج و تبیین کردند. انسان‌های با کمال اختیار با هواوهوس‌ها مبارزه کردند و خط و مسیری را که انبیاء الهی مشخص کرده بودند همان خط و مسیر را انتخاب کردند.

وی افرود: این مسیر سعادت یک اوج, قله و دامنه دارد قله نزدیکترین مسیر به خداوند تبارک تعالی است و آن عبارت از این است که فرد در پیشگاه خداوند متعال همه هستی خود را عرضه کند و جان شیرین خود را در راه خدا و برای خدا در طبق اخلاص بگذارد به مقام والا و قرب خدا یعنی شهدا نائل شود، مشتری این ارزش خود خدای تبارک و تعالی است.

امام جمعه کرمان گفت: شهداکسانی بودند با اختیار و اراده خود مسیر انبیاء خدا را انتخاب و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی بابیان اینکه اهمیت و منزات والای مقام شهدا که با کمال اختیار با هواو هوس های نفسانی مبارزه کردند گفت: کسانی به مقام شهادت می رسند که درجهاد اصغربا حضورمستقیم درجنگ و تقدیم جان خود سند شهادت خود را امضاء کردند ودرجهاد کبیر بابصیرت، فهم و تحلیل درست زمان خود به دفاع از اسلام پرداخته و مهمتر از آن توفیق موفقیت در ۹صفت جهاد اکبر اهل توبه، شاکر و حامد،عبد خدا، مبارزه با هوای و هوس،تمام حرکات و سکنانتشان معروف را ترویج ودر مقابل ناهنجاری های جامعه حساس هستندو اهل رکوع است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهارکرد:در این دامنه شهید همه این اوصاف کسب میکند. تا به مقام شهادت برسد حدود خدا را با تمام وجود حافظ هستندجمله معروف شهید سلیمانی که فرمود: کسی شهید می‌شود که قبل از شهادت شهید شده است یعنی به مقام و منزلتی رسیده این دنیا برایش کوچک است،تمام زندگی مسیر شهدا بزرگترین پاداش آن اجر شهادت است.

وی دربخش دیگرسخنان خود گفت: رابر زادگاه شهدا، سرداران وشخصیت های برجسته ای است که درلشکر پیروز ثارالله حرف برای گفتن داشتند ونمونه بارز آن فرمانده عالی رتبه دفاع مقدس وجبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: جوانان این شهرستان شخصیت ها وچهره هایی هستند که در دفاع ازاسلام وانقلاب خوش درخشیدند وشهری است که درجنبه دفاع از ولایت شهرت کشوری وجهانی دارد.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: رابر به تاریخ پرافتخاراسلام خودش را متصل و هنوز هم چهره ها وعزیزانی را درآینده به اسلام عرضه خواهد کرد .

امام جمعه رابر گفت: امیدواریم همانگونه که رابربه لحاظ فکرواندیشه سرآمداست دربخش عمران هم باهمدلی وهمکاری مردم ومسئولین پیشرفت کند واز شهرهای مطرح کشور شود.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب