پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:41:45 - پنجشنبه 7 آذر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
واکنش فیسبوکی‌ها به گزارش روحانی
برنامه تلویزیونی رئیس جمهور برای ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت، به محاکمه شبانه احمدی‌نژاد و همکارانش در روزی تبدیل شد که قرار بود رئیس دولت سابق صبح آن روز در دادگاه حضور یابد. به گزارش ” صبح رابر” به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، حجت الاسلام حسن روحانی همانطور که پیشتر اعلام کرده […]

برنامه تلویزیونی رئیس جمهور برای ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت، به محاکمه شبانه احمدی‌نژاد و همکارانش در روزی تبدیل شد که قرار بود رئیس دولت سابق صبح آن روز در دادگاه حضور یابد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، حجت الاسلام حسن روحانی همانطور که پیشتر اعلام کرده بود، شب گذشته گزارش وضعیت کشور و عملکرد صد روزه نخست دولت تدبیر و امید را به مردم ارائه کرد.

این برنامه تلویزیونی برای ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت، به محاکمه شبانه احمدی‌نژاد و همکارانش در روزی تبدیل شد که قرار بود رئیس دولت سابق صبح آن روز در دادگاه حضور یابد. ارائه اولین گزارش رئیس‌جمهور از ۱۰۰ روز فعالیت دولت تدبیر و امید که شامگاه سه شنبه صورت گرفت، واکنش های گسترده ای در رسانه ها، روزنامه های کشور و شبکه های اجتماعی از قبیل فیسبوک داشت.
روزنامه شرق با تیتر “شوک آماری”، روزنامه آرمان با تیتر ” گزارش صادقانه؛ اثبات محرم بودن با مردم در شامگاه سه‌شنبه”، روزنامه آفتاب یزد با “افشاگری‌های رئیس‌جمهور در گزارش ۱۰۰ روزه” و “طوفان روحانی”، روزنامه ایران با “رونمایی از ۸ سال نابسامانی و ۱۰۰ روز تدبیر”، روزنامه قانون:”من سپیده را می‌بینم”،روزنامه اعتماد با تیتر”کیفرخواست یک حقوقدان؛روحانی، در گفت‌وگوی مستقیم با مردم از «میراث دولت قبل» گزارش داد” و روزنامه ابتکار با تیتر “گزارش دکتر حسن روحانی از ۱۰۰ روز اول؛ قفل‌های گذشته؛ کلیدهای آینده” به انعکاس گزارش خبری رئیس جمهور در برنامه زنده تلویزینی پرداختند.

اما در  واکنشهای فیسبوکی به گزارش رئیس جمهور نیز ۴ محور اصلی را می توان یافت:

۱. استفاده از کلمات و برنامه های موسوی و کروبی
به عنوان مثال، یکی از کاربران در این زمینه نوشته است: منشور حقوق شهروندی،منشوری که سال ۸۸ از برنامه های مهدی کروبی بود.
تعداد زیادی از کاربران نیز نوشته اند: “شعار معروف میرحسین از دهان روحانی گفته شد ؛ “ما دنبال دولت فرهنگی هستیم نه فرهنگ دولتی”
۲. اعتراض ممنوع القلم ها به روحانی
افرادی مثل عیسی سحر خیز و ژیلا بنی یعقوب، دو تن از زندانیاین سیاسی مرتبط با فتنه در صفحات فیسبوک خود به انتقاد از اظهارات روحانی درباره تبدیل ممنوع القلم ها به سریع القلم ها داشته اند. بنی یعقوب در این زمینه نوشته است:
“آقای رییس جمهور! (که امشب در مصاحبه تلویزیونی تان گفتید ممنوع القلم ندارید و آنها الان سریع القلم(صریح القلم؟) شده اند)من ژیلا بنی یعقوب پس از انتخابات ۸۸ از سوی دادگاه انقلاب، سی سال ممنوع القلم یا همان محروم از فعالیت مطبوعاتی شدم و تا امروز هم این حکم لغو نشده و سریع القلم هم نشده ام.فقط جهت یاد آوری عرض کردم.”
سحر خیز نیز با اشاره به این موضوع نوشته است:
“می دانم که سیاست دولت روحانی با احمدی نژاد بسیار تفاوت دارد، به ویژه با روش و منشی که وزیر ارشاد ، جنتی در حوزه نشر و مطبوعات اتخاذ کرده است ، اما باید از رییس جمهور خواست که زدن حرف های دو پهلو و گفتن سخنان مبهم و مسیله ساز یا خارج از قدرت و توان خود خودداری کند
۳. محاکمه احمدی نژاد
بهروز شجاعی، فعال اصلاح طلب در صفحه فیسبک خود نوشته است:  “امروز صبح احمدی‌نژاد به دادگاه نرفت، اما امشب در دادگاه ملت محاکمه و مجرم شناخته شد.”
شجاعی در پست دیگری نوشته است: “شمر زمانه‌ات را بعد از گزارش صد روزه رئیس‌جمهور صادق و منتخب، بشناس!”
مجتبی واحدی، مشاور سابق کروبی نیز در فیسبوک خود نوشته است: “سخنی با حامیان آقای روحانی ! لطفاً در انتساب همه مشکلات ایران به احمدی نژاد ، اینقدر تند نروید. زیرا دوسه سال دیگر لازم دارید که بگویید ” نگذاشتند روحانی خیلی از کارها را انجام دهد” . این سرعتی که برای حمله به احمدی نژاد گرفته اید یعنی عامل اکثر گرفتاری ها شخص رئیس جمهور بوده ، آیا همین مسئولیت را برای روحانی هم قائل هستید و خواهید بود؟”
 آزاده اسدی، یکی از فعالین فتنه ۸۸ نیز در این باره نوشته است:
“دادگاه غیرعلنی امروز که احمدی نژاد در آن حاضر نشد، امشب با حضور همه ایرانیها در سرتاسر دنیا علنی برگزار شد! احمدی نژاد مجرم شناخته شد!”
۴. انتقاد از مجریان برنامه
یکی از خبرنگاران پارلمانی روزنامه های اصلاح طلب در پستی در صفحه فیسبوک خود نوشته است:
بعنوان یک خبرنگار شرمنده شدم. همکارانم را یک مشت بی سواد که فقط مجیزگویی کردند، نشان دادند. آقای روحانی خودش خوب حرف زد، اما مصاحبه کننده ها شکلک در آوردند. در این مملکت مصاحبه کننده درست و حسابی نداریم که جلوی رئیس جمهور سوالات مناسب بپرسد؟
شایان ذکر است که بیشتر انتقادهای کاربران فیسبوک به نحوه عملکرد شهیدی فر در این برنامه بوده است.
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب