پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:54:19 - شنبه 30 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدرس زبان عربی لهجه عراقی در سن ۱۵سالگی
حنانه مهدی‌پور یکی از نخبه‌های نوجوان رابری گفت: در زمان کرونا که آموزش افت کرده بود دوست داشتم یک مهارت مفیدی یاد بگیرم، در کلاس‌های اربعینی مؤسسه عربی مبین تهران به‌صورت مجازی شرکت کردم و سطوح لهجه عراقی را گذراندم و در حال حاضر مشغول تدریس هستم.

به گزارش صبح رابر؛ به بهانه روز دختر گفتگوی شنیدنی با یکی از دختران نخبه شهرستان رابر داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

 خودتان را معرفی کنید؟

سپهر کهن طاق ایوان ماست، همه سربلندی ز قرآن ماست حنانه مهدی‌پور هستم محصل پایه دهم، حافظ ۱۵ جزء قرآن کریم و مسلط به زبان عربی و لهجه عراقی هستم.

 چگونه و از چه زمانی شروع به حفظ قرآن کردید؟
 از سال ۹۷ وارد مؤسسه دارالتحفیظ شهیدان ناجی شهرستان بافت شدم، اولاً به اردوی یک‌روزه‌ای در شهر بافت دعوت شدم و آنجا تحت‌تأثیر مربیان عزیز قرار گرفته و بعد از آن وارد عرصه فعالیت‌های قرآنی شدم و در این مسیر قرار گرفتم.

 تاکنون چه رتبه‌هایی در حفظ قرآن کسب کردید؟

 سال ۹۸ رتبه اول شهرستان در حفظ ۵ جزء، مسابقات اوقاف رتبه ممتاز آوردم، سال ۱۴۰۰ رتبه دوم استان در بخش حفظ ۱۰ جزء متوسطه اول، سال ۱۴۰۱ در رشته حفظ ۱۰ جزء نفر اول استان شدم و به مسابقات کشوری راه پیدا کردم و در سال جاری حائز رتبه اول استانی مسابقات هلال‌احمر شده و به مسابقات کشوری دعوت شدم.

آیه قرآنی یا سوره‌ای که خیلی به آن علاقه دارید و در زندگی به کار می‌برید؟
 تمام قرآن نور و هدایت هست؛ ولی آیه‌ای هست در سوره مبارکه نحل، خداوند متعال می‌فرمایند: النحل
 مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَیٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاهً طَیِّبَهً
 [ﺍﺯ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ] ﻫﺮ ﻛﺲ عمل صالحی ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﺪ درحالی‌که ﻣﺆﻣﻦ ﺍﺳﺖ، ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ حیات طیبه ﺯﻧﺪﻩ می‌داریم
 و این آیه مصداق همان شعر حافظ هست که “هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق…”.
 از مراتب ایمان به خدا، عشق است “وَالَّذِینَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِّلَّه “و این وعده خداست که برای انسان مؤمن، مرگ معنا ندارد و بر حیات طیبه زندگی ابدی خواهد داشت.

 باتوجه‌به اینکه محصل هستید آیا فعالیت‌های قرآنی خللی در تحصیل شما به وجود آورد است؟

 خیر نه‌تنها خللی وارد نکرده؛ بلکه عامل برکت در درس من بوده است.

 چه برکاتی؟
 طبق تجربیاتی که داشتم، اوقاتی که مرورها را در طول روز انجام می‌دادم در بازه زمانی کمتری به درک عمیق درس‌ها می‌رسیدم و برعکس.

 
 درباره نحوه آموزش عربی خود برایمان بگویید؟

 زمان کرونا بعضی دوستان وارد عرصه‌هایی شدند که نمی‌بایست و از طرفی کیفیت آموزش به‌شدت افت کرده بود، دوست داشتم یک مهارت مفید یاد بگیرم، در کلاس‌های اربعینی مؤسسه عربی مبین تهران به‌صورت مجازی شرکت کردم و سطوح لهجه عراقی را گذراندم و در حال حاضر مشغول تدریس هستم.

توصیه شما به همسن و سالهای خودتان چیست؟
 توصیه می‌کنم که قدر لحظات طلایی خودشان را بدانند و نگذارند فرصت‌هایشان از دست برود و اینکه اجازه ندهند هیچ بهانه‌ای مانع قدم‌گذاشتنشان در مسیر حفظ قرآن بشود، یکی از عمده‌ترین بهانه‌ها این هست که گفته می‌شود “عمل به قرآن مهمه و نه حفظ قرآن” ، حفظ و عمل هیچ منافاتی باهم ندارند و اتفاقاً کسی می‌تواند ادعا کند که قرآن در زندگی‌شان جاری هست که بیشتر با قرآن مأنوس باشد، اگر خواندن قرآن اهمیتی نداشت، “فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ” (هرچقدر که می‌توانید قرآن بخوانید) گفته نمی‌شد.

  سخن پایانی؟
 قرآن کتاب اصلاح نگرش و جهان‌بینی انسان‌هاست، یاد می‌دهد که افراد چطور جهان‌بینی صحیح و توحیدی از این عالم داشته باشیم، فرهنگ هر جامعه بر اساس جهان‌بینی اعضای آن شکل می‌گیرد.

اگر این نگرش تصحیح شود و بر اساس قرآن باشد قطعاً جامعه اسلامی ما به تمدن نوین اسلامی و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) نزدیک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب