پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:12:08 - جمعه 5 خرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایران اسلامی شیعه خانه اهل بیت عصمت و طهارت است
خطیب جمعه رابر گفت: ایران اسلامی شیعه خانه اهل بیت عصمت و طهارت است.

به گزارش صبح رابر؛ حجت والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت امام رضا علیه السلام گفت: امام رضا علیه‌السلام به ایران آمدند ۵۲ساله بودند، حضرت سه سال مهمان ما ایرانیان بودند.

وی افزود: هجرت امام رضا علیه‌السلام به ایران منشأ تحولی در میان شیعیان جهان اسلام شد این تحول از لحاظ کیفی و کمی قابل بررسی است.

خطیب جمعه رابر گفت: از لحاظ کیفی امام رضا علیه السلام معرفت نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت را میان مردم ارتقا دادند.

وی ادامه داد: قبل از امام رضا علیه‌السلام شاگردان و بزرگان نسبت به اهل بیت معرفت داشتنداما عموم جامعه معرفت صحیحی از این جایگاه والا و مقام امامت نداشتند، در آن زمان امام رئوف این معرفت به امامت را ارتقاء بخشید.

خطیب جمعه رابر با اشاره به نشانه‌های معرفت شیعیان عنوان کرد: اثر آموزهای بعد از حضرت ثامن الحجج، امام جواد علیه السلام در ۸سالگی به امان رسیدند امام هادی علیه السلام حدود هشت سالگی و امام عصر(علیه‌السلام) در پنج سالگی به امامت رسیدند این سه امام معصوم که در کودکی به امامت رسیدن از توانایی علمی، عقلی و معرفتی در دوران کودکی هم از این مقام والا برخوردار است لذا هیچ تفرقه بعد از امام رئوف در میان شیعیان و مردم به وجود نیامد.

امام جمعه رابر با اشاره به لحاظ کمی هجرت امام رضا علیه السلام به ایران جغرافیای شیعه را گسترش داد، گفت: زمینه سازان ظهور در دوران آخر الزمان (ع) ایرانی ها هستند امام رضا با هجرت به ایران این زمینه را فراهم کردند.

وی با اشاره به نشر تبلیغ ایران اسلامی توسط امامزاده ها که شهرستان رابر ۶امامزاده دارد، از فیوضات معنوی مردم بهره می بردند، گفت: شرایط لازم با هجرت امام رئوف به خراسان فراهم شد تا ایران به عنوان پایگاهی برای اهل بیت عصمت و طهارت شود و تا آخر الزمان هم این مسیر را ادامه دهد.

وی گفت: ایران اسلامی شیعه خانه اهل بیت عصمت و طهارت است.
امام جمعه رابر بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جانمایی ایران اسلامی در نظم نوین جهانی گفت: تقریباً ۲۰ماه از دوران دولت سیزدهم می گذرد در این مدت دیپلماسی این دولت موفقیت‌های راهبردی کسب کرده است.

وی با اشاره به برخی از مهمترین موفقیت‌های راهبردی دیپلماسی این دولت اظهار کرد: ضرورت خروج از سیاست ساعتی برجامی با هدف ایجاد اتحاد در سیاست خارجی اولویت دادن به دیپلماسی اقتصادی، تمرکز بر توسعه. صادرات غیرنفتی و ظرفیت منحصر به فرد ترانزیتی در کشور با نگاه ویژه به کشورهای آسیایی، بویژه همسایگان و اولویت با کشورهای اسلامی، حمایت همه جانبه از محور و کشورهای مقاومت، توجه ویژه حلقه خدمت به بیش از پنج میلیون ایرانی خارج از کشور جمهوری اسلامی، پیشبرد همزمان استراتژی برتر بر مقوله بی‌اثر کردن تحریم‌ها و مذاکره بر علیه تحریم‌ها بخشی از دستاوردهای راهبردی دیپلماسی دولت سیزدهم است.

خطیب جمعه رابر یادآور شد: ماحصل این راهبرد های تحول گرا یازده سفر خارجی رئیس جمهور به کشور دیگر و ۱۴ سفر از سران کشورهای مختلف به جمهوری اسلامی ایران در این ۲۰ماه گذشته است، امضای تفاهم‌نامه‌های جامع، بلند مدت با کشورهای نظیر چین، روسیه و ترکیه در جهت افزایش تعاملات و تجارت این کشور با کشور مد نظر است.

وی گفت: بر اساس همین امر مناسبتی مسئولین وزارت امور خارجه و سفرای ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیداری داشته و رهنمودهای مقام معظم رهبری راشنیدند.

خطیب جمعه رابر افزود: مقام معظم رهبری بر سه کلید واژه اساسی دیپلماسی عزت، حکمت و مصلحت تأکید کردند و به معنای این سه راهبرد پرداختند.

وی ادامه داد: تکیه نکردن بر اصول سه گانه سیاست خارجه خلاف عزت است در سیاست خارجه عزت نباید دیپلماسی التماسی داشته باشیم، دیپلماسی التماسی یعنی نگاه به غرب، یعنی کلید حل مشکلات اقتصادی در واشنگتن و کشورهای غربی جستجو کردن و چشم دوختن به زبان و دست مقامات غربی است.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی عزتمندانه و با اقتدار حرکت خود را در مقوله اقتصادی، فرهنگی آغاز کرده است، گفت: دیپلماسی عزت آمیز دولت انقلابی باعت شد همه نگاه های کشورهای مختلف معطوف به نظام جمهوری اسلامی باشد، همه توجهات به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: حال اگر مشکلی در کشورهای مختلف به وجود می‌آید آن دیپلماسی عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران که حل و گره آن مشکل به دست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باز می‌شود.

امام جمعه رابر گفت: ما هر چه اقتدار داریم با این سه راهبرد عزت و حکمت و مصلحت پیش می‌رود همه ما در نظم جهانی سهیم هستیم امیدوارم بتوانیم به مسئولیت جهانی خود عمل کنیم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب