پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:12:20 - جمعه 12 خرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
مکتب امام به عنوان تجسم اسلام ناب است/ آداب برادری و خواهری حفظ حجاب و پاکدامنی است
خطیب جمعه رابر گفت: حق برادری و خواهری این است خواهران ما باید با آداب برادری و خواهری آشنا باشد، آداب برادری و خواهری حفظ حجاب، حیا و پاکدامنی است، منش حضرت زهرا سلام الله حرکت کردن است؛ نه برخلاف مکتب دین اسلام با بی‌حیایی و بی‌عفتی حرکت کند، این چه بهانه‌های واهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، با تسلیت فرارسیدن ۱۴خرداد سالروز رحلت جانسوز معمار کبیرانقلاب اسلامی امام رضوان الله تعالی علیه و همچنین با تبریک سالروز انتصاب مقام معظم رهبری را به عنوان ناخدای باخدای کشتی انقلاب به همه پیروان ولایت گفت: فرارسیدن نیمه خرداد یادآور قیام خونین ۱۵خرداد در سال ۴۲، شهادت شهدای ۱۵خرداد را گرامی می‌دارم.

وی افزود: حقیقت آن است در بحبوحه‌ی خرداد ۶۸، مصیبت عظمای امام رضوان الله تعالی علیه جمهوری اسلامی ایران در یک شرایط سخت داخلی و خارجی قرار داشت.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: دشمنان نظام انقلاب اسلامی گمان می‌کردند در این شرایط یک دوران جدیدی با مشخصات متمایزی از دوران رحلت امام در ایران اسلامی آغاز شود آن هم حرکت مردم در چارچوب ارزش های انقلابی یا کند یا کامل این حرکت مردم از بین می‌رود دنبال توقف حرکت مردم از چهار چوب ارزشهای انقلاب اسلامی دشمنان این نظام بودند.

وی با اشاره به صدور دو پیام مقام عظمای ولایت در بحبوحه ارتحال امام گفت: یک پیام مقام معظم رهبری چهل روز بعد از رحلت امام امت و پیام دیگر به یکسال از عزای مردم انقلاب اسلامی نسبت به فراق امام و رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود.

خطیب جمعه رابر، با اشاره به پیام ۱۰بندی مقام معظم رهبری در پایان عزای عمومی ۴۰روزه به مناسب رحلت رهبر فقید انقلاب اسلامی خطاب به مردم رشید انقلاب اسلامی گفت: گذشته از تجلیل نسبت به امام رضوان الله تعالی علیه قدردانی از مردم قدرشناس نسبت به عزای امام رضوان الله تعالی علیه، وظیفه دولت و مردم در تداوم به راه امام امت را به عنوان طرح راهبردی در آن پیام تبیین کردند.

وی با اشاره به پیام دوم مقام معظم رهبری در خرداد۶۹ یکسال بعد از سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در این پیام ۱۲ بند خطاب به ملت شریف انقلاب اسلامی دارد این پیام بلند سرگذشت انقلاب اسلامی در پرتو رهبری امام رضوان الله تعالی علیه و سوگواری مردم در فراق امام و نیمه دوم دوازده بنده درباره معارف انقلاب اسلامی مطرح می‌کنند.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: این ۱۲بند گویای نقشه راه امام رضوان الله تعالی علیه و می‌توان برنامه کلان مقام معظم رهبری به شمار آورد.

وی ادامه داد: از سخنان و کردار مقام معظم رهبری در طول دوران رهبری در پرتوی همین دوازده بند قابل ارزیابی است، منش و مدیریت رهبری مدیریت یک جامعه را میتوان در قالب همین دوازده بند بررسی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با اشاره به بخشی از از این ۱۲بندگفت: زنده نگه داشتن یاد و راه، درس و مکتب امام رضوان الله به عنوان تجسم اسلام ناب، تحقق اسلام در زندگی مردم و در آمدن به صورت یک جامعه متمدن اسلامی، استقرار عدالت اجتماعی و کشف اسلامی بر منبای قانون، حفظ وحدت کلمه به رمز پیروزی در مراحل مختلف، همکاری دولت و ملت، پیوند عاطفی و عمیق مردم و مسئولان، تبعیت از روحانیت به عنوان یک وظیفه ملی و انقلابی در کنار پرهیز از تحجر و واپسگرایی با توجه به منافع شخصی و دنیا طلبی، حفظ خطوط اصلی انقلاب همانگونه امام رضوان الله تعالی علیه این خطوط در مکتبش راه را ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: بزرگداشت فداکاران انقلاب اسلامی، شهدای عزیز و تجلیل از جانبازان و ایثارگران و خانواده آنها بخشی از پیام دوازده بندی که مقام معظم رهبری به عنوان خط و خطوط مدیریت رهبری مطرح می‌کنند و بر مبنای آن مدیریت رهبری بر همین اصول استوار است.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه با تأسف در فضای مجازی برای نمونه کم ارزش تلقی دادن حجاب اسلامی یک بهانه عامیانه مشاهده می‌شود که می‌گویند مگر اسلام دین برادری و خواهری نیست، اگر اسلام دین برادری و خواهری چرا این‌قدر در مقوله حجاب و عفاف حساسیت به خرج می‌دهند گفت: اسلام واقعا دین برادری و خواهری است، به همین خاطر همه موظفند برادر و خواهر به خطر نیفتد، یک مسلمان ببیند برادر و خواهرش در مسیر راه به خطا می‌رود به حکم برادری و خواهری تذکر می‌دهد تا از آن خطر و انحراف نجات پیدا کند.

وی افزود: در جامعه اسلامی بیماری یک فرد بیماری کل جامعه است، بیماری یک خواهر و برادر بیماری همه افراد جامعه محسوب می‌شود.

خطیب جمعه رابر، با بیان اینکه بی‌حجابی و بی‌عفتی یک بیماری مهلک و مسری است که اگر بموقع و بهنگام ریشه‌کن نشود، جامعه را مبتلا می‌کند اظهار کرد: خطر و آسیب بی‌حجابی و بی‌عفتی دامن گیر همه خواهران و برادران می‌شود، خطر و آسیب آن همه افراد جامعه را در بر می‌گیرد، اگر دین ما می‌گوید برادر و خواهر، این برای انسان محرمیت نمی‌آورد، اگر دین اسلام به شما می‌گوید: شما خواهر و برادر دینی هستید این برادر و خواهر دینی محرمیتی حاصل نمی‌شود، تا بهانه‌ای شود برای بعضی افراد که کشف حجاب کنند و با بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه حرکت کنند‌.

وی گفت: حق برادری و خواهری این است خواهران ما باید با آداب برادری و خواهری آشنا باشد، آداب برادری و خواهری حفظ حجاب، حیا و پاکدامنی است، منش حضرت زهرا سلام الله حرکت کردن است نه برخلاف مکتب دین اسلام با بی‌حیایی و بی‌عفتی حرکت کند، این چه بهانه‌های واهی است.

خطیب جمعه رابر خاطر نشان کرد: بر همه برادران و خواهران فرض و واجب است اگر با بی‌حجابی برخورد کردیم لسانی تذکر دهیم و بگوییم آداب خواهری را به جا بیاورد و با این بیماری فردی جامعه را به انحراف، انزوا و رذائل اخلاقی دعوت می‌کنید.

انتهای خبر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب