پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:29:19 - جمعه 12 خرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یادداشت؛
نگویید من، بگویید مکتب من
یکی از اساتید دانشگاه آزاد و پیام نور در یادداشتی نوشت: امام خمینی هم با ویژگی‌های رفتاری و مبانی اندیشه‌ای خاص در مقابل طاغوت زمان حسین‌گونه ایستاد و از ویژگی‌های رفتاری وی به اخلاص، انقلابی‌گری، مردم محور بودن، شجاعت و تدبیر، مدیریت بحران، فرا‌جناح، زمان شناس، استکبار ستیز و متشرع امام عزیز ما اهل منیت نبود، جمله ای که به یادگار مانده “نگویید من، بگویید مکتب من”.

به گزارش صبح رابر، سعید تاج الدینی استاد دانشگاه آزاد و پیام نور به مناسبت گرامیداشت ایام الله ۱۴ و۱۵خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) وشهدای ۱۵ خرداد، وآرزوی سلامتی وطول عمر باعزت برای رهبر حکیم انقلاب حضرت امام خامنه ای در یادداشت خود به گوشه هایی از سیره ورفتار و مبانی اندیشه‌ای این امامین پرداخت و نوشت: ملت ایران همواره موحد بوده وبت پرست نبوده است، امام این امت هم خدا باور واقعی و پرچمدار استمرار حرکت انبیا وائمه معصومین(ع) بوده و به عنوان ولی فقیه جامعه نجات محرومین را رقم زد.


قرآن کریم در سوره مبارک فجر از قوم عاد وفرعون وثمود نام می برد که قدرت‌های یکه تاز عالم بودند. اما درمقابل آنها مردمی خدا پرست بود به دست خالی بر آنها پیروز شدند و آن روز ها یوم الله شد.
امام خمینی هم با ویژگی‌های رفتاری و مبانی اندیشه‌ای خاص در مقابل طاغوت زمان حسین‌گونه ایستاد و برای مردم ستمدیده پیروزی انقلاب اسلامی را به ارمغان آورد
از ویژگی‌های رفتاری او عبارت بودند از اخلاص، انقلابی‌گری، مردم محور بودن، شجاعت و تدبیر، مدیریت بحران، فرا‌جناح، زمان شناس، استکبار ستیز و متشرع
امام عزیز ما اهل منیت نبود، جمله ای که به یادگار مانده “نگویید من، بگویید مکتب من”.
در رابطه با مبانی اندیشه‌ای حضرت امام به ارکانی اشاره می کنم که عبارتنداز:
خدا باوری، او علت العلل همه موجودات را خدا می دانست.
_شریعت محوری، قائل به اسلام ناب محمدی(ص)بود، کتاب و سنت را جایگزین خرافه و بدعت کرد، جهاد وشهادت را جایگزین رذالت وذلت کرد، تعبد و تعقل را جایگزین التقاط وجهالت کرد، دیانت وسیاست را جایگزین بی‌بندو باری بی‌تفاوتی کرد، معتقد به مردم‌سالاری دینی بود.


امام بزرگوار ما فرجام اندیش بود، قائل به قیامت ومعاد بود
معرفت یقینی داشت، معتقد به نزاع دائمی حق و باطل بود
قانونمند بود، با عقلانیت عمل می کرد، امانت دار بود، حکومت را امانت خدا می دانست، امام کبیر ما با این ویژگی ها ومبانی اندیشه‌ای استکبار را در معرض فروپاشی قرار داد
پس از رحلت امام بزرگوار، جانشین خلف او حضرت امام خامنه‌ای عزیز سکان هدایت و رهبری جامعه اسلامی را با همان مبانی اندیشه‌ای با نگاه کلان نگر ادامه می دهد.


و امروز در جنگ شناختی که میدان اصلی آن ذهن ومغز انسان‌هاست، نخستین هدف هجمه به امام راحل و رهبری حکیم انقلاب ولایت فقیه وهجمه به دستاورد های انقلاب است.
وظیفه ماست که با جدیت درمیدان جهاد تبیین، دشمن را ناامید کنیم و مراقب باشیم ذهن ما را به بردگی نکشند

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب