پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:49:19 - جمعه 19 خرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
بومی‌سازی امنیت منطقه خلیج فارس راهبرد قطعی ایران است
خطیب جمعه رابرگفت: نکته مهم و راهبردی این است که “بومی‌سازی امنیت منطقه خلیج فارس” راهبرد قطعی ایران است. راهبردی که با تحقق آن جایی برای نیروهای بیگانه نمی‌گذارد.

به گزارش صبح رابر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: دحوالارض از اوقات با فضیلت برای دعای فرج است راز دعا در روز دحوالارض روز حیات زمین است حیاتی که مظهر و اصل و حقیقتش، وجود مبارک امام زمان عجل الله فرجه الشریف است.

وی با بیان رازهای مهدوی(عج) در روز دحوالارض افزود: همان‌طور که دحوالارض روز شروع رحمت الهی است راز دیگر، شباهت میان روز دحوالارض و گسترش عدل جهانی به برکت وجود مبارک حضرت مهدی علیه السلام است.

خطیب جمعه رابر، با بیان اینکه ظهور باطن و غایت دحوالارض است اظهارکرد: همان‌طور که در روز دحوالارض، گسترش زمین از زیر کعبه در جهان ماده اتفاق افتاده است، دحو الارض واقعی که گسترش معنویت، عدالت و امنیت است، با وقوع ظهور رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر دحوالارض به عنوان گسترش خاکی این اتفاق است، اتفاق بزرگ زمانی رخ می‌دهد که از کنار مکه معنویت، بندگی، عدالت و نورانیت به سراسر زمین گسترش پیدا می‌کند و ظهور حجت خدا اتفاق می‌افتد. دحوالارض واقعی زمانی است که امام عصر(ع) از کنار کعبه ظهور می‌فرماید،کعبه ارتباط تنگاتنگی با وجود مبارک امام عصر(عج) دارد. حقیقت و باطن کعبه امام است.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: روز دحوالارض و روز ظهور، هر دو روز آغاز حیات زمین است که در این روز حضرت ابراهیم(ع) و حضرت عیسی مسیح متولد شد روزی که حضرت آدم علیه السلام پا به این کره خاکی گذاشت.

وی روز دحوالارض، را روز رخدادهای بزرگ در تاریخ بشر است خواند و افزود: دحوالارض؛ فرصت پیوند معرفتی و عملی با امام زمان(عج) است.

خطیب جمعه رابر با اشاره به روز سه شنبه رونمایی از موشک فراصوت(هایپرسونیک) فتاح با حضور رییس جمهور و فرمانده کل سپاه و فرمانده هوافضای سپاه و سایر مقامات دفاعی کشور گفت: انتشار این خبر برای صهیونیست‌ها سرگیجه و هراس و برای جهانیان تحیر و شگفتی را در پی داشت باعث حرکت و نگرانی دشمنان غاصب و سرور و شادی برای هم‌پیمانان جمهوری اسلامی به ویژه کشورهای مقاومت در پی داشت سرعت حرکت آن از سرعت حرکت صوت بیشتر است.

وی، با بیان پیام‌های دستیابی ایران به موشک هایپرسونیک تصریح کرد: دسترسی ایران به موشک‌های هایپرسونیک با توجه به آن‌که تاکنون صرفا روسیه، چین و آمریکا در این حوزه به موفقیت‌هایی رسیده‌اند، نمی‌تواند دارای پیامدهایی ساده باشد. ایران چهارمین کشور دستیابی به موشک هایپرسونیک، شد.

خطیب جمعه رابر، تغییر وضعیت از بازدارندگی و دفاع به تهاجم،کلاهک موشک قاره‌پیما در دسترس، شکل‌گیری زنحیره فناوری علمی- صنعتی ایران،پیام روشن به صنایع داخلی خصوصا صنعت خودردسازی را پیام‌های دستیابی ایران به این موشک برشمرد و افزود: حتماً در صنعت خودروسازی و سایر صنایع می‌توان این فناوری را ایجاد کرد و لذا باید این علم و فناوری که داریم باید به سایر صنایع لبریز شود تا سایر صنایع هم از این فناوری‌ها بهره‌مند شود و کار صنعت در کشور رشد یابد.

وی، در بخش دیگر با اشاره به انتشار دوخبرِ خروج امارات از ائتلاف دریایی آمریکا و بلافاصله اقدام برای ائتلاف جدید با ایران و عربستان، گفت: دلایل این ائتلاف‌سوزی و ائتلاف‌سازی، هرچه باشد یک نکته قابل انکار نیست و آن این‌که حتی نزدیکترین دوستان و همپیمانان آمریکا نیز، دیگر نمی‌توانند به وعده‌های توخالی آمریکا اعتماد کنند.

وی ادامه داد: کشورهایی مانند عربستان، امارات و عمان به این نتیجه راهگشا و مهم دست یافته‌اند بدون همکاری با ایران امنیت خلیج فارس محقق نمی‌شود، لذا باید با ایران در زمینه‌های مهمی همچون تضمین امنیت خلیج فارس همکاری کنند؛ موضوعی که قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ثمرات و نتیجه مثبت آن خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی تأکید کرد: نکته مهم و راهبردی این است که “بومی‌سازی امنیت منطقه خلیج فارس” راهبرد قطعی ایران است. راهبردی که با تحقق آن جایی برای نیروهای بیگانه نمی‌گذارد.

خطیب جمعه رابر این اقتدار را مدیون خون شهید سلیمانی ها در دنیا دانست.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب