پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:47:48 - شنبه 27 خرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مشکل اصلی ازدواج جوانان بعد فرهنگی است
خطیب جمعه رابر گفت: به فرموده مقام معظم رهبری؛ مشکل اصلی ازدواج جوانان بعد فرهنگی است.

به گزارش صبح رابر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت فرا رسیدن آخر ذی‌القعده شهادت امام جواد علیه السلام گفت: پذیرش ولایت هر یک از ائمه آثار فراوانی در زندگی ظاهری و باطنی انسان به جا می‌گذارد.


وی، با بیان روایتی از امام رضا علیه السلام در مورد پذیرش ولایت امام جواد علیه السلام عنوان کرد: وجود مقدس امام جواد علیه السلام مظهر نام مقدس خداست. زشتی‌ها را به زیبایی تبدیل می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: ولایت امام جواد علیه‌السلام اکسیر اعظم الهی است، همانگونه پروردگار عالم زشتی ها ما را تبدیل به حسنات می‌کند زیر چتر ولایت امام جواد علیه‌السلام نفس کشیدن و عمل به قول معصوم، زشتی های انسان تبدیل به حسنات می‌کند.

وی با تبریک اول ذی القعده سالروز ازدواج دو نور الهی و خانواده آسمانی امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: شرع مقدس و روایات معصومین نسبت به ازدواج تأکید بر آسانی ازدواج دارد، پایان رقابت جاهلانه و چشم و همچشمی‌ها تا به کجاست؟.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها در سخنان خود به آسیب مشکلات جوانان پرداختند گفت: مقام معظم رهبری می‌فرماید: مشکل اصلی ازدواج جوانان بعد فرهنگی است عمده موانع ازدواج از موانع فرهنگی است.

وی ادامه داد: موانع فرهنگی عبارتنداز این است؛ عادت‌ها، تغافل‌ها، تفاخر و چشم و همچشمی‌ها به رخ کشیدن ثروت‌ها، تجمل‌ طلبی‌ها مانع ازدواج آسان می‌شود باید سعی کنید این موانع را از بین ببریم شرایط ازدواج را آسان کنیم، این مهریه و جهیزیه‌های سنگین و آداب و رسوم غلط اصلی‌ترین مانع ازدواج آسان می شود.

خطیب جمعه رابر گفت: همه باید برای ازدواج آسان کمک کنند البته مسئولان مربوطه نیز باید زمینه را برای ازدواج آسان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه این پیوند عاطفی که هر ساله در شهرستان رابر برگزار می‌شود؛ خوب است و تأکید کرد: این پیوند عاطفی باید در منش خانواده‌ها ورود پیدا کنند و باید با پیوند آسمانی امیرالمومنین علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها اقتدا کنند وامیدوارم پیوند عاطفی پیوند عمقی در زندگی من و شما پیاده شود

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین گفت: وجه مشترک ورود رئیس جمهور ایران به سه کشور در حیاط خلوت آمریکا، ایستادگی آمریکای لاتین در مقابل یک کشوری ظالم و استکبارخیز مثل آمریکاست.

وی بیان کرد: کشورآمریکای لاتین مثل نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل آمریکا ایستادند و علت دشمنی آمریکا به این کشورها و جمهوری اسلامی ایران این است در مقابل آمریکای ظالم ایستادند و بالحق یک نمره بسیار قابل قبولی و بالایی باید به وزرارت امور خارجه داد.

خطیب جمعه رابر گفت: ارتباطی که با کشورهای آمریکای لاتین و حیاط خلوت آمریکا به وجود آمده است همه آن محصول دیپلمات‌های ایرانی است، ارتباط با کشورهای همسایه و دور دست مثل آمریکا ی لاتین نقاط پر قوت است.

وی در بخش دیگر سخنان خود همچنین با اشاره به کلنگ زنی شهرک صنعتی رابر با حضور معاون وزیر صمت گفت: غبار محرومیت با کلنگ زنی شهرک صنعتی رابر برطرف شد ،معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این کلنگ زنی حضور پیدا کرده و شهرک صنعتی رابر آخرین شهرستانی که فاقد شهرک صنعتی بود؛ کلنگ زنی شد.

خطیب جمعه رابر، از قول مساعد و افتتاح شهرک صنعتی رابر با اعتباری بالغ بر۳۰ میلیارد در دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: جا دارد از همه مدیران جهادی که گام و تلاشی برای رفع محرومیت دارند؛ قدردانی کرد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب