پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:28:22 - چهارشنبه 31 خرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ؛
معرفی شخصیت شهید چمران‌هاضرورت جامعه بشری است
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سزاوار است که؛ کار‌های بزرگ علمی و هنری در تبیین شخصیت های چنین انسان‌هایی در سطح کشور، برای نسل جوان و نوجوان جامعه خود انجام گیرد و برای همه جامعه بشری معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح رابر؛ درباره تبیین این موضوع فتح الفتوح امام و تربیت چمران‌ها و انسان تراز انقلاب با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت دکتر چمران گفت: امثال شهید چمران، با آن شخصیت والای علمی و معرفتی و اخلاقی و جهاد‌گر در همه میدان های جهاد، نماینده عینی و دست پرورده‌های مکتب اسلام ناب محمدی هستند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، شهید چمران، شهید بهشتی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، استاد شهید مطهری را گویای عظمت اسلام دانست و گفت: اسلامی که می تواند چنین انسان های بزرگی را پرورش دهند چه مکتب عظیم و والایی دارد.

وی ادامه داد: باید بگویم که این دوران انقلاب اسلامی و دوران امام رضوان الله تعالی علیه یکی از خدمات آن به بشریت و تاریخ انسان این است که انسان‌های بزرگی را پرورش و به تاریخ بشریت نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی عنوان کرد: جامعه انسانی و بشری محتاج این‌چنین انسان‌هایی را ببیند و مقصد زندگی خود قرار دهد و بکوشد خود را به نوع زندگی آنها نزدیک کند.

وی با بیان اینکه گر چه ائمه طاهرین (علیه‌السلام) مدت کوتاهی توفیق حکومت داشتند؛ اما توانستند با نوع زندگی خود در میان مردم انسان متعالی و ممتاز به بشریت نشان بدهند، گفت: آن حقیقتی که موجب شد در این دوران با اقتدا و پیروی از شخصیت ائمه علیه‌السلام انسان‌های بزرگی تربیت شود البته در این زمان مدرس این مکتب انسان‌ساز امام (رضوان الله تعالی علیه) بود که خود به یک افقی از اوج اعلا برخوردار بود و توانست چنین شخصیت های بزرگی را بپرواند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: از افتخارات انقلاب و اسلام؛ داشتن چنین انسان‌های بزرگی و نشان دادن آنها به جامعه بشری است.

وی ادامه داد: کوتاهی‌ بسیاری در نشان دادن این شخصیت‌های ممتاز به جامعه و جوان و نوجوان خودمان داریم تا چه رسد به جامعه بیرون از مرزهای جغرافیایی، لذا سزاوار است که کار های بزرگ علمی هنری در تبیین شخصیت های چنین انسان هایی در سطح کشور، برای نسل جوان و نوجوان جامعه خود انجام گیرد و برای همه جامعه بشری معرفی شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بعضی از ملت ها و کشور ها از این شخصیت‌های بزرگی خالی‌اند ولی شخصیت‌های افسانه‌ای درست می‌کنند و آن را به جهان معرفی و برای خود پیشینه فرهنگی درست می‌کند ما متاسفانه در تبیین و نشان دادن شخصیت‌های ممتاز پشتوانه‌ی فرهنگی و دینی‌مان ضعیف عمل می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیمرادی گفت: سزاوار است که همه دست‌اندرکاران امر رسانه، چه رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها؛ کارهای بزرگ هنری و علمی در تبیین و تعریف و نشان دادن شخصیت‌های این انسان‌های بزرگ انجام دهند.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب