پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:25:04 - جمعه 2 تیر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
نبود دادسرا معضل بزرگ شهرستان رابر / مطالبه تکراری و جدی هفته قوه قضاییه زادگاه شهید سلیمانی تقاضای دادسرا است
خطیب جمعه رابرگفت: گرد و غبار پرونده‌ها را فرا گرفته علت نبود دادسرا و قاضی کافی است بارها به مدیر کل دادگستری گفتم امسال از مدیر کل دادگستری تقاضای دادسرا داریم.

به گزارش صبح رابر؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به آیه ۴۵ سوره نور بحث خداشناسی و توحید، گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های خداشناسی نگاه در آثار موجودات و خلایق است، انسانی عقل، دین و حیا دارد این سه امتیاز کنار بگذارد از حیوان هم پست‌تر است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: انسان ستمگر ناسپاس است، انبیا الهی برای هدایت انسان‌ها آمده‌اند که ما بنده خوبی برای پروردگار عالم باشیم و از عقل، دین و حیا برای هدایت خویش بهره می‌برد.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با تسلیت شهادت امام محمدباقر علیه‌السلام، گفت: امام باقر علیه‌السلام می‌فرماید: هر چشمی روز قیامت گریان است؛ مگر سه چشم، چشمی که در راه خدا شب‌زنده‌دار، از ترس خدا گریان و چشمی که از محرمات الهی به روی گناهان بسته شود این سه چشم در روز قیامت گریان نیست.

وی افزود: امیدوارم پیروان این حضرت بتوانیم به فرمایش امام باقر علیه‌السلام عمل کنیم.

خطیب جمعه رابر، نهم ذی‌الحجه روز نیایش و روز دهم عید سعید قربان را برجسته‌ترین اعیاد اسلامی خواند و با تبریک این روز اظهار کرد: رابطه عید قربان و عرفه فقط تقارب زبانی نیست، ترتیب عرفان نظری و عملی است.

وی، دعای عرفه را عرفان نظری و روز عید قربان را عرفان عملی برشمرد و افزود: عصر روز عرفه دعای انسان‌ساز عرفه از گنبد شهدای گمنام برگزار می‌شود در این دعای پرفیض به آن معرفت الله الهی دست پیدا کنیم و روز عید قربان، نماز عید قربان در مسجد مصلای حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها رابر با حضور باشکوه برگزار می‌شود.

خطیب جمعه رابر با اشاره به طرح حسنه قربانی‌کردن هر مسجد یک قربانی و ذبح قربانی برای فقرا ایتام و نیازمندان کسانی نیاز به این گوشت دارند گفت: کسانی قدرت مالی دارند از این سنت حسنه تغافل نورزند باید این سنت قربانی‌کردن به جا آورند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با گرامیداشت هفتم تیرماه و یاد و خاطره آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش گفت: هفته اول تیرماه؛ هفته قوه قضاییه نام‌گرفته این روز به رئیس دستگاه قضاییه، قضات و کارکنان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و برای همه آرزوی موفقیت دارم.

وی، با مطالبه تکراری هر سال در هفته قوه قضاییه زادگاه شهید سلیمانی از مدیران اجرایی و دستگاه قضا سخنگوی مردم انقلاب باتوجه‌به اینکه پرونده ارجاع به دستگاه قضا در شهرستان رابر بسیار طولانی‌مدت دائر می‌شود و راه کوتاه‌شدن رسیدگی پرونده‌ها و مراجعه‌کنندگان تقاضای دادسرا برشمرد.

وی افزود: گردوغبار پرونده فرا گرفته علت نبود دادسرا و قاضی کافی است بارها به مدیرکل دادگستری گفتم امسال از مدیرکل دادگستری تقاضای دادسرا داریم.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: تا زمانی این معضل بزرگ در شهرستان رابر حل نشود بر این مطالبه اصرار داریم.

وی در پایان با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر بلای بزرگ و تهدید عظیم است، اعتیاد عامل بسیار مهمی برای به‌وجودآمدن آسیب‌های اجتماعی است چرا که ۵۵درصد طلاق‌ها، ۶۵درصد همسر آزاری‌ها، ۳۰درصد شرارت‌ها، ۳۵درصد کودک‌آزاری‌ها، ۲۰ درصد قتل‌های عمد، ۴۰درصد سرقت‌ها، ۲۰ درصد جرائم منکراتی همه به موضوع مواد مخدر مرتبط می‌شود.

خطیب جمعه رابر گفت: بیشترین میزان مواد مخدر در زیر سنین ۲۶ سال رخ می‌دهد ۱۴ سال تا ۲۶ سال که خانواده‌ها برای این سوال جواب قابل‌توجیه و درست انتخاب کند فرزندشان کجاست، با که هستند و چه می‌کنند؟

وی تأکید کرد: هم خانواده و نظام آموزشی علی‌الخصوص آموزش‌وپرورش باید نسبت به آموزش و مهارت‌های لازم در زمینه تربیت فرزند کوشش کنند.

خطیب جمعه رابر، گفت: دوست‌یابی، امتناع و نه گفتن، این مهارت مهم برای فرزندان خود بیاموزیم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب