پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:17:49 - جمعه 9 تیر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رابر:
هفته حقوق بشرآمریکایی فرصتی برای افشاگری و نمایان‌شدن چهره واقعی آمریکا جنایت‌کار است
امام جمعه رابرگفت: اختصاص این هفته به‌عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی می‌تواند یک آینه‌ای باشد برای انعکاسی نفاق، دورویی و دروغگویی، قدرت‌طلبی استکبار جهانی یعنی آمریکایی که مدعی حقوق بشر بود.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام‌جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تبریک ولادت باسعادت امام هادی علیه‌السلام گفت: از وجود مبارک امام هادی علیه‌السلام دو ارثیه معرفتی بسیار مهم برای ما به‌یادگارمانده است.


وی افزود: زیارت جامعه کبیره که یک دوره امام‌شناسی و زیارت غدیریه؛ یک دوره امیرالمؤمنین شناسی است.
خطیب جمعه رابر گفت: امام هادی علیه‌السلام در این زیارت غدیریه نوع مواجه با مشکلات برای ما ترسیم می‌کند، امیدوارم بتوانیم به حضرت امام هادی علیه‌السلام اقتدای عملی کنیم تا آن حضرت در دنیا دستگیری و توجه و شافع ما در روز قیامت باشد.
وی، با اشاره به حوادث و رخداد ۶ تیرماه تا ۱۵ تیرماه گفت: ۶ تیر ۱۳۶۰ سوءقصد نافرجام به رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، فاجعه ۷ تیرماه در سال ۱۳۶۰ شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب بود، ۱۱ تیرماه ۱۳۶۱ شهادت شهید محراب آیت‌الله صدوقی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد و ۸ تیرماه ۶۶ بمباران شیمیایی سردشت شهادت ۱۱۰ هم‌وطنان عزیز که منجر به مجروحیت ۵ هزار نفر از مردم مظلوم منطقه بود.


خطیب جمعه رابر گفت: ۱۲ تیرماه ۶۷ یادآور خاطره شلیک موشکی به هواپیمای مسافربری که منجر به شهادت ۲۹۰ نفر از مسافران و خدمه هواپیما بود، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن از تبعه کشورهای خارجی صحنه‌های دلخراشی که امروز هم می‌بینیم؛ رنج‌آور است بدن‌هایی قطعه‌قطعه‌شده‌ای که روی آب‌های نیلگون خلیج‌فارس مشاهده شد.


وی با بیان اینکه اختصاص این هفته به‌عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی می‌تواند یک آینه‌ای باشد برای انعکاسی نفاق، دورویی و دروغگویی، قدرت‌طلبی استکبار جهانی یعنی آمریکایی که مدعی حقوق بشر بود افزود : این فرصتی برای افشاگری و نمایان‌شدن چهره واقعی آمریکا جنایت‌کار است.


خطیب جمعه رابر گفت: این ایام چهره واقعی استکبار جهانی را همگان ببیند و تحلیل کنند و در این دوران ۴۴ساله نظام ما آمریکای چه جنایتی به بار نیاورد.


وی با اشاره به پیشنهاد مقام معظم رهبری در تیرماه ۹۴ دیدار مقام معظم رهبری با خانواده معظم شهدا گفت: این تاریخ را مقام معظم رهبری به‌عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری کردند حمایت از حقوق بشر از بزرگ‌ترین دروغ‌های قرن دولت مردان زشت‌ترین شوخی‌ها با ادراک جامعه بشری است این که مدعی باشند ما از حقوق بشر دفاع می‌کنیم این بزرگ‌ترین دروغ قرن و زشت‌ترین شوخی با افکار عمومی جهانی است.


خطیب جمعه رابر افزود: این دروغ بزرگ قرن معاصر زمینه‌ی غیرقانونی فراهم کرد که آمریکای خائن در نقاط مختلف جهان ورود پیدا کنند اگر در غرب آسیا، سوریه، افغانستان و عراق و زمان دیکتاتوری ورود پیدا کردند با همین دروغ‌های حقوق بشر بود.


وی با نگاه گذرا بر عملکرد دولت آمریکا در حوزه حقوق بشر از دو جنبه سطح داخلی و بین‌المللی گفت: خود آمریکا متهم ردیف اول ناقص حقوق بشر در کل دنیاست دولت آمریکا خود مهم‌ترین ناقض حقوق بشر است به فضل الهی نشانه افول آمریکا هویداست چه عرصه سیاسی و بین‌الملل نشانه‌های افول آمریکا به چشم می‌خورد.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب