پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:14:39 - جمعه 16 تیر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر؛
فلسفه حجاب حضور بااقتدار بانوان در اجتماع است
امام‌جمعه رابر گفت: فلسفه حجاب حضور بااقتدار بانوان در اجتماع است.

به گزارش “صبح رابر”؛ خطیب جمعه رابر در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته با توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک عید سعید غدیر خم گفت: غدیر؛ حادثه دیروز، امروزوفردا ویک جریان زلال مستمر و همیشگی است که شاکله اعتقادی ما را تنظیم می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: روز غدیر؛ روز جدایی حق از باطل است که باعث شد حامیان واقعی از مدعیان دروغین جدا شوند.

امام‌جمعه رابر در ادامه با اشاره به‌روز ۲۴ ذی‌الحجه روز مباهله گفت: روز مباهله؛ روز مواجهه تمام ایمان با تمام کفر است.

وی در همین راستا اظهار کرد: همان گونه که نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار با معنویت، اقتدار و صلابت دشمن را از گود خارج کردند، امروز ملت ایران بااقتدار و معنویت دشمن را از گود خارج و کمر دشمن را خواهند شکست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیدادی سلیمانی با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت: ۲۱ تیرماه ۱۳۴۱ یادآور قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب است که مردم مشهد در مقابل تفکر رضاشاه ملعون ایستادند.

وی با بیان اینکه اصل روی کارآمدن رضاشاه برای ازبین‌بردن اسلام، شیعه و هویت بانوی ایرانی بود گفت: امروزه ردپای تفکر رضاشاهی در بحث حجاب و عفاف توسط برخی فریب‌خوردگان که می‌خواهند هویت زن ایرانی را به مخاطره بکشند در کشور دیده می‌شود که به فضل الهی این تفکر با شکست مواجه خواهد شد.

امام‌جمعه رابر با اشاره به اینکه اسلام به بانوی ما هویت بخشیده گفت: فلسفه حجاب حضور بااقتدار بانوان در اجتماع است.

وی ادامه داد: همان گونه که حضرت زهرا (سلام الله علیها) در مسجد و حضرت زینب (سلام الله علیها) در اجتماع کربلا باحجاب برتر خطبه خواندند و درس‌ها به مردم دادند، امروز باید بانوی ایرانی با الگوگیری از این بانوان اسلامی نسبت به حجاب و عفاف خود توجه بیشتر داشته باشند تا از رنج و مصیبت شیاطینی که می‌خواهند هویت بانوی ایرانی را به مخاطره بیندازند در امان باشند.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب