پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:57:38 - سه شنبه 20 تیر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر برق شهرستان رابر خبرداد:
هشدارعبور مصرف برق از مرز ۷۰ هزار مگاوات
مدیر برق شهرستان رابر گفت: با همکاری و همدلی مردم هفته گرم پیشرو را با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت، باتوجه‌به گرمای بیش از حد در هفته جاری تقاضای مصرف برق از مرز ۷۰ هزار مگاوات عبور خواهد کرد.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از روابط عمومی اداره برق شهرستان رابر، حسن‌خانی مدیر برق شهرستان رابر گفت: لازمه عبور بدون خاموشی با دریافت پاداش جهت مشترکین خانگی با انجام چند راه کارهای ساده مدیریت مصرف برق امکان‌پذیر خواهد بود.

وی به ۱۴۰ اقدام مهم وزارت نیرو در حوزه مدیریت پیک‌بار سال جاری اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه در بخش خانگی از اقدامات مهم این برنامه انجام راه کارهای مدیریت مصرف برق است چند راهکار ساده پیشنهادی از سوی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان به جهت گذر موفقیت‌آمیز با دریافت حداکثر مبلغ پاداش در این بخش توصیه می‌شود.

حسن‌خانی تصریح کرد: صنعت برق کشور به‌هیچ‌عنوان نگاه مصرف‌نکردن را در بخش خانگی متصور نشده و لزوماًمصرف بهینه را تأکید دارد، به‌طوری‌که راه کارهای ساده‌ای مثل تنظیم دمای آسایش ۲۴ درجه برای اسپیلت و کولر گاز، استفاده از نور طبیعی روز برای تأمین روشنایی، استفاده از وسایل برقی غیرضروری و پرمصرف در ساعات ۲۲ شب الی ۱۰ صبح، استفاده از سایبان جهت کولر آبی، و استفاده از دور کند کولر آبی، از مهم‌ترین روش‌های عملی گذر از پیک و جذب حداکثری پاداش طرح خانگی است.

وی اظهارکرد: چنانچه مشترکان مناطق عادی بتواند تا معادل نصف الگوی مصرف اعلام شده در مصرف خود صرفه‌جویی لحاظ کنند، به‌ازای هر کیلووات‌ساعت تا ۲۰ هزار ریال معادل ۲۰ برابر تعرفه خرید هر کیلووات‌ساعت پاداش به ایشان تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: این مبلغ اعلام شده به‌گونه‌ای است که به‌عنوان‌مثال مشترکی که در سال گذشته از دور تند کولر استفاده می‌کرده است برای سال جاری دور تند را به‌دور کند کاهش دهد، به طور متوسط در ماه مبلغ چهارصد هزار تومان، خاموش‌کردن یک کولر آبی ششصد هزار تومان و خاموش‌کردن یک کولر اسپیلت در نصف روز مبلغ یک میلیون تومان پاداش دریافت می‌کنند.

مدیر برق شهرستان رابر تأکید کرد: باتوجه‌به شدت گرما و افزایش مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال گذشته، به‌منظور پیشگیری از افزایش پلکانی بهای برق ناشی از مصرف مازاد بر الگوی مصرف، تقاضا می‌شود نسبت به کاهش مصرف برق خود در ایام گرم پیشرو به‌صورت جدی اقدام کنند.

انتهای خبر/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب