پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:42:58 - جمعه 23 تیر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رفع تنش آبی روستاهای زادگاه شهید سلیمانی بعد از ۴۴سال چشم انتظاری مردم
طرح آبرسانی به ۱۱۰ روستای دارای تنش آبی استان کرمان صبح امروز جمعه با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در روستای قنات ملک شهرستان رابر به بهره برداری رسید.

به گزارش “صبح رابر”؛ آیین افتتاح طرح جهاد آبرسانی به ۱۱۰روستای دارای تنش آبی استان از قنات ملک زادگاه سردار دلها با حضور سردار فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران، استاندارکرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان، امام جمعه رابر، مدیرکل صداوسیمامرکز کرمان، فرمانداررابر، نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل آب منطقه ای استان وجمعی ازمسئولان استانی و شهرستانی در روستای قنات ملک زادگاه سردار دلها برگزار شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین افتتاحیه گفت: خدا حکم‌شان کند که جهاد سازندگی را از بین بردند اگر جهاد سازندگی برقرار بود ما در سال ۱۴۰۲ این مشکلات را نداشتیم‌.
 وی افزود: شهیدی که همیشه دل‌نگران اینجا بود؛ حاج قاسم تنها مال اینجا نیست، خدا کاری کرد دلهای مردم ایران نه بلکه کشورهای دیگر هم  برای حاج قاسم تپید.

سردار فدوی گفت: آدم باید یک کارهایی کندکه خدا این کارها را برایش کند و حاج قاسم این کار کرد ما به برکت کاری که حاج قاسم انجام دادهمه می‌توانند انجام دهند خداوند خلقتش کامل است اگر کسی بتواند کاری کند دیگران هم می‌تواند فقط باید همین کارهایی که او کرده را انجام دهند انشاءالله ما بتوانیم این محرومیت های داخل کشور وجود دارد همه را از بین ببریم.

وی افزود: سلیقه خوبی به خرج داده شده که این مراسم در مسجد و روستا حاج قاسم برگزار شد و این اقدام کار را خیلی زیباتر کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: خداوند می‌تواند دل‌ها را تغییر دهد و کاری که خدا با حاج قاسم سلیمانی کرد با هیچ‌کس نکرد که چنین محبوییتی را پیدا کرد و تمامی همشهریان حاج قاسم نیز بر این موضوع کار کنند که حاج قاسم چه کرد که به این درجه نائل شد.

وی با اشاره به رفاقت ۴۰ ساله با حاج قاسم بیان کرد: در روزهای پس از شهادت حاج قاسم دوستان صحبت می‌کردیم که او چه کار کرد که خدا، دل میلیون‌ها نفر را نه تنها در داخل ایران بلکه در جاهای مختلف دنیا معطوف حاج قاسم کرد که با دلدادگی در مراسم حاج قاسم بیایند.

سردار فدوی با تأکید بر این‌که یکی از کارهایی را که حاج قاسم انجام داد و به آن اعتقاد داشت، خدمت به مردم بود، عنوان کرد: این در حالی‌ است که اگر عبادت‌های ما ۱۰ مورد باشد، ۹ مورد آن خدمت به‌ مردم است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آبرسانی به روستاها و سایر پروژه‌های خدمت‌رسانی به مردم را به‌ شکل جهادی و انقلابی و آن هم به‌زودی انجام می‌دهیم و  نمی‌گذاریم کارها طولانی شود چرا که اگر کاری طولانی شود حلاوت و شیرینی آن از مردم گرفته می‌شود.

وی با بیان این‌که ۴۴ سال و پنج ماه از انقلاب گذشته و نمی‌توان کار مانده از گذشته را معطل نگه داشت، ابراز کرد: جاده روستایی، مسکن روستایی و آبخیزداری و بسیاری از پروژه‌ها را سپاه و بسیج با تمام توان انجام می‌دهند.

سردار فدوی با تأکید بر این‌که مجموعه‌های سپاه از هم سبقت می‌گیرند تا در خدمت‌رسانی به مردم پیشگام باشند، گفت: توان موشکی هم خدمت به مردم است، اما زمانی که آب به خانه مردم می‌رسد حلاوت شیرینی آن را بهتر درک می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: با اطمینان می‌گویم برای انجام تکلیف‌مان در سپاه حتی یک لحظه را از دست نمی‌دهیم.

وی اظهار کرد: یک لحظه دشمنی‌، دشمنان علیه ما قطع نشده و فقط نوع آن تغییر کرده است؛  هیچ دشمنی جرات نمی‌کند، به ایران نگاه چپ کند و این به برکت استقامت‌، صبر و انجام تکالیف دهه ۶۰ و شهدایی‌ است که تقدیم شده است.

سردار فدوی با تأکید بر این‌که دشمنان را با رفع محرومیت‌ها در داخل کشور به پشیمانی می‌رسانیم، ادامه داد: تمامی مجموعه‌هابرای خدمت‌رسانی به مردم همراه سپاه شوند و سپاه تلاش می‌کند، کارها را با کیفیت عالی و زمان و هزینه کم انجام دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که بیش از سه هزار میلیارد تومان از منابع سپاه برای پروژه‌های خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی هزینه کرده‌ایم، تصریح کرد: تا سال آینده ۱۰۰ درصد روستاهای دارای تنش آبی را در سراسر کشور آبرسانی خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که این محرومیت‌ها در شان مردم شهیدپرور ما نیست، مردم ۴۴ سال پای این انقلاب ایستاده‌اند و شایسته‌‌های کل عالم  هستند که نباید محرومیتی داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما برای رفع مشکلات اقتصادی پای کار نرفتیم و حالا این مشکلات را هم برطرف می‌کنیم، زیرا پای هر کاری که رفته‌ایم با موفقیت و بهترین نتیجه بیرون آمده‌ایم.


سردار علی فدوی، اظهارکرد: توان دریایی و موشکی سپاه نیز برای خدمت رسانی به مردم است و سپاه هیچ هم و غمی جز خدمت به مردم ندارد.


وی تأکید کرد: همین که فردی شیر آب را باز کند و حلاوت شیرینی خدمت رسانی را می چشد یعنی هر لحظه، هر روز و هر ساعت به استطاعت و قوه خودمان اضافه می کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: یکی از کارهایی که حاج قاسم انجام داد و بر آن بسیار اعتقاد داشت، خدمت به مردم بود و کارهایی مانند آبرسانی، ساخت مسکن و غیره که در حال انجام است در سال ۱۴۰۲ با همت جهادی و انقلابی شدت می گیرد.
وی بیان کرد: برخی کارها سال‌هاست انجام نشده اما نمی شود کار انجام نشده را به دلیل اینکه قبلا انجام نشده بر زمین بگذاریم.
سردار فدوی گفت: همه مجموعه های سپاه از یکدیگر در خدمت رسانی سرعت می گیرند؛ تمامی رده های سپاه‌ مشغول خدمت رسانی برای محرومیت زدایی هستند و امیدواریم در همه جای کشور و استان کرمان این روندبرقرار شود تا آب شرب بهداشتی نیز به مناطق برسد.


وی تأکید کرد: به‌زودی محرومیت ها از کشور رخت بر می بندد و روستایی نخواهیم داشت که آب شرب سالم و راه روستایی نداشته باشد؛ همچنین با فعالیت های آبخیزداری کاری می کنیم که سیل به مردم و روستاها خسارت وارد نکند.


سردار فدوی با بیان اینکه همه مجموعه های سپاه در خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی به کار گرفته شده گفت: تلاش شده در ۴۴ سال گذشته برای هر کاری اقدام جهادی و انقلابی داشته باشیم تا کارها با کیفیت و در زمان کم انجام شود.


وی عنوان کرد: برای محرومیت زدایی و آبرسانی اعتبار از داخل مجموعه سپاه اختصاص می دهیم و گرچه قرارداد ما برای آبرسانی به مناطق دارای تنش سال ۱۴۰۳ بوده است اما سعی می کنیم زودتر به پایان برسد.


سردار فدوی گفت: آبرسانی به حدود ۲ هزار روستای استان کرمان نیز به طور حتم انجام می شود و استاندار، فرماندار و سایر دستگاه ها نیز کمک کنند.


وی تصریح کرد: محرومیت ها در شأن ملت شهید داده ما نیست؛ ۴۴ سال دشمن و آمریکا هر اقدامی انجام داده اند شکست خورده اند و نباید این ملت محرومیت داشته باشند.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پس از رفع محرومیت ها روند توسعه و رشد را برای رسیدن به قله های معیشت و اقتصاد ادامه می دهیم.
استاندار کرمان: سپاه کاری بزرگ انجام داد

محمدمهدی فداکار در این مراسم افتتاح در مسجد روستای قنات‌ملک زادگاه شهید سلیمانی اظهار کرد: با افتتاح طرح های آبرسانی امروز ۱۱۰ روستای استان از تنش آبی خارج می شوند که از ضروری ترین اقدامات در منطقه بود.

وی اظهارامیدواری کرد که با کمک سردار فدوی در تخصیص منابع اعتباری، فازهای بعدی آبرسانی به حدود ۷۰۰ روستای دیگر استان نیز انجام شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: تفاهم‌نامه سه ساله با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه منعقد شده که آبرسانی به تمامی روستاها، راه های روستایی، آبخیزداری، احیای قنات ها و غیره با اولویت نیازمندی های ضروری استان انجام گیرد.

مردم۱۱۰ روستا با جمعیت ۵۳ هزار نفر در ۱۱ شهرستان رابُر، قلعه گنج، جیرفت، ریگان، عنبرآباد، بم، رودبارجنوب، فهرج، نَرماشیر، اُرزوئیه و رفسنجان از آب شرب سالم‌ بهره مند می شوند.

این طرح آبرسانی با محوریت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی اجرایی و برای اجرای آن ۳۴۰ کیلومتر خط لوله انتقال و شبکه توزیع اجرایی، ۲۷ حلقه چاه به متراژ سه هزار و ۱۸۰ متر حفر و پنج هزار مترمکعب مخزن احداث شده است.
اعتبار کل این پروژه ۴۲ میلیارد تومان اعلام شده است.

از دیگر برنامه های این مراسم افتتاحیه ادای احترام به مقام شامخ شهدا با حضور در گلزار شهدای قنات ملک و مزار والدین سردار دلها بود.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب