پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:20:07 - جمعه 30 تیر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سردار کرمی در جمع رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرستان رابر:
خمیرمایه دفاع مقدس الهام گرفته از فرهنگ عاشورای حسینی بود
سردار کرمی خلاصه از دفاع مقدس متأثر از عاشورا برشمرد و گفت: خمیرمایه دفاع مقدس الهام گرفته از فرهنگ عاشورای حسینی بود به عبارتی نهضت دفاع مقدس ریشه در نهضت عاشورای حسینی داشت.

 به گزارش “صبح رابر”؛ همایش بزرگ رزمندگان دوران دفاع مقدس، با حضور امام‌جمعه، سردار کرمی از یادگاران و فرماندهان دفاع مقدس، فرماندار، نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، جمعی از مسئولان و رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرستان در مسجد مصلای رابر برگزار شد.
 
سردار کرمی در جمع رزمندگان دوران دفاع مقدس با تسلیت فرارسیدن ماه محرم حسینی گفت: برای من رابر جایگاه ویژه‌ای دارد تیرماه سال ۵۸ اولین مسئولیتم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر بود به‌واسطه رفاقتم با فرمانده عزیز شهید سلیمانی یک‌عمر توفیق همراهی و همراهی معاونت و خدمتگزاری افتخار طولانی‌مدت داشتم.


 وی افزود: افتخار بزرگی نصیب ما شده حاج‌قاسم رابری است افتخاری برای کرمانی و ایرانی‌ها و جهان اسلام شده که حاج‌قاسم مردی از تبار تشیع و الگوی تمام‌عیار سربازی پیامبر اسلام و فرزندان بزرگوارشان ائمه اطهار هستند.
 
سردار کرمی با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری که در بیش از هزار سال گذشته این اتفاقی که در ایران افتاد هیچ جا نیفتاده بود و این حکومت هم بعد از صدر اسلام ادامه دارد گفت: این الگوی که حال چهره‌های شاخص جمهوری اسلامی ایران یک شخصیت عظیم و بزرگ و افتخار بزرگی که حاج‌قاسم از تبار این منطقه است.
 
وی با اشاره به ایام محرم تصریح کرد: رزم‌مان در دوران دفاع مقدس، رزمی از نوع محرم بود محرم الگویی برای ما بود الگوی تمام‌عیار اگر صحنه عاشورا و عاشورائیان را نداشتیم قطعاً دچار مشکل می‌شدیم.

سردار کرمی ادامه داد: بزرگ‌ترین و نامدارترین جنگ اخیر طی سال‌های ۵۹ تا ۶۷ و رویارویی جمهوری اسلامی ایران با شرق و غرب با محوریت صدام شکل گرفت.
 وی، با مقایسه بین هشت سال دفاع مقدس و ۸ یا ۹ ساعت روز عاشورا در کمتر از یک روز عنوان کرد: در کربلا امام حسین علیه‌السلام و یارانش محاصره کردند در دفاع مقدس ما در محاصره دشمن، رهبری هر دو نهضت و سلاله‌های پاک پیامبر اسلام، مبارزه بین حق و باطل در هر دو نهضت بود هم‌راستایی هدف، راه و شیوه در هر دو نهضت در یک مسیر شکل‌گرفته است دفاع از حریم ارزش‌ها، حفظ اسلام ناب که تا آخر مقاومت کردند.
 
سردار کرمی با اشاره به فرمایش امام حسین علیه‌السلام که همانا من برای طلب اسلام و مکتب در مبارزه بودم در جای دیگر فرمودند: شما رزمندگان برای حفظ اسلام می‌جنگید افزود: در هر دو نهضت جبهه حق مظهر پاکی و نیکی بودند این در شیوه اخلاقی و انسانی آنها بود وقتی خاطرات عزیزان می‌شنویم هر چه از صدام تعریف می‌کنند رذالت، حرکت‌های شیطانی و دنیاپرستی است.
 
وی با مقایسه شب عاشورا با شب‌های وداع رزمندگان، عبادت، گریه، خواندن قرآن، نماز دعا و توسل، گفت: در هر دو نهضت عاشورا و نهضت دفاع مقدس اوج ایثارگری و فداکاری و عشق به شهادت را شما می‌بینید. در نهضت عاشورا نوجوانی به نام قاسم مرگ در صحنه مبارزه با دشمن «أحلَی مِنَ العَسَل» چقدر ماجرا عین همین هزاران نفر در هر رده گروه سنی از طفل تا پیرمرد در هر دو نهضت دارید نمونه آن «شهید قباد شمس‌الدینی» حبیب المظاهردوران دفاع مقدس هم صحنه‌های کربلا را دارند.
 
سردار کرمی خلاصه از دفاع مقدس متأثر از عاشورا برشمرد و افزود: خمیرمایه دفاع مقدس الهام گرفته از فرهنگ عاشورای حسینی بود به عبارتی نهضت دفاع مقدس ریشه در نهضت عاشورای حسینی داشت مصداق سخن امام که فرمود: هر چه داریم از محرم و صفر است از همین نهادینه شده انگیزه اسلام، شعارها و مراسم‌ها و وصیت‌نامه حضرت امام و وصیت‌نامه شهدا، اسم لشکر و گردان‌ها همه الگوهای عاشورایی است.
 
وی ادامه داد: الگوگرفتن نهضت دفاع مقدس از نهضت عاشورا در طول هشت سال دفاع مقدس صحنه‌های گوناگون عاشورایی است اسم و رمز عملیات‌ها، نوشته‌های روی سربندها و لباس‌های رزمنده‌ها، نوحه‌خوانی‌ها همه اینها جنبه‌های عاشورایی پر رنگی دارد.
 
سردار کرمی با اشاره به دوران اسارت، آزادگان با تأسی از اسارت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها گفت: در پیام و نامه‌ها و سخنان اسرا می‌بینید نگاهی که در دوران اسارت تحمل کردند و برای خانواده شهدا همین‌طور که می‌گفتند: من چیزی از خودم ندارم هر چه دارم از صبر زینب است شهدا و جانبازان و آزادگان و رزمندگان همه اینها به دوران عاشورای حسینی بر می‌گردد.
 
وی با اشاره به توصیه حاج‌قاسم عنوان کرد: برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ؛ یکی از شئون عاقبت‌به‌خیری «نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب» است. والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت‌به‌خیری همین است. والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید، مهم‌ترین محور محاسبه این است.
 سردار کرمی با اشاره فرصت طلایی ارزیابی نقاط ضعف دشمن برای فرماندهان سپاه پاسداران یکی در زمان حمله صدام به کویت، حمله آمریکایی‌ها به صدام، حمله آمریکایی‌ها به افغانستان چرا که در دوران دفاع مقدس جنگ را مستقیماً با آمریکایی‌ها نداشتیم، گفت به فرموده شهید سلیمانی آمریکایی‌ها هیچی نیستند.

وی ادامه داد: اخیراً فرمانده نیروی آمریکایی اعلام کرده که؛ آمریکا قدرت هوایی و کنترل هوایی در منطقه ازدست‌داده تمام پهپادها و موشک‌های پیشرفته که از زمان ارتقای پهپادهای جمهوری اسلامی و حضور در صحنه این برتری نسبت به ایران داشته را ازدست‌داده است.
 سردار کرمی یادآور شد: یک چهره شاخص برای مبارزه با آمریکایی‌ها و ذلیل کردن آمریکا شخصیت بزرگواری شهید سلیمانی بودند در جنگی که علیه یمنی‌ها شکل گرفت امروز این است که یمنی‌ها با موشک‌هایشان تأسیسات نفتی آرامگاه عربستان را زدند در عرصه نظامی در برابر موشک‌های دوربرد و پهپادهای ما تسلیم هستند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن‌روی اینکه به وحدت ما خدشه وارد کند حساب بازکرده است گفت: اینکه در جامعه ما را رزمندگان متدین نشناسند حساب باز کردند شهید حاج‌قاسم؛ اهل ذکر و توسل و توجه و اهل عبادت و ولایت بود گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری و سرباز ولی‌فقیه بود ما باید سرباز ولی‌فقیه باشیم و مهم‌ترین اینکه سربازی نظام اسلامی را به نوبه خودمان کنیم همه تا پای جان باید بایستند به نشاط و اعمال عبادی و رفاقت‌ها نباید لطمه خورد.
 سردار کرمی خاطرنشان کرد: در جبهه نگفتند چه خطی هستید همه با هم جبهه رفتیم، دوستی‌ها و محبت و صمیمیت به هم بیشتر کنیم کمک کنیم برای حضور در همه صحنه‌ها که نیاز به این حضور است همایش بزرگ دوران دفاع مقدس شهرستان رابر مایه افتخارم بود.
 
وی در پایان با قدردانی از برگزاری این گردهمایی صمیمی رزمندگان گفت: از خدا می‌خواهم همه ما را از سربازان واقعی ولی‌عصر (عج) قرار دهد انقلابمان حفظ کندو بر وحدتمان بیفزاید.


 انتهای خبر/
 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب