پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:22:30 - یکشنبه 8 مرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه شهرستان رابر:
درس عاشورا جهادتبیین و زنده نگه داشتن خط و تفکر عاشوراییست
خطیب جمعه رابرگفت: یکی از مراحل حماسه عاشورا، جهاد تبیین زنده نگه داشتن خط و فکر عاشورایی است.

به گزارش صبح رابر ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه نماز جمعه عاشورایی ضمن تسلیت اقامه عزای حسینی و تقارن چ روز جمعه با روز عاشورا گفت: در حدیث قدسی دو عنوان‌ برتری داده شده سالروز احیای نماز جمعه و عاشورا در سال ۱۴۴۵قمری با هم تقارن پیدا کرده و آغاز سال قمری از محرم می‌شود در روایات هم روز جمعه و عاشورا از روزهای ظهور امام عصر(عج) معرفی شده است.

وی  ضمن ابراز امیدواری گفت: از خداوند منان می‌خواهم با تقارون این دو ایام الله برای ظهور امام زمان(عج) تعجیل فرماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با اشاره به آیه ۱۴۲سوره مبارکه آل عمران و آسیب جامعه مسلمین سال ۶۱هجری گفت: آنها دین را بدون زحمت می‌خواستند، خواهان دین بودند اما دین بدون بذل جان، رشادت، فداکاری و حاضر نبودن هزینه این دین را پرداخت کنند در واقع حسینی بود آمادگی برای مقابله با جنگ سخت، تحریم و جنگ فرهنگی با امام حسین نداشتند.

خطیب جمعه رابر گفت: نمی‌توانیم بگوییم حسینی هستیم اما آمادگی جنگ سخت و نیمه سخت و نرم نداریم، نمی‌شود حسینی بود اما آماده شهادت نبود، حسین خواهی با دنیا‌طلبی هرگز توأم در یک روح نمی‌گنجد.

وی تأکید کرد: نقش مردم باید با صبر و استقامت پیش برود مردم دوران امام حسین علیه السلام انسان‌های عافیت طلبی بودند ساختن جامعه نیاز به رشادت، فداکاری و ایثار پای دین دارد و مستحکم باید پای ولی خدا ایستاد.

خطیب جمعه رابر خاطر نشان کرد: در صورتی می‌توان منتظر منجی بود که مردم جامعه خودمان و فرزندان را برای روزهای سخت آماده کنیم.

وی، با اشاره به دو مرحله حماسه عاشورا گفت: یک مرحله عملیاتی حماسه عاشورا امروز عصر تمام می شود که پسر فاطمه را در گودی قتلگاه به شهادت می‌رساند، مرحله دوم جهاد تبیین زنده نگه داشتن خط و فکر عاشورایی است.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: جهاد تبیین با و ولایت‌مداری امام سید‌الساجدین علیه السلام و پرچمداری زینب سلام الله علیه تا قیامت ادامه دارد و یکی از راهبرد های تبلیغی امام سجاد علیه‌السلام بر مدار دعا و گریه بود زیرا گریه امام سجاد سیاسی بود چون  یک راهبرد مبارزه با دشمن گریه است.

انتهای خبر /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب