پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:02:48 - دوشنبه 16 مرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرماندار رابر:
آبگیری سد شهیدان امیر‌تیموری و احداث تصفیه‌خانه آب تنها راه برون‌رفت از چالش کمبود آب شهرستان رابراست
فرماندار رابر گفت:بهره‌برداری از سد شهیدان امیر تیموری با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تنها راه برون‌رفت از چالش کمبود این شهرستان است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حسین آقاملایی فرماندار رابر در گفت‌وگو با خبرنگار شهرستان رابر، با اشاره به اینکه شهرستان رابر یکی از شهرستان‌های کوهستانی استان است که باتوجه‌به خشکسالی‌های اخیر چاه‌های آب شرب روستاها با چالش کمبود آب مواجه شده گفت: در حال حاضر از قریب ۹۰ روستای دارای دهیاری و شورا شهرستان دو روستا آب پایدار دارد و مابقی یا با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند و یا در روز یک ساعت آب دارند.

وی افزود: سال گذشته برای جلوگیری از تنش آبی ۱۹ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان برای آب و فاضلاب هزینه شده و ۲۸ میلیارد ابلاغ به قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن (ع) برای ایجاد شبکه و حفر و چاه جدید در شهرستان هزینه شده؛ ولی باتوجه‌به تأثیر خشکسالی بر سفره‌های زیرزمینی آب وجود ندارد و هرکجا چاه جدید حفرمی شود بعد از چند روز چاه با کمبود آب مواجه می‌شود که مصداق آن چاه آب روستای قنات ملک بعد از برداشت ۴روزه با کمبود آب مواجه شده و در حال حاضر به‌صورت جهادی ازقناتی در قسمتی دیگر از شهرستان مشغول آبرسانی به مجتمع آب قنات ملک و ۱۱ روستای تابعه هستیم.

فرماندار رابر گفت: تنها راه برون‌رفت از چالش کمبود آب شهر و روستاهای شهرستان رابر آبگیری سد شهیدان امیر‌تیموری و احداث تصفیه‌خانه آب شرب شهر رابر است که باید تأمین اعتبار شود تا از این چالش خارج و آب پایدار وارد مدار شود.

وی گفت: سد شهیدان امیر تیموری بالای ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به گفته کارشناسان برای مقداری از تملک دریاچه و راه دسترسی جایگزین و ابزاردقیق نیازمند ۵۰۰ میلیارد اعتبار است که در سفر رئیس‌جمهور هم اعتباری به این پروژه اختصاص‌یافته است.

آقاملایی ضمن قدردانی از تلاش و پیگیری‌های مکرر استاندارکرمان خاطر نشان کرد: امیدواریم باهمت و نگاه مثبت مسئولان کشوری و استانی اعتبار لازم این پروژه حیاتی تأمین تا مردمان کم‌توقع زادگاه سردار دل‌ها از وضعیت بغرنج کمبود آب نجات پیدا کنند.
انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب