پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:08:57 - یکشنبه 22 مرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امسال روضه خانگی خواهر شهید شهریار خواجه حسنی در ماه محرم ۳۰ساله شد
خواهر معلم «شهید شهریار خواجه‌حسنی» گفت: روضه خانگی را از سال ۱۳۷۲ به مدت ۳۰ سال شروع کردم.

به گزارش “صبح رابر“؛ ایام ماه محرم زمان رونق برگزاری مجلس روضه های خانگی از گذشته تا کنون در شهرستان رابر بوده؛ همانگونه که «شهید حاج قاسم سلیمانی» به این مجالس مقید بودند، مردم این شهرستان نیز سبک زندگی‌شان به سیره و زندگی اهل بیت علیه‌السلام گره خورده است و امروزه زرق‌وبرق ظاهری خواب و خیالی بیش نیست، با درونت کار دارد روضه‌های خانگی، که در جای‌جای شهرستان رابر این رسوم همچنان رونق خاصی دارد و خانه‌ها را با این روضه‌ها متبرک می‌کنند.


خانه‌های که تبدیل به حسینیه می‌شود در کوچه پیرباباشاهی رابر یکی از مجالس روضه خانگی به سابقه عشق و ارادت به اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیه‌السلام) چندین سال برپایی روضه‌های خانگی رونق ویژه‌ای بخشیده‌است.


«انیسه خواجه حسنی»، بازنشسته آموزش‌وپرورش خواهر معلم «شهید شهریار خواجه حسنی» میزبان برگزاری مجالس عزا امام حسین علیه‌السلام در گفتگو با خبرنگار “صبح رابر“، گفت: از سال ۱۳۷۲ به مدت ۳۰ سال در این خانه روضه خانگی را شروع کردم.


وی، با بیان اینکه انگیزه ما اینکه اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه است، افزود: امام حسین (علیه‌السلام )چراغ هدایت و کشتی نجات است به فرموده آیت‌الله بهجت که می‌فرماید: اگر ذره‌ای محبت اهل‌بیت علیه‌السلام در درونتان باشد اهل نجات هستید.


خواجه حسنی گفت: ما هم می‌خواهیم آن ذره باشیم و وصل شویم به محبت اهل‌بیت علیه‌السلام، ازآنجایی‌که ابدیت را در پیش داریم که همه‌کاره عالم آخرت امام حسین علیه‌السلام است؛ امیدوارم بتوانیم بر این کشتی‌سوار شویم.


انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب