پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:14:01 - سه شنبه 14 شهریور 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر خبرداد:
آلودگی ۳هزارهکتار از باغ‌های رابر به مگس مدیترانه‌ای
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر، از آلوده شدن سه هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای خبرداد و گفت: این آفت مخرب بیش از ۸۰درصد به باغات خسارت زده است.

به گزارش صبح رابر؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر با در تشریح این خبر گفت: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفت‌های بخش کشاورزی است که دامنه میزبانی وسیع، قدرت تولیدمثل و انتشار بالا و توانایی حشره بالغ برای بقا در شرایط آب‌وهوایی بسیار سخت برای چندین ماه را دارد.

وی افزود: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از ۱۰ آفت مهم خسارت‌بار کشاورزی است و باغداران با روش‌های کنترلی از جمله استفاده از تله‌ها، طعمه پاشی و سایر روش‌های مبارزه با این آفت تا حدی موفق به مهار و کاهش مگس مدیترانه‌ای در باغ‌ها شده‌اند؛ اما این مهم نیازمند مشارکت همگانی و همکاری کشاورزان با کارشناسان این اداره است.

حسین آقاملایی فرماندار را بر هم با اشاره به اهمیت ریشه‌کنی آفت مگس مدیترانه‌ای گفت: این آفت یک حمله بیوتروریستی است که باعث شده دسترنج چندین ساله کشاورزان به هدر برود. 

وی در همین راستا از اختصاص اعتبار به حوزه کشاورزی جهت ریشه‌کنی این آفت در سطح شهرستان خبر داد و افزود: باتوجه‌به حجم بالای خسارت می‌طلبد ستاد پدافند غیرعامل این مهم را در دستور کار قرار دهد و مسئولین جهاد کشاورزی استان اعتبارات خوبی به شهرستان رابر اختصاص دهند تا کارشناسان به کمک کشاورزان با مشارکت همگانی نسبت به ریشه‌کنی این آفت اقدام کنند.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب